Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan finner man ut av hvor mange ampere en sikring kan belastes før den går?

 

Du har noen helt vanlige formler du kan bruke for dette. Ohm`s lov er den vi bruker:

 

Effekt = Strøm x Spenning (P=U*I)

 

Du har 230Volt og en 10 Amp kurs, da får du 2300 Watt.

Men litt avhengig av type sikring og hvor langt strekk på ledninger osv, så kan du overbelaste kursen en liten stund før sikring løser ut. Så du kan bruke mer enn 2300 Watt om det er i en kortere periode osv.

 

Grunnregelen har du ihvertfall der.

 

For å finne ut hvor mye strøm og effekt ditt utstyr bruker, kan du benytte en wattmåler. De får du kjøpt flere steder. Clas, Biltema, Jula osv.

 

Hmm..

 

Ingen mulighet til å lese det direkte av sikringene?

 

Merkelig at elektriker ikke skrev opp sikringer.

 

Kan sjekke mer idag, kanskje har jeg oversett noe ^^

Lenke til kommentar

:dribble: Fan War, han kan finne på å gjøre det!

 

Han skrev ikke om det var skru / eller automatsikringer, men er det førstnevnte så er 10A rød og 16A grå når man ser i senter av den. Har han automatsikringer så står det tydelig også på sikringen i skapet om elektriker ikke har laget kursfortegnelse, se bilde nedenfor!

post-53451-0-96754600-1415018700_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hmm..

 

 

Ingen mulighet til å lese det direkte av sikringene?

 

Merkelig at elektriker ikke skrev opp sikringer.

 

Kan sjekke mer idag, kanskje har jeg oversett noe ^^

 

 

Om du har betalt penger for den jobben, så har ikke vedkommende gjort seg fortjent til betaling.

 

Klart det skal merkes. Det skal også stå i kursfortegnelsen, som skal oppdateres når det gjøres jobb i skapet. Det skal ikke føres på med penn, men ny kursfortegnelse skal settes inn.

 

Er det automat, eller skru sikring?

 

Det står på sikringen. Ta et bilde på nært hold, så kan jeg se om kanskje det kan gi oss et svar :)

Lenke til kommentar

Stikk fingrene i den, er det litt vondt er det 10A, er det skikkelig støkk er det 16A.

Er det helt sykt støt er det komfyrsikringen du slikker på

 

Hehe. Om du tar en titt på Ohm`s lov, så vil du skjønne at det ikke vil være noe forskjell på en 10A, 16, eller 20A kurs.

Motstanden i en menneskekropp er så høy at strømmen som går ikke er særlig stor. Det er en grunn til at jordfeilbryter osv slår ut på 30 mA. Det er ikke store strømmen som tåler å gå igjennom systemet før det er svart som natta. Hehe.

 

Men det var en kreativ fremgangsmåte. De brukte faktisk fingrene før i tiden for å sjekke om det var strøm. Og det førte til permanente nerveskader og det som verre var. Hehe.

Lenke til kommentar

 

Stikk fingrene i den, er det litt vondt er det 10A, er det skikkelig støkk er det 16A.

Er det helt sykt støt er det komfyrsikringen du slikker på

 

Hehe. Om du tar en titt på Ohm`s lov, så vil du skjønne at det ikke vil være noe forskjell på en 10A, 16, eller 20A kurs.

Motstanden i en menneskekropp er så høy at strømmen som går ikke er særlig stor. Det er en grunn til at jordfeilbryter osv slår ut på 30 mA. Det er ikke store strømmen som tåler å gå igjennom systemet før det er svart som natta. Hehe.

 

Men det var en kreativ fremgangsmåte. De brukte faktisk fingrene før i tiden for å sjekke om det var strøm. Og det førte til permanente nerveskader og det som verre var. Hehe.

 

Visst jeg ikke husker helt feil fra GK Elektro, så var det vell på rundt 30-40mA grensen gikk for hva mennesket tålte ved strøm fra arm til arm?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva du mener Betroz.

Men slik jeg forstår det du sier, så har du registrert en forskjell i den samme driveren for de samme prosjektene, og du lurer på om det kan ha sammenheng med endinger knyttet til AS serveren?

 

Det vil uansett være 327.23 som er beste driver for folding enten du bruker Linux eller Windows. Og det er ca 3 ganger mer PPD for denne driveren vs nyere drivere.

 

Problemet ligger der hos Nvidia, og ikke hos F@H. Det har vært kjent problem i lengre tid.

 

Altså samme driver (340.52) før = litt over 200K PPD for 12 CPU kjerner + 670 korta. Nå med samme driver = 120K PPD. CPU pumper ut samme PPD som før, men ikke korta. Dette på Core 17.

 

Prøvde 327.23 driveren, men fikk ikke bedre PPD. Dessuten fikk jeg ikke SLI til å funke for spill med denne driveren. (skal være relatert til X99 og PCI-E 3.0 etter et google søk)

 

Jeg har dog lagt inn en nyere BIOS til hovedkortet, og jeg kjører lavere timings på RAM brikkene enn før da jeg fikk 200K PPD. Men lavere timings på RAM skal i tilfelle gi bedre ytelse og ikke verre. At en BIOS update føkker ytelsen er også tvilsom.

 

Nå i Ubuntu får jeg ca 10% bedre ytelse over Win7 (som forventet), men ikke 200K. Skjønner bare ikke hva galt jeg kan ha gjort utenom det jeg har nevnt over her.

Lenke til kommentar

Standard automatsikringer slår vel ut etter noen minutter ved 1,15x oppgitt strøm, mener jeg. De slår ut momentant ved 1,35x eller noe. De kan både slå seg ved som følge av varmeutvikling og som følge av magnetfelt. Dersom problematikken kun gjelder i oppstart, så kan man bytte til tregere sikringer.

 

Lenge siden jeg hadde om dette på skolen, men jeg vil tro det stemmer noenlunde.

Lenke til kommentar

Det viktigste på lang sikt er stabil drift. Det gjelder en stabil maskin, og stabil tilførsel av prosjekter fra Fah.

 

Om mann i blant ser høy PPD for en WU er det ikke det samme som at kriteriene jeg har beskrevet tidligere gjør seg gjeldene. Ser det er folk på forumet som har postet 390k PPD for 980, men tviler på at det er 24/7.

 

Klokker man så høyt at man får BAD WU skal det mye til å tjene inn det man taper. Så punkt nr 1. Sørg for en stabil maskin :)

Så er alle bidrag fra maskiner som ikke er dedikert 24/7 et pluss samme hvordan man velger å se det.

Lenke til kommentar

Christian og sn1ken, kortene sent i dag, sier og en store takk til war :yes:

Christian Evga 780Ti er oc, det kjører på 980 :yes: Så sier jeg takk til dere to også :yes:

Takker egentlig alle sammen, Pengene skal være på vei til deg også nå :) Må finne en stabil OC til 780Ti, Siden 980 er på 1445 (Ikke 1455) på stock volt. Hopper stadig opp på 1455. Håper på 1250Mhz på 780Ti. ^!^

 

Har 44K, igår hadde jeg 80K alle på core 15, så der varier det veldig. :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...