Gå til innhold

Betale ekstra for XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
150 dollar? Det var jo en jævlig drøy pris også.

 

AtW

Helt enig. Et par hundre kroner kunne jeg vært villig til å gi for en nedgradering (oppgradering?), men tusenlappen blir litt mye. Det er jo snakk om et (nesten) tilsvarende produkt. Ikke kan det koste så mye å ha to forskjellige image klar til overføring til kundens pc heller.

Lenke til kommentar
Livet til Windows XP er blitt utvidet flere ganger, og den foreløpig siste nyheten i denne saken er at kunder skal ha muligheten til å bruke XP frem til juli 2009.

Hva innebærer dette? At man ikke kan laste ned oppdateringe lengere?

 

Litt dårlig formulert, de mener at Microsoft ikke selger XP til systembyggere. Oppdateringer til Windows XP SP3 må Microsoft fortsette å gi ut helt til 21 april 2010 og den 8 april 2014 er Windows XP død og begravet (i følge Microsoft sine planer)

Lenke til kommentar
150 dollar? Det var jo en jævlig drøy pris også.

 

AtW

Helt enig. Et par hundre kroner kunne jeg vært villig til å gi for en nedgradering (oppgradering?), men tusenlappen blir litt mye. Det er jo snakk om et (nesten) tilsvarende produkt. Ikke kan det koste så mye å ha to forskjellige image klar til overføring til kundens pc heller.

Grunnen den høye prisen er vel mer at Microsoft vil at flest mulig skal gå over til Vista, ikke nødvendigvis at det koster 1 000 kr ekstra for å få lagt inn XP. ;)

Lenke til kommentar
Livet til Windows XP er blitt utvidet flere ganger, og den foreløpig siste nyheten i denne saken er at kunder skal ha muligheten til å bruke XP frem til juli 2009.

Min utheving. Dette er jo direkte feil. Man kan selvsagt bruke windows XP etter den datoen. Man får bare ikke opp/ned-gradert fra Vista til XP etter den datoen.

 

Ellers så vil jeg ikke umiddelbart kritisere Dell for prisen. Det er nok ikke de som har presset gjennom prisøkningen, men Microsoft selv.

 

Forøvrig var det interessant å se at XP har 66,31% og Vista 20,45% markedsandel i følge Hitslink. Med andre ord: Mindre enn hver fjerde Windows-bruker har Vista, nesten 2 år etter lanseringen av Vista.

Lenke til kommentar
Forøvrig var det interessant å se at XP har 66,31% og Vista 20,45% markedsandel i følge Hitslink. Med andre ord: Mindre enn hver fjerde Windows-bruker har Vista, nesten 2 år etter lanseringen av Vista.

Og i tillegg er det ikke alle som har Vista som er fornøyd (les:meg). Eneste grunnen til at jeg har det er pga at jeg vil ha et OS som har alle disse tingene: Norsk språkpakke, DX10-støtte og 64-bits...

 

 

Skulle ønske Win Xp hadde DX10 støtte

Lenke til kommentar

Mitt problem med Vista har vert at maskinvaren ikke var kraftig nok, selv om det kom installert på laptopen. Har derfor et veldig dårlig inntrykk av Vista, som jeg føler er bloated til det hinsidige. Min stasjonære er enda svakere enn laptopen, så der tør jeg ikke prøva Vista en gang. Maskinene fungerer jo fint til alt jeg utsetter dem for, så hvorfor oppgradere kun for operativsystemet?

Lenke til kommentar

Dell leverer da XP med de aller fleste (om ikke alle) sine bedriftsmodeller nå, uten noen ekstra kostnad.

Må riktig nok velge Vista Business eller Ultimate for å få rettigheter til å nedgradere til XP.

 

Ser ikke helt hvorfor de plutselig skulle begynne å ta seg ekstra betalt, er nok M$ som styrer dette! :nei:

Lenke til kommentar

Har lurt litt på følgende:

 

Når Microsoft legger ett OS død og begravet. Forsvinner da også WindowsUpdate-tjenesten?

 

Nå er vel Windows 2000 død, eller? Har den ennå en Windowsupdate-tjeneste, som fungerer, men hvor det aldri vil bli lagt til nye plasterlapper? Eller er den simpelthen stengt ned?

Lenke til kommentar

Er lisensen fortsatt slik at man fritt kan nedgradere innen sammen serie? F.eks. kan man med en XP Pro lisens installere Windows 2000 (eller lavere); gjelder dette Vista også? I såfall er det stort sett ikke noe problem for bedrifter uansett ettersom de i stor grad har egne installasjonmedier/ -prosesser uavhengig av hva som følger med...

Lenke til kommentar
Oppdateringer til Windows XP SP3 må Microsoft fortsette å gi ut helt til 21 april 2010

 

Bare for å fastslå "en gang for alle", det vil bli oppdateringer for XP helt frem til april 2014

 

http://www.microsoft.com/windows/letter.html

 

To: Windows Customers

 

We recently released Service Pack 3 for Windows XP and we will continue to provide security updates and other critical updates for Windows XP until April, 2014. Our ongoing support for Windows XP is the result of our recognition that people keep their Windows-based PCs for many years and a reflection of our commitment to provide the highest level of support for all our customers.

 

Et annet "interessant spørsmål" er kanskje hvorvidt det er så veldig mange igjen som fortsatt bruker XP når vi har kommet til år 2014?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...