Gå til innhold

Skriv ut din egen 3D-statue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket materiale blir disse greiene laget i? Forstår det ikke helt. :hm:

Jeg så en kortfilm om noen møbeldesignere som designet møbler ved å tegne med en kontroll i luften. Signalene fra denne kontrollen ble automatisk overført til et 3D-program. Når det så var ferdig skrev de ut møblene med en slik 3D-printer. Så vidt jeg husket brukte de flytende plastikk. Det som egentlig skjer er at to laserstråler blir strålet gjennom den flytende plastikken. Der disse laserstrålene møter stivner plastikken (ikke spør meg hvorfor), og dermed er det bare snakk om å begevege strålene riktig for å stivne plastikken på riktig sted. Hva slags plastblanding som brukes kan sikkert variere. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er vanligere å bruke en annen teknikk. En teknikk der man legger et tynt lag med grunnmateriale over hele grunnflaten og bruker en laser eller noe annet til å herde materialet på bestemte plasser. Deretter påføres et nytt lag med grunnmateriale og det herdes igjen på bestemte plasser. Slik bygges figurene opp lag for lag, helt til det er en stor kloss, der det ikke herdede materialet til slutt spyles bort. Da står man igjen med figuren. Selv svært kompliserte former kan lages på denne måten. (Ett unntak: Hule gjenstander uten åpninger)

 

Grunnmaterialet kan variere stort. Alt fra diverse herdeskum, til lim, silikon, voks, betong, plast og metaller.

Lenke til kommentar
How is the price of a model calculated?

The price of a model depends on the volume and includes shipping. Depending on your country, tax will be added.

 

How is your pricing calculated?

Our pricing is based upon the actual amount of material used in your model. So the actual volume of your finished object not the volume of the bounding box. If you click on the order tab next to any model the system will calculate the price for you. All prices includes shipping and handling.

 

http://www.shapeways.com/model/1278/companion_cube.html

4x4x4cm Companion Cube til $94.04

Tilsvarer omtrent $1,5 per cm^3.

 

http://www.shapeways.com/model/6378/weight...anion_cube.html

5.1x5.1x5.1cm Weighted Companion Cube til $212.49

Tilsvarer omtrent $1.6 per cm^3.

 

Volumet er vel noe mindre siden modellene har utskjæringer.

 

Ellers satt oversettelsen av "Weighted Companion Cube" vel langt inne, enda jeg har spilt gjennom Portal (og er et fan av det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...