Gå til innhold

Google også med "killswitch"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste positive her er vel at Google har vært åpne om at dette faktisk gjøres, men det kan jo skyldes erfaring med hvordan Apple høstet kritikk.

 

Android er egentlig genialt, men disse forbanna operatørene legger begrensninger. Kunne jeg dannet Mobilmakern AS, meldt meg inn i Open Mobile Alliance, modifisert Android, kjøpt et parti telefoner uten WM fra HTC og solgt det som Mobilmakern Mod. 1?

Lenke til kommentar
Det eneste positive her er vel at Google har vært åpne om at dette faktisk gjøres, men det kan jo skyldes erfaring med hvordan Apple høstet kritikk.

 

Android er egentlig genialt, men disse forbanna operatørene legger begrensninger. Kunne jeg dannet Mobilmakern AS, meldt meg inn i Open Mobile Alliance, modifisert Android, kjøpt et parti telefoner uten WM fra HTC og solgt det som Mobilmakern Mod. 1?

 

 

Hvor mye trenger man i start kapital for å gjøre noe sånt?

Jeg er med :) (kanskje)

Lenke til kommentar

I og med at den er åpen og det er fritt fram og lage programmer til den, vil det ikke da etter hvert bli så mange at de ikke klarer og holde kontroll over det????

 

Må si jeg har syntes dette konseptet har vert spennende, men hvis det er slik det skal bli er jeg mer usikker...

Lenke til kommentar

to ting.

 

1. denne kill-switchen gjelder bare programmer distribuert via marketplace. altså, det er fullt mulig å legge inn programmer slik en har gjort i winmob og symbian i årevis.

 

2. google er mye klarere på når denne funksjonen vil bli benyttet. apple tror jeg ikke en gang har nevnt at den finnes.

 

lukter en smule tabloidpresse fra amobil sin side...

Lenke til kommentar

Apple har nevnt at den finnes...

Steve also confirmed the controversial iPhone application kill switch in the event that Apple inadvertently approves a malicious program for distribution. Jobs said, "hopefully we never have to pull that lever, but we would be irresponsible not to have a lever like that to pull.

De har ikke brukt den til nå, selv jeg om jeg er sikker på at AT&T skulle ønske de kunne brukt det på Netshare programmet.

 

Jeg ser ikke helt problemet med at Android også har en kill switch, på meg virker det som en god og ansvarlig idé.

Lenke til kommentar
ok, så dem har altså bekreftet at den finnes. men ble den nevnt i noen kontrakt eller annet før noen dumpa over den i løpet av en eller annen oppdaterings-analyse eller hva pokker det nå var?

 

Eller før kunder kjøpte mobilen? Og brukte ikke Apple dette etter at de kasta det podcast programmet ut av app store? Utvikleren fortsatte å tilby programmet via en omvei på egen hjemmeside.

Lenke til kommentar

Podcast programmet kom aldri inn på App Store i det hele tatt, og er dermed ikke relevant i denne sammenheng.

 

Net Share, som lar deg bruke iPhonen som modem for pcen din, var oppe på App Store i en dag, før det ble kastet ut. Det skyldtes antagelig at det brøt med abonnementsvilkårene til AT&T, den største operatøren for iPhones. Her har Apple ikke brukt killswitchen, så det er rimelig sikkert at dette kun vil bli brukt mot evt. malware o.l.

 

Jeg klarer ikke se at dette skal være noe problem, da de har vist at de ikke har intensjoner om å misbruke funksjonen.

Lenke til kommentar
I praksis betyr det at Google kan slette programmer fra G1 uten din viten, og også mot din vilje

Og hva så? Det er ufattelig mye som skjer ellers i verden, uten vår viten og/eller mot vår vilje. Tiden da internet og data var en slags siste "frihetens skanse" er forlengst forbi. iPhone har vist at det folk vil ha, er en strømlinjeformet dings der alt virker, og man slipper å tenke. Det er dette vi får, også fra Google.

 

En annen måte å se det på er at mobiltelefonen i det totale google-mobiltelefon-konseptet med "cloud computing" osv, bare er en liten bit. Alt henger sammen, alle telefoner er knyttet til denne "skyen" av data og programmer som et eneste stort maskineri. For at dette skal kunne fungere, så er man avhengig av å ha mekanismer som fjerner uønsket grums. En killswitch er en slik mekanisme, kanskje en slags siste-skanse sak, men likefullt helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Podcast programmet kom aldri inn på App Store i det hele tatt, og er dermed ikke relevant i denne sammenheng.

 

Net Share, som lar deg bruke iPhonen som modem for pcen din, var oppe på App Store i en dag, før det ble kastet ut. Det skyldtes antagelig at det brøt med abonnementsvilkårene til AT&T, den største operatøren for iPhones. Her har Apple ikke brukt killswitchen, så det er rimelig sikkert at dette kun vil bli brukt mot evt. malware o.l.

 

Jeg klarer ikke se at dette skal være noe problem, da de har vist at de ikke har intensjoner om å misbruke funksjonen.

 

Hva? Apple har sagt at de ikke vil misbruke funksjonen? Og du tror på dem? Podcast programmet kom ikke ut på app store nei, men Apple brukte denne funksjonen for å fjerne instalasjonene av den. Produsenten la det ut på egen hjemmeside og en måte å instalere det på.

 

*iPhone har vist at det folk vil ha, er en strømlinjeformet dings der alt virker

 

Dagens :) iPhone har da kjempeproblemer.

Endret av Limberbatov
Lenke til kommentar
Hva? Apple har sagt at de ikke vil misbruke funksjonen? Og du tror på dem? Podcast programmet kom ikke ut på app store nei, men Apple brukte denne funksjonen for å fjerne instalasjonene av den. Produsenten la det ut på egen hjemmeside og en måte å instalere det på.

 

Kan du finne en kilde til dette, ikke hørt at Apple har brukt sin "killswitch" til å fjerne noen podcast-program? Er jo litt merkelig at de kan fjerne et program som aldri fikk komme i salg gjennom AppStore. Så jeg tror du tar feil der ja.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...