Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Magic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det blir som på iPod Touch etterhvert, der er det jo akkuratt samme system, men den retter automatisk så man slipper å holde hvis det er ord man skriver ganske ofte. Slik at jeg kan skrive haper så vil den automatisk rette til håper. Dette gjør iPod og da vil sikkert Android ta etter etterhvert. Men jeg la merke til at bytter man til tlf tastatur, noe som er kjekt å bruke noen ganger, så er ikke æ,ø og å der i det hele tatt, jeg finner dem hvertfall ikke.

 

Men jeg må føye på det at jeg er kjempe fornøyd med den, helt klart!

Håper ikke det er lenge til vi får hel tilgang til android market, paid apps.

 

Det er en ting til jeg håper blir fiksa etterhvert også, når jeg sender meldinger, å den andre svarer så hender det at svaret kommer over beskjeden jeg sendte, som om svaret skulle kommet før jeg sendte spørsmålet :p

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

GMail notifications:

Hei, de to første dagene fikk jeg notification hver gang jeg fikk en ny mail på Gmail kontoen min. Nå får jeg ikke det mer, og kan ikke erindre at jeg har endret på noen innstillinger som skal forårsake dette.

Noen som vet hva dette kan skyldes? (jeg har installert ChompSMS, kan det ha noe å si?)

Lenke til kommentar
Jeg finner ingen app som får inn æøå i Market og heller ikke når jeg googler det... Funnet en App i Market place men den virket ikke på min Magic.

 

Eneste er "Scandinavian Keyboard", men denne fungerer som du nevner ikke på HTC Touch Magic. Så det finnes ikke noe alternativ så langt for å få æøå på Magic.

Lenke til kommentar
Er jo bare å holde inne a eller o, så får man æøå.

Vet det men det er bedre på iPod, der er det samme men den klarer å forstå hvor det skal inn så man trenger bare skrive "forsta" deretter space og den skjønner at det skal stå "forstå" så den retter til det. Dette kunne også kommet til Android, det og holde inne for å velge bokstav er bitelitt tungvindt og er fort gjort å få feil bokstav.

 

Pluss at ved bruk av T9 telefon tastatur er ikke æ,ø eller å der i det heletatt av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt min magic siden den kom med posten i dag tidlig.

Må si meg kjempefornøyd så langt, fått installert en del nyttige apps og widgets.

 

Synes å ha lest tidligere at det skal være compact qwerty tilgjengelig, det er det ikke på min, men det er kanskje fordi jeg har kjøpt en vodafone-versjon. Fant det ikke på market, må prøve å sjekke litt på xda.

 

Nå må jeg vel i gang med å roote og installere bluetooth-"hack". Latterlig at det ikke er standard at man kan sende og motta filer med bluetooth. Alt annet er jeg så langt særdeles fornøyd med (siden jeg visste at dette ikke er en kameratelefon).

Lenke til kommentar

Jeg setter pris på rettingen ettersom det er ekstremt lett å trykke feil med "QWERTY" tastaturet, men som du sier veksler jeg mellom norsk og engelsk selv, men legger bare til dem ordene som ikke er der så er det ikke noe problem etterhvert. Men som jeg sa så ville rettingen vært enda bedre om den klarte å forstå bedre hvor dem norske bokstavene skal inn slik som på iPod touch og iPhone.

 

Men T9 tastaturet har har vel ikke æøå i det heletatt. Hvertfall ikke der det skal for jeg ga opp det tastaturet ganske fort :p

 

Men dette er forhåpentligvis og antageligvis noe som bare vil bli bedre med tiden.

 

Edit:

@bufodill

Kompakt qwerty er det på min, kjøpte min gjennom netcom. Du velger det på settings locale & text, så velger du Touch Input Settings deretter Keyboard Types. Synes det er rart hvis ikke du skal ha dette så tror du skal ta en sjekk :)

Men kan du linke meg til denne Bluetooth "hacken"? Dette er noe jeg også savner på min.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Edit:

@bufodill

Kompakt qwerty er det på min, kjøpte min gjennom netcom. Du velger det på settings locale & text, så velger du Touch Input Settings deretter Keyboard Types. Synes det er rart hvis ikke du skal ha dette så tror du skal ta en sjekk :)

Men kan du linke meg til denne Bluetooth "hacken"? Dette er noe jeg også savner på min.

