Gå til innhold

1 000 000 000 nettbrukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Når jeg har 2 maskiner hjemme og en på jobb gående, er jeg da 1 eller 3 nettbrukere?

Jeg også spekulerer litt på hva som er grunnlaget for opptellingen ...

Lenke til kommentar
Count_WWW.gif

Ifølge en som sitter vedsidenav meg her nå på skolen, så får man grafen over verdien på penger (dog fra 1927, ikke 1996), om man snur denne 90 grader med klokka :hmm:

 

Spennende, it is :yes:

 

Hvis du snur den 90 grader har du ikke lenger en graf, siden det finnes datoer (x-aksen) som har flere verdier. Og det finnes forøvrig ingen reell korrelasjon mellom pengeverdi og nettbrukere. :)

Lenke til kommentar
Count_WWW.gif

Ifølge en som sitter vedsidenav meg her nå på skolen, så får man grafen over verdien på penger (dog fra 1927, ikke 1996), om man snur denne 90 grader med klokka :hmm:

 

Spennende, it is :yes:

 

Hvis du snur den 90 grader har du ikke lenger en graf, siden det finnes datoer (x-aksen) som har flere verdier. Og det finnes forøvrig ingen reell korrelasjon mellom pengeverdi og nettbrukere. :)

Dette er et fenomen som analytikere er veldig klar over, men gir blaffen i. Hvis det er noen ting som ser ut til å følge hverandre eller ha lik formet kurve, så skriver man om det selv om det er f.eks. mengden nordmenn som bruker PC mer enn 3 timer om dagen utenfor jobb, og nordmenn som har sluttet å spise fisk.
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan det blir å se så mange mennesker "samtidig" på en stor plass hvis alle skulle ha vært pålogget til internet på likt. Det er ufattelig mange mennesker. Blir nesten slik at det er mer sannsynlig å se så mange penger i virkeligheten blir enklere.

Se for deg 4 mennesker per kvadratmeter over et område på 16 * 16 km

 

Evt. se for deg disse 2 millioner menneskene og gang det med 500:

_41195252_mecca_getty_416.jpg

 

Evt. disse 1,2 millioner ganger 833:

0,1020,884544,00.jpg

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan det blir å se så mange mennesker "samtidig" på en stor plass hvis alle skulle ha vært pålogget til internet på likt. Det er ufattelig mange mennesker. Blir nesten slik at det er mer sannsynlig å se så mange penger i virkeligheten blir enklere.

Se for deg 4 mennesker per kvadratmeter over et område på 16 * 16 km

 

Evt. se for deg disse 2 millioner menneskene og gang det med 500:

For å se alt det tror jeg du må så langt unna at du ikke lenger ser enkeltpersonene og det bare blir en masse, erga blir det uhyre vanskelig å forestille seg det.

 

Jeg kan forestille meg hele massen, og jeg kan forestille meg at jeg kommer nære nok til å se enkeltpersonene, men aldri i verden at jeg kan forestille meg 6mrd enkeltpersoner...

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan det blir å se så mange mennesker "samtidig" på en stor plass hvis alle skulle ha vært pålogget til internet på likt. Det er ufattelig mange mennesker. Blir nesten slik at det er mer sannsynlig å se så mange penger i virkeligheten blir enklere.

Se for deg 4 mennesker per kvadratmeter over et område på 16 * 16 km

 

Evt. se for deg disse 2 millioner menneskene og gang det med 500:

_41195252_mecca_getty_416.jpg

 

Evt. disse 1,2 millioner ganger 833:

0,1020,884544,00.jpg

Blir helt svimmel bare av å forestille meg det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...