Gå til innhold

Test: Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Relativ ok test men hadde forventet en dypere og mer omfattende test.

Man har svært mye som har kunnet blitt testet :

 

*Oppstartstid.

*Spill ytelse.

*USB 3.0 / 2.0 ytelse.

*Ren disk ytelse (SSD og HD).

*Nettverksytelse.

 

Bare for å nevne noen muligheter , andre ting jeg stusser på er at det er en del slurvete skrivefeil her og der som burde ha blitt rettet opp, her bør artikkelforfatter ta seg tid og rette litt opp på den med tanke på hvor mange som kommer til å lese den over tid.

 

Hvis jeg skal være litt kritisk må jeg nesten si at "testen" føles litt amatørmessig ut og man burde lagt litt mer tid til å vise litt mer detaljert både det positive og det negative ved Oset.

 

Det eneste som holder meg tilbake personlig fra å oppgradere fra Win 7 er mangelen på en bedre start meny som er tilpasset skriverbordsbrukere og muligheten til å bytte sømløst mellom mus / tastatur og berørings-skjerm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævlig irriterende det derre med manglende linjeskift på FB, men her funker det hos meg iallfall.

Bruk Shift+Enter

Er det bare jeg som ikke får til linjeskift her inne? Første jeg testa når det ikke funka var Shit + Enter but no Luck :(

 

Finnipinni lurte på FB. Men ja, det har vært noe krøll her på forumet i de siste dagene (win7+opera-bruker)

 

edit: /offtopic

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle holde meg til Windows 7, men denne artikkelen gjør meg litt usikker. Det ser jo helt greit ut når man fjerner alt tullet. De Metro-appene ser jo helt elendige ut for vanlig PC-bruk.

Du må jo ikke bruke "Metro" appene. Men kan ikke si at jeg savner start menyen. Har de siste årene trykket Win knappen på keyboardet og begynt å skrive det jeg skal ha og trykke enter. Det går ikke noe tregere i Win8. Eneste er at du hopper ut av Desktopen i en veldig kort tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var tynt synes jeg, et stort fokus på GUI ellers lite teknisk informasjon. Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i hva som er nytt i Windows 8, men med tanke på hvor mange svært interessant ting som har kommet i Server 2012 kan jeg ikke tro at 8 kun har et nytt GUI, ingen annet.

 

En av de "store" (for meg ihvertfall) funksjonene på 2012 er blant annet inline deduplisering av data på disker, finnes det i 8?

Lenke til kommentar

"+ Antivirusprogram følger med"

Meiningslaust påeng når programmet og er gratis for alle med gyldig windows samt at sjøl ei bra uerfaren bestemor klarer og finne det på nettet (Testa i praksis).

 

Sovidt eg veit mangler dei og fleire skrivebord. Trenge ikkje meir enn 10-15 minutt med MAC eller Gnome/Unity for å innsjå fordelen med det. Hadde dei laga OS-et med tanke på desktop maskiner so hadde dette garantert vert implementert.

 

Sikkert ikkje dårligare enn windows 7, men eit heilt unødvendig bytte dersom du sitter på ein arbeidsstasjon/desktop pc.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trenge ikkje meir enn 10-15 minutt med MAC eller Gnome/Unity for å innsjå fordelen med det.
Jeg trengte 10 - 15 minutter for så å gå tilbake til Windows. Fungerer knall :)

 

Har nettop installert tredjeparts app for å få det til på windows sju. Greit når man gjerne sitter og jobber med t.d. programmering/SQL og ha det for seg uten å blande inn Spotify, Chrome o.l. Det blir rett og slett raskare enn å bruke alt+tab (eller den mykje stilegare windows+tab)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skumleste og stoppet ved "Microsoft har tenkt helt riktig med startskjermen når det gjelder berøringsfølsomme skjermer, men å tvinge det på de som heller vil bruke tastatur og mus er en tabbe.".. Fortsatt helt enig.. Med mindre ikonet som skal "erstatte" startmenyen og andre ting kommer på plass så holder jeg meg glatt til win7.. Fortsatt mye bedre ytelse i win7. Det som er litt interessant er om at M$ har klart å lage et bedre filsystem, noen som vet?

Lenke til kommentar

Hmm jo flott med deres dagsorden gjeldene berøringsskjerm. Men når jeg leser at det kan oppgraderes fra 7 til 8 grøsser jeg litt og tror at det er som tidligere lanserte versjoner, et nytt skall til uoppdatert opperativ system.

Mulig man slipper å trekke med seg gamle MS filer tilbake fra 1996 og oppover om man laster ned en helt ny ISO fil med nr 8 for det her jeg ikke forsøkt.

Men alt "nytt" kan jo være spennende, men fant vel ikke noen av deres Apps til nytte for annet å leke seg med foreløpig.

Ønsker man å binde seg opp enda mer til et monopol er dette en suveren måte å gjøre det på.

Som et verktøy som det helst skal være for meg er jeg redd for at det blir enda mer lukket og enda vanskligere å

vedlikeholde og det er veldig synd.

Ottos i 100

 

 

Lenke til kommentar

Konge artikkel, kudos til hardware.no

 

Her ser man klar forskjell på hardware.no og itavisen.no

hardware skriver om apple, google, windows..... det som er interesant. IT-avisen tilber apple, disser microsoft, disser androide, osv.

 

Konge at vi har et ordentlig norsk tilbud til oss som er interessert i data, mobil, og it.

 

Keep up the good work (Y)

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...