Gå til innhold

Skriv ut din egen 3D-statue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prisen er under $3 per kvadratcentimeter (dvs. rundt 18 norske kroner). Det gjør at en vektet ledsagerkube på 4x4x4cm koster deg omtrent $94 (564 kroner). Ledsagerkuben snakker ikke.

Dette gikk vel litt fort i svingene? Det skal nok være kubikkcentimeter. Siste setning skjønner jeg ikke mye av.

 

 

Uansett, prisen synes jeg var for høy. Det har forsåvidt vært mulig å bestille slike utskrifter i lang tid, men da må man kjenne bransjen og vite hvor man kan bestille. Det finnes en rekke rapid prototyping-leverandører i Norge. Nyheten oppi dette er vel at det er gjort brukervennlig for vanlige folk ved bruk av enkel opplasting via deres nettbutikk og betaling med VISA.

Lenke til kommentar
Siste setning skjønner jeg ikke mye av.

Dette er vel referanser til det populære spillet Portal, hvor spilleren får kjennskap til en "weighted companion cube". Man får vite at denne kuben ikke kan snakke. Derfor "vektet ledsagerkube" og "Ledsagerkuben snakker ikke."

 

Takk...

Viste jeg hadde det der fra et sted. Har logget noen timer på Portal, men oversettelsen satt litt langt inne.

Lenke til kommentar
Prisen er under $3 per kvadratcentimeter (dvs. rundt 18 norske kroner). Det gjør at en vektet ledsagerkube på 4x4x4cm koster deg omtrent $94 (564 kroner). Ledsagerkuben snakker ikke.

Dette gikk vel litt fort i svingene? Det skal nok være kubikkcentimeter. Siste setning skjønner jeg ikke mye av.

 

 

Uansett, prisen synes jeg var for høy. Det har forsåvidt vært mulig å bestille slike utskrifter i lang tid, men da må man kjenne bransjen og vite hvor man kan bestille. Det finnes en rekke rapid prototyping-leverandører i Norge. Nyheten oppi dette er vel at det er gjort brukervennlig for vanlige folk ved bruk av enkel opplasting via deres nettbutikk og betaling med VISA.

 

Og med $3 per kubikkcentimeter blir vel prisen enda høyere. Så vidt jeg forstår blir 4cm x 4cm x 4cm = 64cm3 og dermed $192. Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Prisen er under $3 per kvadratcentimeter (dvs. rundt 18 norske kroner). Det gjør at en vektet ledsagerkube på 4x4x4cm koster deg omtrent $94 (564 kroner). Ledsagerkuben snakker ikke.

Dette gikk vel litt fort i svingene? Det skal nok være kubikkcentimeter. Siste setning skjønner jeg ikke mye av.

 

Prisen er oppgitt i kvadratcentimeter hos Shapeways (kan det være overflateareal?). De regner uansett ut prisen for deg automatisk når du laster opp modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...