Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ville du inngått ett seriøst forhold med kvinne med herpes? (underlivet)


forumsurferen

Anbefalte innlegg

Jeg fortviler veldig over situasjonen til min søster.

Hun var i ett forhold tidligere, og ble smittet med herpes.

Utbruddene kommer nå og da, og det er ikke til å skyve under en stol at søsteren min plages med dette til tider.

Men det jeg reagerer mest på er at hun tror hun må lete i andre forumer etter menn med samme sykdom, for å finne en å dele livet med!?!

Herpes er jo ikke noe man blir kvitt, om man først har fått det, og det kan smitte.

Men er det virkelig slik at samtlige menn ville snudd i døren, dersom hun hadde fortalt dere hun hadde herpes, etter dere var blitt godt kjent?

Man åpner jo ikke første møtet med å fortelle: "Hei, jeg heter Lena, jobber som barnevernspedagog og har herpes!"

(Hun heter ei Lena, eller jobber som barnevernspedagog, men dere forstår vel hva jeg mener).

Jenta er naturlig og søt, snill som dagen er lang. Hun maser ikke, har sitt eget liv og ryddig økonomi.

Hun har selvsagt sine negative sider hun og, som alle oss andre, men skal virkelig herpesen sette en full stopper for å date "vanlige friske menn"???

MÅ hun virkelig inn i forum for å finne andre "syke" bare for å finne seg en mann?

Ville satt STOR pris på om dere menn i 25-60 årsalderen med ett voksent hode ville tatt dere tid til å svare.

Jeg blir veldig lei meg av å se søsteren min stri med dette ved siden av den mindreverdighetsfølelsen jeg tror hun sitter igjen med etter å blitt smittet.

 

Hun er en ærlig kvinne og ville aldri hatt ubeskyttet samleie med noe og smittet videre. Hun var i ett ekteskap der mannen hennes ikke opplyste henne at han hadde herpes.

Det kan være at han har blitt avvist selv, og derfor til slutt valgt å ikke fortelle det, etter selv å blitt avvist en rekke ganger.