Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

skal se om jeg har et hk til. Er jo lite ekstra jeg kan få på 560Ti-kortet, men er da noe.

 

slenger og på linux for å se om ppd'en blir noe bedre.

 

vil ha mer hw, ikke råd, ugh :ermm: blir som å kutte et tre med bare hendene.

Kutter ikke trær med at utstyret står avskrudd ;)

 

ikkeno utstyr som står avskrudd, nettkabel som er dratt ut fordi telehor er eneste leverandør med ekstra tregt nett ;)

 

dropper jo fra 140ms til 20ms så fort jeg trekker ut kabelen dersom noe lastes opp. Nettet detter også av og til helt ut hvis f@h laster opp noe.

for øvrig er det så lite poeng at jeg ikke akkurat har brydd meg så fryktelig mye lenger. Får se til 2015-ish om noen andre leverandører kommer.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

skal se om jeg har et hk til. Er jo lite ekstra jeg kan få på 560Ti-kortet, men er da noe.

 

slenger og på linux for å se om ppd'en blir noe bedre.

 

vil ha mer hw, ikke råd, ugh :ermm: blir som å kutte et tre med bare hendene.

Kutter ikke trær med at utstyret står avskrudd ;)

ikkeno utstyr som står avskrudd, nettkabel som er dratt ut fordi telehor er eneste leverandør med ekstra tregt nett ;)

 

dropper jo fra 140ms til 20ms så fort jeg trekker ut kabelen dersom noe lastes opp. Nettet detter også av og til helt ut hvis f@h laster opp noe.

for øvrig er det så lite poeng at jeg ikke akkurat har brydd meg så fryktelig mye lenger. Får se til 2015-ish om noen andre leverandører kommer.

"Telehor" kommentaren din setter ikke deg selv i spesielt godt lys....

Lenke til kommentar

 

 

 

 

skal se om jeg har et hk til. Er jo lite ekstra jeg kan få på 560Ti-kortet, men er da noe.

 

slenger og på linux for å se om ppd'en blir noe bedre.

 

vil ha mer hw, ikke råd, ugh :ermm: blir som å kutte et tre med bare hendene.

Kutter ikke trær med at utstyret står avskrudd ;)

ikkeno utstyr som står avskrudd, nettkabel som er dratt ut fordi telehor er eneste leverandør med ekstra tregt nett ;)

 

dropper jo fra 140ms til 20ms så fort jeg trekker ut kabelen dersom noe lastes opp. Nettet detter også av og til helt ut hvis f@h laster opp noe.

for øvrig er det så lite poeng at jeg ikke akkurat har brydd meg så fryktelig mye lenger. Får se til 2015-ish om noen andre leverandører kommer.

"Telehor" kommentaren din setter ikke deg selv i spesielt godt lys....

Neivel. Da var det over :)

Lenke til kommentar

Jaja skyld på andre det er enklere, si heller hva som er problemer. Har selv lyse fiber og er helt konge som dere unge sier, hehe. Men nå er det senge tid. Natta :green:

 

 

Er ikke alle som har tilgang på fiber vetu... sitter selv på en 10 mb fra telenor å den yter ca 4-5 mb i praksis å telenor finner ingen feil jei :-/

Lenke til kommentar

 

Jaja skyld på andre det er enklere, si heller hva som er problemer. Har selv lyse fiber og er helt konge som dere unge sier, hehe. Men nå er det senge tid. Natta :green:

 

Er ikke alle som har tilgang på fiber vetu... sitter selv på en 10 mb fra telenor å den yter ca 4-5 mb i praksis å telenor finner ingen feil jei :-/

Som regel ligger problemet i router, eller oppsett av wifi. Gitt at kapaks sier at linjen din kan levere 10mbit.
Lenke til kommentar

 

Jaja skyld på andre det er enklere, si heller hva som er problemer. Har selv lyse fiber og er helt konge som dere unge sier, hehe. Men nå er det senge tid. Natta :green:

 

 

Er ikke alle som har tilgang på fiber vetu... sitter selv på en 10 mb fra telenor å den yter ca 4-5 mb i praksis å telenor finner ingen feil jei :-/

 

Har selv brukt telenor, i 97 først vanlig så over til isdn. Fikk lyse i 05 og her er vi nå ca 7000 innbyggere :green:

Lenke til kommentar

De siste 5-6 årene har jeg brukt GPU'en som er integrert i CPU'en og har dermed ikke hatt et eller flere dedikerte skjermkort til å folde. Jeg synes programvaren til F@H tidvis har sugd litt for mye systemressurser ut av maskinene jeg har hatt så nå har jeg installert en Windows 7 på Hyper-V hvis oppgave kun er å folde. Den virtuelle maskinen bruker bare en prosessorkjerne så nå slipper jeg forhåpentligvis å oppleve treg maskin på grunn av folding.

 

Hvis jeg setter inn et dedikert skjermkort i maskinen - kan jeg da tildele dette til den virtuelle maskinen som folder og la den "misbruke" skjermkortet? Såvidt jeg har skjønt gir jo dedikerte skjermkort mer futt på foldingen.

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at det samme gjelder om man har 2 stk skjermkort? F.eks. 1x GTX 970 til folding og et til spill? Ganske kjipt å måtte sette folding power ned til medium eller light, når man skal ta en liten titt på twitch. Virker som jeg mister rundt 10k credits per WU, uavhengig av hvor lenge jeg har pauset foldingen. Dog ikke aktuelt for meg enda, da jeg hverken har stor nok PSU eller nok PCIe lanes.

 

Edit: typos

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Det stemmer. På tunge spill med for få lanes/båndbredde kan man også miste NOE poeng på skjermkortet man ikke spiller på/bruker til andre ting.

 

Etter min egen erfaring fungerer det også å bare la foldingen kjøre på skjermkortet man spiller på, riktignok med kraftig reduksjon i PPD på det aktuelle kortet. Maskinen vil også bruke mer strøm totalt sett, da spill gjerne bruker mer CPU enn folding gjør.

Lenke til kommentar

Det stemmer. På tunge spill med for få lanes/båndbredde kan man også miste NOE poeng på skjermkortet man ikke spiller på/bruker til andre ting.

 

Etter min egen erfaring fungerer det også å bare la foldingen kjøre på skjermkortet man spiller på, riktignok med kraftig reduksjon i PPD på det aktuelle kortet. Maskinen vil også bruke mer strøm totalt sett, da spill gjerne bruker mer CPU enn folding gjør.

 

Skjønner. Aldri kjørt SLI-setup fordi jeg mener det er noe dritt, men kan bli aktuelt med tanke på folding, neste gang jeg skal oppgradere kassa. Frister veldig med 2011-v3 socket og 2-3 GTX970 kort.

Hvordan får du til å spille samtidig som du folder? Jeg må pause foldingen selv om jeg spiller CS 1.6.

 

Jeg folder med CPU også. En i5-2500K @ 3.8GHz. Får ca. 7k PPD ut av den. Like greit å fjerne den, og vil GPU PPD øke?

Endret av fluks1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...