Gå til innhold

Flyskrekk fra helvete! Trøst en mann på 22 år..


Anbefalte innlegg

Så jeg skal fly i 15 timer i morgen etter å ha vært på backpacking i 3 måneder, og har bare fått mer og mer flyskrekk over ukene. Hater det å ikke ha kontroll!

 

Er sånn jeg tenker at det skal styrte hele tiden nå, og ser for meg at alt jeg skriver til familie, venner og kjæreste kommer til å bli sett på som minneord om meg etter styrten. Hahahah! Hjelper heller ikke med det som skjedde i Paris akkurat (selv om IS på flyet mitt ville gitt de en kamp uten like).

 

Faeb sykt, jeg vet - og utrolig irrasjonelt - men trøst meg, kjære venner! Har så flyskrekk jeg skjelver! Flyet går om ikke alt for mange timene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Just do it. Det er jævlig de første timene kanskje men du blir vandt med det og når du skal ta fly senere igjen så blir det mindre jævlig helt til du har overkommet skrekken din. Alle burde ha en bucket list der en av tingene som står på den er å "overkomme sin største frykt".

Lenke til kommentar

Å trekke fram bil vs fly til folk som har flyskrekk har normalt liten verdi. Dette handler ikke om rasjonalitet, men en type angst som jeg vil tippe vil være lik de med tunnelangst osv.

 

Dette handler om kontroll overfor en subjektiv følelse.

 

Godt mulig, men det er fortsatt sant. Ønsker TS profesjonell psykiatrisk hjelp er jo dette feil plass å spør.. 

 

Jeg liker ikke å fly jeg heller egentlig, det er jo skummelt men slike tanker hjelper iallefall meg. 

Lenke til kommentar

Gå til en lege å få valium.

 

Kommer ann på hvor i verden du befinner deg, men dette er vanligvis ikke noe vanskelig.

 

Sist jeg fløy sov jeg omtrent hele den 25 timer lange reisen. Herlig. :)

 

I så tilfelle så sørg for å få deg en vindusplass slik at den halvdøde kroppen din ikke er til plage for andre. Verste jeg vet er folk som ligger som ett slakt slik at det blir umulig å komme seg på do eller strekke på bena under slike turer. 

Lenke til kommentar

Nei, fordi det er langt flere kjøretøy på en bilvei enn oppe blant skyene.

 

Det er ikke slik statistikk fungerer. Når du kjører til flyplassen så har du større sjanse for å dø enn du har å dø i en flyulykke. Omfanget av hvor mange som kjører er tatt rede for, så det har ingenting å si.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Takk for svar, folkens. Har nippet til meg fire sobril på 10 MG hver, så håper de gjør noen underverker. Vurderer å ta alle fire med en gang - en time før avreise.

 

Takk for gode råd og konstruktive ord! Tar så absolutt imot enda flere. Hater dette flydritet!

Noe spesifikt du er redd for - annet enn at flyet bare skal "dette ned"? Er det lyder, turbulens, take-off? Det er mye som foregår ombord i et fly, men ingenting av det er farlig. Mange er redde for at flyet skal falle ned av seg selv i lufta f.eks, men det går ikke.

 

Anbefaler deg å lese litt, forstå litt om flyet, hvorfor og hvordan det flyr, bli litt klokere og mindre redd i samme slengen. :) Som eksempel så kan du jo ta en titt på vingeprofilene på et fly, faktisk så er det  "umulig" for et fly å ikke fly. Har du tenkt på det? ;)

Lenke til kommentar

Gå til en lege å få valium.

 

Kommer ann på hvor i verden du befinner deg, men dette er vanligvis ikke noe vanskelig.

 

Sist jeg fløy sov jeg omtrent hele den 25 timer lange reisen. Herlig. :)

 

Nå ble jeg nysjerrig på hvor du fløy. Verdens lengste flight per i dag er på ca. 17 timer. Newark-Singapore med Singapore Airlines var tidligere den lengste på rett under 19 timer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...