Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Magic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det, du skal kunne velge mellom flere forskjellige standby skjermer med forskjellige oppsett.

Og om jeg ikke husker feil var det blant annet kalender oppføringer på en av "skjermene" på den jeg testet, men husker ikke helt sikkert.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Håper på en bra video av hvordan den er i bruk.

 

Det som er alfa omega for meg er hvordan feel'en er. Bruker skal være glatt og smooth. Om HTC fortsetter med sine gamle takter å putte alt for dårlig hardware til alt for krevende software så er det bare å glemme for min del.

Lenke til kommentar
Tror det, du skal kunne velge mellom flere forskjellige standby skjermer med forskjellige oppsett.

Og om jeg ikke husker feil var det blant annet kalender oppføringer på en av "skjermene" på den jeg testet, men husker ikke helt sikkert.

 

 

I manualen står det (under emnet"Customizing the Home screen"):

 

"Widgets. Add a clock, music player, a picture frame, the Google Search bar, or a calendar that

shows upcoming appointments."

 

Det høres jo greit ut, men håper da den viser oppføringer og ikke bare en kalender med uthevede datoer der det er avtaler.

Lenke til kommentar
Typisk at den svarte modellen ikkje kjem til norge... :cry:

 

 

Den kommer kanskje senere. Jeg får trøste deg med at det ikke kommer til å vise så mye fingermerker på den hvite modellen. Vi er jo ennå inne i den tidsepoken der pianolakk-svart benyttes. Det er stilig, men ikke med masse fingermerker på. Der er nok med de merkene som kommer på skjermen.

Lenke til kommentar

Stilig design selv om jeg foretrekker litt mindre telefoner.

 

Hva er forresten poenget med spøkelset i dette bildet? Er det en skjermsparer?

 

Du kan også utvikle egne program om du har kunnskapen på plass.

Det er ikke så fantastisk vanskelig men likevel er det bare de færreste som har den kunnskapen. Jeg synes dermed at den fordelen bør vinkles på en annen måte. Det er en fordel med åpen kildekode fordi andre (kanskje 1% av brukerne) kan utvikle programvare til den. Det betyr svært mange utviklere på verdensbasis. Det lover igjen veldig godt utvalg av programmer. I teorien er hele utvalget av millioner av Linux-programmer tilgjengelig, men i praksis er det bare en brøkdel av de som faktisk kan kjøres på mobilen på grunn av noen valg Google har gjort for Android (utelatte og modifiserte programbiblioteker). Muligheten for å velge blant titusner av eksisterende programmer er ikke dårlig av den grunn. Det er en god startbase for alle som ønsker å lage bedre programvare til den.

Lenke til kommentar
Det lover igjen veldig godt utvalg av programmer. I teorien er hele utvalget av millioner av Linux-programmer tilgjengelig, men i praksis er det bare en brøkdel av de som faktisk kan kjøres på mobilen på grunn av noen valg Google har gjort for Android (utelatte og modifiserte programbiblioteker).

Dette syntes jeg Amobil og resten av pressen må bli bedre på å spesifisere i fremtiden. Android kjører Linux-kernelen, men det betyr ikke at eksisterende programmer kan kjøre på den, faktisk så må det meste spesiallages for platformen som kjører en delvis Java-kompatibel virtuell maskin for applikasjoner. Telefoner som Nokia N800 derimot kjører GNU/Linux og har potensielt titusener av applikasjoner og biblioteker tilgjengelig.

 

Jeg fikk tatt litt på denne forige helg og var imponert over byggekvaliteten. Nettleseren kunne dog vært bedre, og mangel på støtte for eksisterende applikasjoner fra GNU/Linux-verdenen gjør at jeg helst ikke vil ha denne telefonen, men håper på at N900 blir bra.

Lenke til kommentar
Finnes det noen samlesider for apps til Android? Eller ligger kanskje dette på telefonen allerede ala Apples Appstore?

Android Market er standard på alle Android-telefoner og lar deg søke og bla gjennom alle programmene som er gitt ut. Hvis du er ute etter en webside for å lete etter applikasjoner finnes det enkelte på Android.com/market, men kanskje aller helst Cyrket.com.

Endret av Rexxars
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...