Gå til innhold

Her er flere X58-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er viktig å huske på her er at PCI Express x16 slot kan brukes til PCI Express x1 kort og X4 og X8. Det er slik at x16 slot er bakkompatibel med X1, X4 og X8 - er bare fordeller. Personlig har jeg Workstation med X48 - så skal garantert gå for Workstation på X58 også.

 

Jo, men det er ingen vanlige PCI spor på asus kortet for de som fremdeles har et PCI kort de gjerne skulle ha brukt. Jeg har for eksempel et M-Audio lydkort jeg vil fortsette å bruke - "profflydkort for hobbybruk" finnes ikke i PCIe utgaver, og de som finnes er i prisklassen 4-5000 og oppover.

 

EDIT: så nettopp at det er to SAS porter også, i tillegg til 6 SATA

Endret av TeaBone
Lenke til kommentar
Det som er viktig å huske på her er at PCI Express x16 slot kan brukes til PCI Express x1 kort og X4 og X8. Det er slik at x16 slot er bakkompatibel med X1, X4 og X8 - er bare fordeller. Personlig har jeg Workstation med X48 - så skal garantert gå for Workstation på X58 også.

 

Jess! Gjør nok det samme. Har et P5E64 WS Evolution kort i denne primær PC'en, og det har vært det mest stabile kortet jeg noen gang har hatt. Mye plass, gode tilkoblingsmuligheter, og en helt rå overklokker... mye bra erfaringer med den. :)

Lenke til kommentar
Skulle ønske de kunne flyttet 8-pin kontakten til der 24-pin kontakten er.

Det er et ønske du neppe får oppfylt med mindre man samtidig gjør store omveltninger på layout. Grunnen til at den er der, og vi ikke bare har 32 pins hovedstrøm, er at den er fysisk nære strømforsyningsdelen for CPU noe som blandt annet gir mindre spenningstap, mindre varmeutvikling, færre lederbaner, mm. Så jeg forstår ønsket, men tviler på at det vil skje. :)

Lenke til kommentar
Rekk opp hånden dem som synes det så ut som elendig layout på Gigabyte HK.

(Tenker da spesielt på PCIe portene)

 

Forsåvidt enig der, layouten til gigabyte sin kjøleløsning blokkerer blandt annet det ene pcie sporet om du har litt lengre kort.

På tide at de rydder opp litt eller fjerner det øverste Pcie sporet.

 

Regner med at kortene er alle utstyrt med DDR3 minne.

Lenke til kommentar
Disse PCI Express x16 er veldige rare, både på antall og layout. Er disse folka helt på bærtur eller de vet noe som vi ikke vet enda?

 

Hva er det som er rart? Det skal godt gjøres å få 6 dualslots skjermkort på et hovedkort, hvis det var det du tenkte på :) Da ville hovedkortet vært litt større enn standard :p

 

two nF200 chips

 

This board features 6 PCI Express x16 slots.. three of them (blue ones) are x16 for 3-Way SLI. This is made possible with two NVIDIA nForce 200 bridge chips on board which offer enough PCIe lanes.

:new_woot:

 

Dette kortet blir ENDA mere komplett enn Asus evolution x48!!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Disse PCI Express x16 er veldige rare, både på antall og layout. Er disse folka helt på bærtur eller de vet noe som vi ikke vet enda?

 

Hva er det som er rart? Det skal godt gjøres å få 6 dualslots skjermkort på et hovedkort, hvis det var det du tenkte på :) Da ville hovedkortet vært litt større enn standard :p

 

two nF200 chips

 

This board features 6 PCI Express x16 slots.. three of them (blue ones) are x16 for 3-Way SLI. This is made possible with two NVIDIA nForce 200 bridge chips on board which offer enough PCIe lanes.

:new_woot:

 

Dette kortet blir ENDA mere komplett enn Asus evolution x48!!

 

Det er bare bra og greit at man får 3 x PCI Express 16, men jeg synes at det rart med 6 PCI Express slott. :p

 

Hva skal man bruke dem til?, da tenkte jeg kanskje det er noe på gang som vi ikke vet anda. :whistle:

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Disse PCI Express x16 er veldige rare, både på antall og layout. Er disse folka helt på bærtur eller de vet noe som vi ikke vet enda?

 

Hva er det som er rart? Det skal godt gjøres å få 6 dualslots skjermkort på et hovedkort, hvis det var det du tenkte på :) Da ville hovedkortet vært litt større enn standard :p

 

two nF200 chips

 

This board features 6 PCI Express x16 slots.. three of them (blue ones) are x16 for 3-Way SLI. This is made possible with two NVIDIA nForce 200 bridge chips on board which offer enough PCIe lanes.

:new_woot:

 

Dette kortet blir ENDA mere komplett enn Asus evolution x48!!

Synes også dette kortet ser interresant ut. Ta en titt helt nederst på bildet. To av sata portene er sorte ... hvis man leser på betegnelsen for sata portene finner man sata 1-2, 3-4, 5-6 og ... SAS1 og SAS2!! :)

Lenke til kommentar
Og hva skal enn bruke 6 PCI-X kort til? greit at 3 er i SLI?, men hva skal enn med de 3 andre?

Dette kortet har da ingen PCI-X kontakter heller, ingen som jeg kan se i hvert fall.

 

Pci express kan jo brukes til det samme som pci; lydkort, tv-kort, usb 3.0kort når det kommer, wlan, lan, mange skjermkort til multiskjermløsninger, 3G kort om det kommer.

 

Dessverre er produsentene trege, og foreløpig er utvalget til pci-ex ganske tomt, men jeg regner med at det kommer etter hvert.

 

JEG bruker i hvert fall ikke pci til noenting nå for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...