Gå til innhold

Byr på støtte for fire skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette siste støt for matrox da eller?

Matrox har dessverre vært ganske dødt veldig lenge...

 

Husker fremdeles når Matrox banket nVidia og ATI med G400-serien!

Har liggende flere Matrox kort, blandt annet et Matrox G400 Millennium MAX!

Jeg hadde også et G400 en gang, tror jeg spilte flysimulator 2000 på det.

Jeg ser likevel at det ligger masse matrox-kort i prisguiden, og jeg regner med at det er en bitteliten nisje for mange skjermer på et skjermkort som har holdt det i live, som nå da får konkuranse fra et skjermkort som er 5 generasjoner nyere.

Lenke til kommentar

Har masse matrox-kort. Har vel ca 100 kort liggende her.

Prisen på matrox-kortene er mye bedre enn dette fra nvidia, og matrox har mange andre spennende løsninger.

De har nå ganske lenge spesielisert seg på andre ting enn spillekort.

 

Forøvrig har jo nvidia allerede kort i omtrent samme prisklasse som støtter 4 skjermer, men i likhet med det nye, er det for dyrt i forhold til Matrox. Så noen "siste støt" er dette neppe.

Lenke til kommentar

Billigste matrox kortet med støtte for fire skjermer i følge prisguiden koster 4250kr, dette nvidia kortet koster ca 3500kr om man regner med en kurs på 7.

 

Hva er det matrox kan som er så unikt? Jeg har ikke sett noen nye modeller på år og dag fra dem, og mye har skjedd på alle fronter. 2D-ytelse og bildekvalitet er jo perfekt på både nvidia og ati, de har også quadro og firegl til autocad og opengl, så hva har egentlig matrox å stille opp med?

Lenke til kommentar
Billigste matrox kortet med støtte for fire skjermer i følge prisguiden koster 4250kr, dette nvidia kortet koster ca 3500kr om man regner med en kurs på 7.

 

Hva er det matrox kan som er så unikt? Jeg har ikke sett noen nye modeller på år og dag fra dem, og mye har skjedd på alle fronter. 2D-ytelse og bildekvalitet er jo perfekt på både nvidia og ati, de har også quadro og firegl til autocad og opengl, så hva har egentlig matrox å stille opp med?

 

De billigste kortene til matrox som klarer 4 skjermer kostet 1200 kr + moms for et par måneder siden.. Etter det har de økt, og ligger nå på rundt 1800 + moms (+ at du trenger å kjøpe en ekstra kabel til 400 kr)

 

At du ikke har sett det betyr ikke at det ikke finnes ;) Har et nytt matrox-kort liggende her nå, som jeg skal teste.

 

Kort sagt, har jeg mye mer kontroll og instillingsmulither i matrox enn jeg har i både nvidia og ati. Til en bedre pris, og til den ytelsen jeg trenger.

 

De har en del produkter, og ikke bare skjermkort. De har tapt seg mye i forhold til ati og nvidia de siste årene, men de satser på sitt område og klarer tydeligvis å overleve.

Lenke til kommentar
Hvilke innstillinger snakker du om?

 

Link til det 4-skjermskortet du snakka om, finner det ikke i prisguiden?

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=83123

 

Jeg kan styre skjermene mye lettere, individuelt eller sammen. Greit å holde styr på det, når jeg har 10 skjermer å extende, og greit å kunne gjøre alt automatisk.

 

Finnes forøvrig i PCI-versjon også.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Hvilke innstillinger snakker du om?

 

Link til det 4-skjermskortet du snakka om, finner det ikke i prisguiden?

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=83123

 

Jeg kan styre skjermene mye lettere, individuelt eller sammen. Greit å holde styr på det, når jeg har 10 skjermer å extende, og greit å kunne gjøre alt automatisk.

 

Finnes forøvrig i PCI-versjon også.

Datakjeden "• Matrox DualHead® technology with support for two digital or analog monitors at a time" Kun toskjermstøtte på den.

Lenke til kommentar
Datakjeden "• Matrox DualHead® technology with support for two digital or analog monitors at a time" Kun toskjermstøtte på den.

 

Som jeg sa, du kjøper en Quad-kabel til 400 kr, så får du 4 skjermer.

hehe den syns jeg var morsom!

 

 

Har fulgt litt med Matrox siden "storhetstiden" og det virker som at de har spesialisert seg på markeder innen sykehus o.l. De hadde fra før et renome om å gi beste 2D ytelse og kvalitet, de droppa 3D (tronejaget) og satset på flerskjermsløsninger.

 

Tror det humper å går ganske bra. Men titter innom www.matrox.com i ny og ne for å se om det er noe nytt på gang. Hadde vært svinmorro hvis de hadde levert noe som hadde markert seg i 3d-markedet. Da mangler en bare et lydkort fra Gravis så hadde livet vært bra :)

Lenke til kommentar
Datakjeden "• Matrox DualHead® technology with support for two digital or analog monitors at a time" Kun toskjermstøtte på den.

 

Som jeg sa, du kjøper en Quad-kabel til 400 kr, så får du 4 skjermer.

Her tror jeg prisguiden trenger en liten update i forhold til det, den støtter riktignok bare 4 analoge skjermer samtidig, men syns det burde vært nevnt i prisguiden.

 

EDIT: Får man fire skjermer? Til 400kr? :p

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...