Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

http://store.steampowered.com/news/2110/

 

I praksis har Valve nå altså på Steam gjort $1 = 1€. Dette gjelder også her i Norge, siden alle europeere nå må betale i euro på Steam. Unntaket er UK, som ifølge Valve ikke er en del av Europa og har til og med lavere priser enn USA på mange spill. La oss si du har tenkt å kjøpe Fallout 3 på Steam; med en prislapp på $50 må du betale 340kr, når de har trikset med valutaen på denne måten må du nå betale 50€ = 480kr.

 

Jeg har brukt mange tusen kroner på Steam, men nå er det helt slutt. Av alle de idiotiske tingene Valve har gjort den siste tiden, er dette dråpen som fikk bassenget til å renne over. Det var gøy så lenge det varte. Valve har effektivt eliminert all grunn for meg til å kjøpe noe mer på den portalen. Da de åpnet Steam lovte de at prisene på spill skulle bli mye lavere enn de i butikk siden Steam kutter ut mellomleddene og andre kostnader. For en gjeng med løgnaktige rasshøl.

Endret av Juliess
Poll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://store.steampowered.com/news/2110/

 

I praksis har Valve nå altså på Steam gjort $1 = 1€. Dette gjelder også her i Norge, siden alle europeere nå må betale i euro på Steam. Unntaket er UK, som ifølge Valve ikke er en del av Europa og har til og med lavere priser enn USA på mange spill. La oss si du har tenkt å kjøpe Fallout 3 på Steam; med en prislapp på $50 må du betale 340kr, når de har trikset med valutaen på denne måten må du nå betale 50€ = 480kr.

 

Jeg har brukt mange tusen kroner på Steam, men nå er det helt slutt. Av alle de idiotiske tingene Valve har gjort den siste tiden, er dette dråpen som fikk bassenget til å renne over. Det var gøy så lenge det varte. Valve har effektivt eliminert all grunn for meg til å kjøpe noe mer på den portalen. Da de åpnet Steam lovte de at prisene på spill skulle bli mye lavere enn de i butikk siden Steam kutter ut mellomleddene og andre kostnader. For en gjeng med løgnaktige rasshøl.

 

Enig.

De må da for F greie å justere prisene så det blir likt for alle.

Har de greid å ruinere en god tjeneste nå pga grådighet? Jeg tror i alle fall det.

Lenke til kommentar

Er helt enig. Har kjøpt en god del spill over steam, og det er jo i grunn en genial tjeneste. Slikt som dette er med å ødelegge det helt, aldri om jeg vil gå med på en slik kursfastsettelse som steam legger til rette for her nå.

 

Reagerte også når jeg kjøpte GTA IV over steam, aldri brukt så lang tid på innstalasjon og verifasjon av et spill noen gang tidligere. Om skylden skal legges på Valve eller Rockstar vet jeg ikke, men de får vel ta litt av den begge to.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Så slutt å whine :p

 

For oss som har kjøpt- og kjøper flere spill enn kun CS, så er det jo klart at dette er triksing med tall som gjør onlinekjøp veldig lite gunstig for oss, så kanskje ikke rart at vi whiner.

Utspekulert som faen og jeg kommer heller til å kjøpe spill i butikken enn via steam, dersom de ikke justerer prisene til et tilsvarende nivå til $.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Heh... dette er ganske enkelt latterlig. Steam har tapt seg

i det siste.

 

De store argumentene for steam i starten var at det var internasjonalt. Billigere enn butikk og alltid tilgjengelig.

I det siste halvåret er alle de 3 argumentene borte.

 

1) Hvorfor må vi (europa) vente opptil flere dager etter US release på spill? Hadde det vært fysiske spill med cd/dvd, så hadde jeg forstått. Men digital distribuering?

 

2) Billigere? Ikke nå lenger med Euro priser. Og hva har norge med EU å gjøre? Er ikke vi på lik linje med england som er heller ikke er med i EU??

 

3) Et par av de siste spillene jeg har kjøpt fikk stadig opp feilmld om "error, please try again later" når jeg skulle starte spillet, og slik var det i de neste 2 ukene. Kjekt.

Lenke til kommentar

Rart at dette har skjedd eigentleg. I og med at Valve har jobba hardt for å tilby ei billeg og god teneste. Eg håpar for all del det kjem ei forklaring på dette.

 

Ikke nok med det at Steam suger ****!!!

Tregt, dårlig, bare faenskap og bugs! Jeg håper de får hånda ut av ræva snart.

 

Dette var kanskje ein realitet for 3 år sidan. Steam har kome ein lang veg sidan då.

Lenke til kommentar

nei å nei :( dette var virkelig dårlige nyheter. de må da SKJØNNE FOR FAEN AT DE IKKE KAN GJØRE SÅNN!

 

Jeg er megaskuffa . har brukt noen tusen på steam de siste 3 årene . først og fremst for at tjenesten var genial . å ha sine spill samlet i en klient er så greit. Før jeg i det heletatt kjøper noe fra steam igjen får de se til å jevne ut valuta forskjellen :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...