Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke streik kanskje, men en generell flykansellering tenkte jeg.

 

 

Står jo egentlig ganske klart der ja, i linken din. Merkelig at de skal gjøre forskjell på slike kanselleringer da, det er jo ikke vår feil enten det er streik, værforhold eller tekniske problemer som forårsaker det.

Forsikringsselskapene er nok veldig klar over hvilke kanselleringer som gjelder streik og vil normalt ikke dekke dette. Det er flyselskapet som skal dekke ekstra utgifter ved streik, men det er jo lov å prøve seg mot forsikringsselskapet.

 

Bekrefter herved at du hadde rett - gjelder kun ved streik.

 

God helg :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er så mange alternativer for å komme seg til Berlin at det er unødvendig å vurdere nettopp det ene selskapet som er i streik.

Det er kanskje en ide å begynne å vurdere andre alternativer generelt, for godt, slik at man ikke trenger å vurdere å bruke de i det hele tatt. Det har vel vært nok tullball med dette selskapet nå? :)

 

Jeg har flydd Oslo-Bankok en drøss ganger og tenkte at "jøss, Norwegian er fint å fly med". Dette var inntil jeg prøvde en tur med ThaiAir.

Betaler med glede dobbel pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tenker at det er så mange alternativer for å komme seg til Berlin at det er unødvendig å vurdere nettopp det ene selskapet som er i streik.

Det er kanskje en ide å begynne å vurdere andre alternativer generelt, for godt, slik at man ikke trenger å vurdere å bruke de i det hele tatt. Det har vel vært nok tullball med dette selskapet nå? :)

 

Jeg har flydd Oslo-Bankok en drøss ganger og tenkte at "jøss, Norwegian er fint å fly med". Dette var inntil jeg prøvde en tur med ThaiAir.

Betaler med glede dobbel pris.

 

Kan du utdype dine erfaringer?

Lenke til kommentar

Hvis jeg har lyst på en langhelg i Minsk - kan jeg bare dukke opp på flyplassen der uten noe forberedelser (les: invitasjon osv.)? Leser at man kan skaffe seg visum på flyplassen. Hvor mange dollars må en stakkar ut med for det?

90 euro om du er norsk ser det ut til.

http://mfa.gov.by/upload/tt/Visa%20fees%20at%20the%20Minsk%20National%20Airport.pdf

 

http://belarusdigest.com/story/getting-belarusian-visa-easier-more-expensive-15292

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du en ekte reisende?

http://scandinaviantraveler.com/no/truetraveler

 

Ikke mulig å få full score om man ikke er på en flyplass. :hmm:

Jeg reiser ikke så mye (til utlandet) at full score ville vært riktig. Men altså, trapp eller rulletrapp? Jeg tar stort sett bare trapp, er da godt å bevege seg litt før og etter man sitter i et lite sete! Og gjennomsiktig toalettmappe har vi erfart at er bare tull.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

er det lov å ta med en sjokolade kanin, 20-30 cm høg med som handbagasje?

 

Så lenge den ikke smelter (og da blir flytende) skal vel det gå greit?

 

 

og så lenge den ikke er "bare litt til i tillegg til den lovlige håndbagasjen"

(avhenger selvsagt av flyselskap, rute og tid på døgnet)

Lenke til kommentar

 

 

er det lov å ta med en sjokolade kanin, 20-30 cm høg med som handbagasje?

 

Så lenge den ikke smelter (og da blir flytende) skal vel det gå greit?

 

 

og så lenge den ikke er "bare litt til i tillegg til den lovlige håndbagasjen"

(avhenger selvsagt av flyselskap, rute og tid på døgnet)

 

Jeg er whiskeysamler og whiskeydranker og kjøper bestandig 1-2 flasker whskey (på flyplasser i Asia lar de meg ofte kjøpe 3...hihi...) som jeg tar med meg som ekstra håndbagasje i tillegg til sekken min som er totalt makset i forhold til lovlig håndbagasje (Reiser aldri med kofferter eller ting som må på rullebåndet).

Har ALDRI hatt noe problem med dette (bortsett fra Ryan Air.

 

Så ja, lol, jeg tror kanina di kommer trygt med på flyet - Regner med at du tar den med ut av buret først og sender det som separat, innsjekket bagasje :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...