Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Leksehjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å sammenlikne oppgulp fra Hollywood og vår viktigste kulturarv er en skam!

Ro ned! Jeg skal sammenligne Thors, lokes rolle osv i filmen og i et dikt osv....

 

Filmen Thor er laget utfra "Marvel tegneserie", og ikke den norrønte mytologien.

Filmen har dermed ingenting å gjøre med vår kulturarv

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Jeg er helt rolig jeg, slapper av i sofaen og prøver å slite ut tastaturet ;) Hvilket dikt? Utdyp gjerne hva du trenger hjelp med.

 

Edit; Tor skrives ikke med en h midt inni.

Edit2; Siden du skal sammenlikne med ren fantasi så kan du egentlig sammenlikne et norrønnt dikt med "Alice in Wonderland" også?

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen kan litt om norrønt, og er villig til å hjelpe meg, så setter jeg virkelig pris på det. Tar i mot all den hjelpen jeg kan få :).

Jeg skal sammenligne filmen Thor og et norrønt dikt. Jeg sliter med å finne på tema og problemstilling.

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Jeg er helt rolig jeg, slapper av i sofaen og prøver å slite ut tastaturet ;) Hvilket dikt? Utdyp gjerne hva du trenger hjelp med.

 

Edit; Tor skrives ikke med en h midt inni.

Edit2; Siden du skal sammenlikne med ren fantasi så kan du egentlig sammenlikne et norrønnt dikt med "Alice in Wonderland" også?

Ta deg heller en bolle og en kopp kakao, du hjelper fint lite.

 

Når det kommer til trådstarter. Se i norskboka di, er sikkert noe dikt og sagaer om det norrøne. Ellers, google is your friend.

 

Sett opp et skjema med Thor filmen og norrøn mytologi. I skjemaet rableer du ned det du finner ut og så kan du kryssjekke dem om de overlapper hverandre.

 

Mer enn det for du dog ikke fra tråden. Vi kan hjelpe deg et lite hint, men å skissere hele oppgaven gjøres ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å sammenlikne oppgulp fra Hollywood og vår viktigste kulturarv er en skam!

 

Filmen Thor er laget utfra "Marvel tegneserie", og ikke den norrønte mytologien.

 

 

Bare for å sørge for at du ikke gjør denne feilen i innleveringa di; Marvels Thor er basert på Tor fra norrøn mytologi. Det er ikke tilfeldig at begge hadde en bror ved navn Loke, og en far ved navn Odin, og en hammer ved navn Mjøllnir.

Lenke til kommentar

 

 

Å sammenlikne oppgulp fra Hollywood og vår viktigste kulturarv er en skam!

 

Filmen Thor er laget utfra "Marvel tegneserie", og ikke den norrønte mytologien.

 

 

Bare for å sørge for at du ikke gjør denne feilen i innleveringa di; Marvels Thor er basert på Tor fra norrøn mytologi. Det er ikke tilfeldig at begge hadde en bror ved navn Loke, og en far ved navn Odin, og en hammer ved navn Mjøllnir.

 

Tegneserien er inspirert av norrønt mytologi, men det er også mye fantasi dem har lagt til i tegneserien, som ikke stemmer overens med norrønt mytologi. 

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...