Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kunne han ikke heller ha gitt penger selv, - han bader jo i dem, - i stedet for å tigge vanlig ungdom med trang økonomi til å punge ut? Uansett hviket beløp som bli innsamlet, ville det vært lommerusk for 50 cent... Du verden hvor fantastisk generøst det er å tigge på andres vegne!

 

Jeg er ikke imponert.

 

Vær glad for at han gjør dette. Er det noen som helst andre artister eller berømte folk som har gjort/skal gjøre noe lignende? Nei. Så ti still og vær glad for at han faktisk bryr seg. Han bor trossalt i statene og trenger ikke å bry seg om hva som skjedde i lille Norge, egentlig, men nå gjør han det.

Lenke til kommentar

Øya burde jo fikses, uten tvil.

 

 

Jeg synes det er best om øya ikke blir gjort noe med så øya er representativ med resten av Norge og det AP står for. Kunne heller gitt pengene til Aldershjem eller skole, slik pengene skal brukes til. I dag er flere skoler og aldershjem preget at hull, ikke kulehull med bare dryppehull når det regner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kunne han ikke heller ha gitt penger selv, - han bader jo i dem, - i stedet for å tigge vanlig ungdom med trang økonomi til å punge ut? Uansett hviket beløp som bli innsamlet, ville det vært lommerusk for 50 cent... Du verden hvor fantastisk generøst det er å tigge på andres vegne!

 

Jeg er ikke imponert.

 

Vær glad for at han gjør dette. Er det noen som helst andre artister eller berømte folk som har gjort/skal gjøre noe lignende? Nei. Så ti still og vær glad for at han faktisk bryr seg. Han bor trossalt i statene og trenger ikke å bry seg om hva som skjedde i lille Norge, egentlig, men nå gjør han det.

 

 

Nei, hvorfor skulle jeg være glad for at 50 cent tigger penger på vegne av AuF?

 

Jeg er ingen AuF'er eller tilhenger, - I couldn't care less om de får fornyet og oppgradert Utøya. Derimot syns jeg at enkelte begynner å strekke disse hendelsene litt vel langt. Og ang. innsamlingen, snart må de vel ha samlet inn nok til å bygge opp et par marmor-slott!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Øya burde jo fikses, uten tvil.

 

 

Jeg synes det er best om øya ikke blir gjort noe med så øya er representativ med resten av Norge og det AP står for. Kunne heller gitt pengene til Aldershjem eller skole, slik pengene skal brukes til. I dag er flere skoler og aldershjem preget at hull, ikke kulehull med bare dryppehull når det regner...

 

Sant nok. Mye av Norge er i forfall, men med tanke på hendelsene så bør det fikses opp. Dog, resten av Norge MÅ ikke nedprioriteres.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ingen AuF'er eller tilhenger, - I couldn't care less om de får fornyet og oppgradert Utøya. Derimot syns jeg at enkelte begynner å strekke disse hendelsene litt vel langt. Og ang. innsamlingen, snart må de vel ha samlet inn nok til å bygge opp et par marmor-slott!

 

Der snakker du noe annet, og jeg er enig i det du sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Med en form for lunte om jeg ikke tar feil?

Står i "testamentet" at han brukte en lunte.

For de som skulle vært interessert så beskriver han nøye om hvordan han testet forskjellige lengder på lunten for å få ønsket brennlengde før smellet.

Lenke til kommentar

Noen som tror han kanskje kan ha fått hjelp? Ikke nødvendigvis til å drepe, men å organisere hele opplegget. Bomben går av rundt 15.20, første melding om skytingen tikker inn 17.27. Så det er ca 2t mellom de to hendelsene. Det tar vel rundt 30min å kjøre fra Oslo til Utøya.

 

Han kan jo ikke akkurat ha spasert opp til Bislett bilutleie (ca 2km) med våpen og utstyr, det ville vel vekke mistanke og eventuelt vært for risikabelt?

 

Common sense sier at han har hatt to biler, en til bomben og en som fikk han ut til Utøya. Si at han har parkert bilen med utstyr der dagen før, så må han jo ha kommet seg tilbake til gården på en eller annen måte? Det er jo ikke akkurat det best tilbudet med kollektivtrafikk der oppe heller..

Eksplosjonen var forårsaket av en gjødselbombe på ca 950 kilo[13], plassert i en varebil av type Volkswagen Crafter, utleid fra Bislett Bilutleie til oslomannen Anders Behring Breivik.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bombeangrepet_p%C3%A5_regjeringskvartalet

 

Når kom den andre Bislett Bilutleie bilen til Utøya ?

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/24/nyheter/innenriks/terror/17441844/

 

img-1288514682706.jpeg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Terroristen har sagt til politiet at han var redd for å bli angrepet"

 

Så han visste hvor svakheten låg, til tross for at han hadde våpen, nemlig å bli angrepet av sinte ungdommer.

 

En klok leder på øya ville ropt ut "alle mann til angrep, la oss stoppe jævelen for enhver pris, før han skyter oss alle". Det som skjedde på Utøya var drømme scenarioet til Breivik, nemlig at politiet brukte en utrolig evighet på å komme frem, samtidig som han kunne få skyte fritt, menst hundrevis av ungdommer sprang rundt i panikk.Trist!

Endret av Chi Spurger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En klok leder på øya ville ropt ut "alle mann til angrep, la oss stoppe jævelen for enhver pris, før han skyter oss alle". Det som skjedde på Utøya var drømme scenarioet til Breivik, nemlig at politiet brukte en utrolig evighet på å komme frem, samtidig som han kunne få skyte fritt, menst hundrevis av ungdommer sprang rundt i panikk.Trist!

 

Lederen på øya stakk i dette tilfellet av med den beste fluktmuligheten. Og borte ble han resten av dagen, travelt opptatt med å stelle puddelsveisen og gi intervjuer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...