Gå til innhold

Her er flere X58-kort


Anbefalte innlegg

Dessverre er produsentene trege, og foreløpig er utvalget til pci-ex ganske tomt, men jeg regner med at det kommer etter hvert.

 

JEG bruker i hvert fall ikke pci til noenting nå for tiden.

Slike standarder som kommer og går må man jo bare ta som det kommer, men jeg må si denne PCI til PCI-e overgangen har vært vel drøy på alt annet enn skjermkort. Har sittet med PCI-e her siden 2004, og ironisk nok ble det også da diskutert hvor flott det var å ha noen av de fremtidsrettede PCI-e porten på plass, med tanke på alle PCI-e kortene som var rett rundt hjørnet...

Jeg har fremdeles ikke et eneste PCI-e kort som ikke er skjermkort, men jeg har som andre her nevner diverse PCI kort. Det som er litt kjedelig med å skulle bytte de ut er at man ikke har noe som helst igjen for det, og utvalget er fortsatt ikke imponerende. SÅ hvis jeg kan velge fritt vil jeg heller ha PCI en stund til, fremfor en haug med PCI-e.

 

På den annen side er det kanskje nettopp brutal utfasing av PCI som skal til for å få utvalget av PCI-e kort opp på et skikkelig nivå. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hva skal enn bruke 6 PCI-X kort til? greit at 3 er i SLI?, men hva skal enn med de 3 andre?

 

Du bruker de til andre kort som bruker PCIe, lydkort, kontrollere, nettverkskort, etc..

 

Velkommen til fremtiden hvor PCI endelig forsvinner.

Jeg mistenkte at nettopp dette var på gang. Det virker at flere HK-produsentene har allerede begravd PCI.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...