Gå til innhold

Test: Windows 8


Anbefalte innlegg

Mange elder Dos applikasjoner kjører på 32-bits versjonen av Windows8. Tommelfingerregelen er at dersom det fungerer på 32-bits versjonen av WindowsVista/Windows7, virker applikasjonen i Windows8 også (ikke 100% men nært).

 

64-bits versjonen av Vista/7/Win8 kjører ikke 16-bits Dos applikasjoner direkte. Men med Win8Pro kan du selvsagt virtualisere XP eller til og med Dos og kjøre applikasjonene der, både med 32-bits og 64-bits Windows8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det viser seg at folk nekter å gå over til den nye start-menyen, så kan MS bare lansere R2 eller SP1-utgaven av W8 med gammel start-meny, så vil de ha et raskere, mer stabilt og enklere administrerbart OS som vil ta over for W7.

Det kommer aldri til å skje. Microsoft har sagt at det nye GUI'et er her for å bli.

 

Aldri si aldri - jeg tror nok en slik avgjørelse vil sitte VELDIG langt inne for MS, men de kan jo bli tvunget til det dersom ingen vil ha det nye på PCer uten touch.

Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at folk nekter å gå over til den nye start-menyen, så kan MS bare lansere R2 eller SP1-utgaven av W8 med gammel start-meny, så vil de ha et raskere, mer stabilt og enklere administrerbart OS som vil ta over for W7.
Det kommer aldri til å skje. Microsoft har sagt at det nye GUI'et er her for å bli.
Aldri si aldri - jeg tror nok en slik avgjørelse vil sitte VELDIG langt inne for MS, men de kan jo bli tvunget til det dersom ingen vil ha det nye på PCer uten touch.

Jeg kommer ihvertfall ikke til å oppgradere til Windows 8 før de har lansert en slik pakke. Jeg skjønner ikke hva de tenker i Microsoft, når de prøver å slå sammen to vidt forskjellige ting når det er helt klart at de ikke går godt overens. Tullete.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tek.no's overskrift: "Er Windows 8 en flopp eller en revolusjon?"

 

Kan det ikke være noe i mellom der? Slik jeg ser det er det et steg vidre for MS. Tviler at det blir en flopp, men noe revolusjon er nok ikke (dog hvis du velger å kalle crapples nyutvinninger revolusjonerende, er nok også dette en stor revolusjon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om Winsows 8 vil bli kompitabelt med Asus Transformer prime?

 

Nei. Wiindows 8 kjører kun på x86-maskinvare. Selv om Windows RT i teorien kjører TF Prime maskinvaren, kan du ikke kjøpe RT løst og installere det på en hvilken som helst ARM-basert laptop/nettbrett/whatever

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om Winsows 8 vil bli kompitabelt med Asus Transformer prime?

 

Nei. Wiindows 8 kjører kun på x86-maskinvare. Selv om Windows RT i teorien kjører TF Prime maskinvaren, kan du ikke kjøpe RT løst og installere det på en hvilken som helst ARM-basert laptop/nettbrett/whatever

 

Det finnes nok de som klarer å lage en Windows RT rom for diverse Android-enheter. Ender nok opp noe på XDA etterhvert.

Lenke til kommentar

En annen tastekombinasjon som er veldig fin er Win + X (eller høyreklikke nede i venstre hjørne). Når det gjelder "Metro" grensesnittet så er det ikke så vanskelig som mange skal ha det til å bruke med mus og tastatur. Når tom en treåring klarer å bruke dette så burde vel vi også klare og lære oss det http://youtu.be/dlZgcAacIxU. Ps. selv om jeg har brukt Windows 8 og Windows Server 2012 i flere måneder nå så lærte jeg meg faktisk noe fra denne treåringen ;) PS2. er det en feature i IE10 at jeg ikke klarer å legge inn linjeskifte på forumet nå??

Lenke til kommentar

Skjønner ikke poenget med Apps når det er en PC. Ser ene appen er en youtube player. Hvorfor ikke bare fyre opp nettleseren og bruke youtube der ? Regner med youtube appen er nettopp bare en avspiller og hva er da poenget ? Regner med flere her har sine egne playlister og kanaler og bruker da nettleseren.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

De fleste skeptikerne er vel vi som sitter med stasjonære og laptoper uten UEFI og fortsatt skal bruke mus og tastatur og lurer på om det er verdt å oppgradere fra win 7.

 

At søk er bedre spiller liten rolle. Har hatt win 7 siden det kom ut, og har vel brukt den funksjonen færre ganger enn jeg har fingre på en hånd.

 

At alt deles overalt ser jeg kun som negativt. Vil ha kontroll på hva som ligger hvor, ikke minst for å unngå at en hacker får tilgang til alt om jeg blir hacket. Igjen en negativ sak for meg.

 

Defenderbiten er det usikkert om gir en bedre beskyttelse enn man får fra MSE idag.

 

Tastekombinasjoner hater jeg og har aldri brukt det, bruker heller aldri win knappene på tastaturene.

 

For meg så virker det som om det blir en overgang fra å ha orden og eget system, til en kasse man skal drite i hva skjer inni og bare forholde seg til gui`en. Ser fortsatt ikke greia med apper til pcer. Har lest at f.eks firefox kommer i en strippet metroversjon og en vanlig skrivebordsversjon. Ser ikke poenget med en strippet versjon. Spill og programvare gjennom app butikken, vel, om microsoft skal ta seg betalt for distribusjonen så ser jeg ikke hvordan freeware programmer skal betale for å gi bort gratisprogrammene. Enkelte reviewer hinter om at man må betale for freeware programmer om de lastes ned gjennom app butikken, mens de fortsatt vil være gratis om de lastes ned fra utviklerens hjemmeside.

Det er også nevnt at det ikke vil komme PG18 spill i butikken, så mange storspill vil mangle.

 

Når win 7 kom var xp blitt for gammelt, og vista var for ustabilt. Win 7 var derfor en god oppgradering. Win 8 har ikke den samme logiske grunnen, ihvertfall ikke om man ikke har touch eller UEFI.

 

Er fortsatt skeptisk, men nye pcer vil jo ha det så får det jo før elelr siden uansett.

 

Reagerer også på at man kaller det forvirrende å velge mellom de to versjonene. For den vanlige bruker er vel valget mellom win 8 og win 8 pro?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...