 

Jeg har ikke en gang noe som heter "touch input settings" under locale & text. Det er "Select locale"" (som forsåvidt ikke har Norsk... bare tysk, engelsk, fransk, italiensk og nederlandsk). Også "android keyboard" og "user dictionary". Også har jeg lagt inn scandinavian keyboard da. Det funker jo fett nok, men jeg er mer komfortabel med en compact qwerty som har mye større taster.

 

Bluetooth hacken virker ikke til å være tilgjengelig for oss som ikke har tilgang til betalingsdelen av market enda :( Fant det akkurat ut. Den heter ellers bluex fileshare

Lenke til kommentar
Edit:

@bufodill

Kompakt qwerty er det på min, kjøpte min gjennom netcom. Du velger det på settings locale & text, så velger du Touch Input Settings deretter Keyboard Types. Synes det er rart hvis ikke du skal ha dette så tror du skal ta en sjekk :)

Men kan du linke meg til denne Bluetooth "hacken"? Dette er noe jeg også savner på min.

 

Jeg har ikke en gang noe som heter "touch input settings" under locale & text. Det er "Select locale"" (som forsåvidt ikke har Norsk... bare tysk, engelsk, fransk, italiensk og nederlandsk). Også "android keyboard" og "user dictionary". Også har jeg lagt inn scandinavian keyboard da. Det funker jo fett nok, men jeg er mer komfortabel med en compact qwerty som har mye større taster.

 

Bluetooth hacken virker ikke til å være tilgjengelig for oss som ikke har tilgang til betalingsdelen av market enda :( Fant det akkurat ut. Den heter ellers bluex fileshare

 

Æsj da, men du har ikke norsk tlf du da? For Scandinavian Keyboard funker ikke på min nemlig. Men jeg har jo norsk i user dictionary, norsk, danks, engelsk og svensk kan jeg velge mellom. Jeg har ingen tast som heter !123 på standard QWERTY tastatur.

Lenke til kommentar
Æsj da, men du har ikke norsk tlf du da? For Scandinavian Keyboard funker ikke på min nemlig. Men jeg har jo norsk i user dictionary, norsk, danks, engelsk og svensk kan jeg velge mellom. Jeg har ingen tast som heter !123 på standard QWERTY tastatur.

 

Riktig, som tidligere nevnt har jeg kjøpt vodafone-versjon. Engelsk sådan. Det funker veldig bra med scandinavian keyboard og norsk ordliste, men kunne likevel tenkt meg compact qwerty til enhånds rask skriving.

 

Edit: Fant ut av hvordan man kan få tak i betalapps. Nå gjenstår det bare å få rootet telefonen i morgen. Fikk ikke lastet ned de nødvendige filer her på jobb

Endret av bufodill
Lenke til kommentar
Æsj da, men du har ikke norsk tlf du da? For Scandinavian Keyboard funker ikke på min nemlig. Men jeg har jo norsk i user dictionary, norsk, danks, engelsk og svensk kan jeg velge mellom. Jeg har ingen tast som heter !123 på standard QWERTY tastatur.

 

Riktig, som tidligere nevnt har jeg kjøpt vodafone-versjon. Engelsk sådan. Det funker veldig bra med scandinavian keyboard og norsk ordliste, men kunne likevel tenkt meg compact qwerty til enhånds rask skriving.

 

Noen som vet åssen man kan lure market til å tro at man er i et land hvor man kan betale for apps? :)

 

Ah, ja jeg har prøvd compact qwerty det er litt å venne seg til egentlig :p Var hvertfall det for meg. Så byttet tilbake ganske fort. Men egentlig burde jeg vende meg til å bruke Compact, der var det mye lettere med æøå.

Lenke til kommentar
GMail notifications:

Hei, de to første dagene fikk jeg notification hver gang jeg fikk en ny mail på Gmail kontoen min. Nå får jeg ikke det mer, og kan ikke erindre at jeg har endret på noen innstillinger som skal forårsake dette.

Noen som vet hva dette kan skyldes? (jeg har installert ChompSMS, kan det ha noe å si?)

 

LØSNING: Av en eller annen merkelig grunn så var ikke Auto-sync enabled under Data Synchronization. Da jeg enablet dette fikk jeg tilbake notifications for Gmail :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...