Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hos Ikano blir det altså 4% på dagligvarer, 5% på bensinstasjon og 6% hos Shell i januar.

Hmm... Hvordan får du slike rabatter?

 

Finner ingenting om dem på Ikano-portalen eller i medlemsbrevet for januar.

 

 

Sorry, tenkte feil. Det blir selvfølgelig 4% på bensinstasjon, og 5% hos Shell. Og 4% på dagligvare. Man får jo de permanente rabattene på toppen av 3% nå i januar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

4 % på dagligvarer i januar på mitt favorittkort fra yABank (fordi de har BankAxept). Rabatten gjelder ikke kontantuttak i butikk.

 

Det er slutt med BankAxept hos YaBank. Bestilte kredittkort hos de nylig og fikk kredittkort uten bankaxept :(

 

Argh... ​Dette var dårlige nyheter.

 

Ikke si at jeg må skaffe meg "vanlig" bankkort når mitt nåværende yA-kort utløper i mars...

 

Eller er det noen som har forslag til et gratis kredittkort med BankAxept?

 

EDIT: Det kan se ut til at Cresco Access er svaret på mitt spørsmål.

 

EDIT EDIT: Eller kanskje ikke... Cresco Access er omtrent det eneste kortet som ikke tilbyr rentefri kreditt til forfall. Tror jeg står over.

 

Endret av nojac
Lenke til kommentar

 

 

4 % på dagligvarer i januar på mitt favorittkort fra yABank (fordi de har BankAxept). Rabatten gjelder ikke kontantuttak i butikk.

 

Det er slutt med BankAxept hos YaBank. Bestilte kredittkort hos de nylig og fikk kredittkort uten bankaxept :(

 

Argh... ​Dette var dårlige nyheter.

 

Ikke si at jeg må skaffe meg "vanlig" bankkort når mitt nåværende yA-kort utløper i mars...

 

Eller er det noen som har forslag til et gratis kredittkort med BankAxept?

 

EDIT: Det kan se ut til at Cresco Access er svaret på mitt spørsmål.

 

EDIT EDIT: Eller kanskje ikke... Cresco Access er omtrent det eneste kortet som ikke tilbyr rentefri kreditt til forfall. Tror jeg står over.

 

 

Min løsning er at jeg har et gratis VISA kort (blant annet Nordea har det for unge folk) med lite cash på i nødstilfelle om mastercardet ikke fungerer. Resten går på Coop Mastercard eller Trumf VISA (1 % cashback på alt).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vil du ha et bra kredittkort med reiseforsikring og gratis uttak i minibanker i utlandet, er mitt forslag Bank Norwegian-kortet,

 

Trumf Visa, yABank og eventuelt NAF Extra kan være bra alternativer. Men da må du betale for kontantuttak.

 

Takk for svar!

 

Jeg fant kredittkrt.no, kredittkortet.com, lettkreditt.no, kredittportalen.no, kredittkort.com, osv.osv.osv.osv.....

 

til det kjedsommelige. alle sidene tilbyr de samme kortene og ikke lett å finne frem.

 

Da tar jeg forslaget ditt og bestiller norwegian kortet. taper ikke noe på det uansett.

 

Takk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Har stålkontroll på økonomien for øyeblikket og ser etter måter å bli enda mer økonomisk smart på. Har aldri eid eller brukt kredittkort, men leser at flere av disse kortene drar med seg en rekke fordeler så lenge man betaler før renta begynner å løpe. Når bolig, mat og annet er betalt sitter jeg igjen med cirka 15000 til sparing per måned, så jeg har ingen problemer med å betale for meg. Reiser mye med fly og har sett at Norwegians kredittkort her kan være gunstig, men jeg har ingen erfaring eller bakgrunn som kan bygge opp om det jeg tenker. Trenger derfor hjelp. Lønner det seg for meg å gå til anskaffelse av kredittkort?

Lenke til kommentar

 

4 % på dagligvarer i januar på mitt favorittkort fra yABank (fordi de har BankAxept). Rabatten gjelder ikke kontantuttak i butikk.

 

Det er slutt med BankAxept hos YaBank. Bestilte kredittkort hos de nylig og fikk kredittkort uten bankaxept :(

 

 

Jeg fikk nytt kredittkort fra yA i går.

 

Med BankAxept, heldigvis :)

Lenke til kommentar

https://gebyrfri.santanderkredittkort.no/om-gebyrfri-visa/priser-og-betingelser/

 

Her står det "Rentefri betalingsutsettelse (varekjøp)".

 

Betyr det at det at jeg blir belastet av å ta ut kontanter i minibank? Søkte om dette kortet kun for å ha muligheten til å ta ut kontanter i utlandet uten å måtte betale for det.

Varekjøp og kontantuttak er to forskjellige ting. Du blir belastet med renter ved kontantuttak.

 

Skal du ha gratis uttak i minibanker i utlandet kan du søke om Norwegians kredittkort.

Endret av nojac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

https://gebyrfri.santanderkredittkort.no/om-gebyrfri-visa/priser-og-betingelser/

 

Her står det "Rentefri betalingsutsettelse (varekjøp)".

 

Betyr det at det at jeg blir belastet av å ta ut kontanter i minibank? Søkte om dette kortet kun for å ha muligheten til å ta ut kontanter i utlandet uten å måtte betale for det.

Varekjøp og kontantuttak er to forskjellige ting. Du blir belastet med renter ved kontantuttak.

 

Skal du ha gratis uttak i minibanker i utlandet kan du søke om Norwegians kredittkort.

 

Jeg gjorde det men fikk blankt nei.

Blir vel til at jeg må bruke kortet jeg har mot brukskontoen. 35,- + 0.5% pr uttak.

 

Edit:

 

Hvordan regner de ut rentene ved kontantuttak? Hvis jeg tar ut 1000,- og betaler det tilbake ved neste fakture feks.

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Du beregner renten ved å bruke månedsrenten som ofte er oppgitt i vilkkårene. Så spørs det hvor mange dager det går fra uttak til betaling.- det blir vel 2-3 % av uttaksbeløpet.

Selv bruker jeg yA-kortet hvis jeg en sjelden gang skulle trenge å bruke minibank i Norge. Da betaler jeg inn alt jeg skylder med en gang, uten å vente på faktura. Og da slipper jeg rentebelastningen. (yA har ikke gebyrer ut over rentebelastningen ved kontantuttak, slik mange andre kort har)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...