Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig f.eks å bruke 980Kortet til spilling, Mens 780Ti kortet folder? Så kan jeg heller sette på begge kortene når jeg ikke spiller?

 

Mulig med begge kortene i 1 Pc, De trenger vell ikke sli bro da de ikke skal kobles i sli?

 

Jeg prøver å ikke stoppe 980-kortet mens jeg spiller. Noen spill takler det bedre enn andre mtp. fps. Du vil selvfølgelig få en dropp på PPD på 980-kortet, men det er jo bedre enn ingenting. :)

Lenke til kommentar

 

Er det mulig f.eks å bruke 980Kortet til spilling, Mens 780Ti kortet folder? Så kan jeg heller sette på begge kortene når jeg ikke spiller?

 

Mulig med begge kortene i 1 Pc, De trenger vell ikke sli bro da de ikke skal kobles i sli?

 

Jeg prøver å ikke stoppe 980-kortet mens jeg spiller. Noen spill takler det bedre enn andre mtp. fps. Du vil selvfølgelig få en dropp på PPD på 980-kortet, men det er jo bedre enn ingenting. :)

 

Jeg kan spille Payday og lignende med folding, men ikke med bf4 som er et av primær spillene mine :)

Lenke til kommentar

Gode nyheter.

 

Fikk 301k PPD for mitt 970 kort nå. Klokket til 1500Mhz på core, og 66 grader.

 

Ser den bruker CPU 100%, den bruker bare en kjerne, så det vil se ut som den bruker 25%, men det er alt en kjerne har å gi. Så la det være en lærepenge. 980 er sikkert et bedre kort, men det skal mye til å ha HK og CPU som holder følge. Ergo vil 980 slite med å levere veldig mye mer.

 

Denne CPU er brukt i forsøket: https://www.komplett.no/intel-core-i5-4670k/780485

 

Men selvsagt er 980 ett bedre kort til mye annet, men er folding et av kriteriene, så vil jeg si at 970 er det beste kjøpet.

 

Bevis for 301k PPD ser du under. Screenshot fra HFM.

 

post-326544-0-45581600-1414862341_thumb.jpg

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Godt strøm er med i husleia her da :p

 

Men igjen noen grunn til at mine 670 kort får lave PPD enn normalt?

Har en anelse her om at jeg må krype til korset og handle meg nytt skjermkort snart. Det jeg tenkte jeg kunne gjøre var å handle ett 980 kort nå og bruke det i hovedmaskina frem til 980 Ti eller Titan X kommer, så flytter jeg 980 kortet over i sekundærmaskina og putter inn nye i hoved. SLI gidder jeg ikke mer. Singel kort gjør det mulig å kjøre på en høyere core og boost også siden varme ikke blir like ille som to kort. Hmmm :hmm:

Lenke til kommentar

Regner 1 kr kwh jeg.

Det blir bra snitt på et år.

Blir kanskje 80øre pr helt i detalj utregnet. Dvs selve strømprisen x2

 

Hovedsinrigen kalkulerer nettleien så vi med 63A betaler mer en de med 35A osv.

 

Men panelovner som ikke går pga folding veier opp mye på vinteren

Lenke til kommentar

Strøm er grisebillig, da.

 

Det er jo litt relativt.

 

For å gjøre det enkelt kan du si 1kr kwh. Og for de som folder på en del utstyr, så kan det fort bety 5000watt, og da har vi kanskje ikke tatt med kjøling hvis noen bruker det.

 

Det er 5kr i timen. Eller 120kr i døgnet. For Kjetil er det som du ser halve prisen ca 60kr.

 

I mnd er det 3600kr og for Kjetil 1800kr.

 

I året blir det 43200kr og for Kjetil 21600kr.

 

For de pengene får du kjøpt litt hardware. Og for de som synes det er mye penger å bruke 5000kr for et skjermkort, så bør det sees i en sammenheng.

 

Hva var det vi ble enige om igjen? Strøm er billig?

 

Jeg synes Hardware er billig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...