Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt rett mna.

 

Jeg folder nå dette prosjektet på en av mine kjerner:

 

PRCG 13000 (1895, 4, 1)

 

Om alle disse skulle være like, så folder du samme prosjekt på begge GPU. I tilfelle er det en WU som har feilet og som har blitt sendt ut to ganger av systemet. Du vil få bonus for begge.

 

Men der er veldig liten sjanse for at noe slikt skjer. Men det er en liten teoretisk mulighet.

 

13000 er bare en liten del av beskrivelsen på prosjektet.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Nå har jeg vel egentlig bare ett problem: sikringen. Noe sier meg at smartingen som laget dette har satt 16A-sikringer til kokeplatene, mens det fint kan tenkes at kjøleskap, vaskemaskin, stekeovn, lys og altså samtlige uttak her går på en enslig 10A-sikring. Skal teste det ut i morgen, tror jeg.

"Beistet" er fortsatt nede - og trenger nok rengjøring før det kan tas ibruk. Et tonn med alger der. Dessuten har jeg ikke noe sted å gjøre av varmen :p

Lenke til kommentar

Dere har rett. 13000 (938,5 0) og 13000 (937, 5 0) her. Siden jeg nå folder under Ubuntu 14.04.1 og bruker en annen nVidia driver (331.104), så kan jeg vel utelukke driver problemer under Win7 for lavere PPD enn normalt som jeg har nevnt noen ganger her nå. Ergo må 'feilen' ligge et annet sted. Kanskje Standford har justert PPD for gamle Kepler kort ned :confused:

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva du mener Betroz.

Men slik jeg forstår det du sier, så har du registrert en forskjell i den samme driveren for de samme prosjektene, og du lurer på om det kan ha sammenheng med endinger knyttet til AS serveren?

 

Det vil uansett være 327.23 som er beste driver for folding enten du bruker Linux eller Windows. Og det er ca 3 ganger mer PPD for denne driveren vs nyere drivere.

 

Problemet ligger der hos Nvidia, og ikke hos F@H. Det har vært kjent problem i lengre tid.

Lenke til kommentar
@knopflerbruce - Du setter opp under klienten Fah - Configure - Remote Access - Passwordless IP Address Restriction - Så setter du adressen til PC eller 0.0.0.0/0 under Allow.


Så må du restarte klient før disse endringene blir gjeldende.


Nå kan du legge til klient i HFM ved å legge inn ip adresse til maskin under Add client i HFM.


Blir det noe utfordring, så kan jeg sikkert ordne en bedre forklaring med skjermbilder osv.


Når det kommer til strøm, så lurer jeg på hva slags støpsel du har til platetopp? Hehe. Om det ikke er standard uttak for komfyr, men et helt vanlig uttak for 230V, så ville jeg satt opp et grenuttak av kvalitet (ikke en du kjøper på Ikea) og tatt ut strøm derfra om du får problem. Om du ser etter gummikabel 3G 1,5 kvadrat minimum. Så skulle du være trygg.


Det er litt i grenseland, men samtidig så har du ikke på komfyren annet enn når du er tilstede, så slik sett er det liten eller ingen risiko, men du får mer strøm tilgjengelig til ditt formål :)


Men kjøper du det billigste grenuttaket på Ikea, så kom ikke i ettertid og si du ikke ble advart. Da kan brann fort bli et resultat. Det gjelder også for en 10A kurs som blir belastet hardt. Det fungere til saker som ikke trekker mye strøm. Men alt annet, kjøp kvalitet.


Jeg er overlykkelig for å se at du vurderer litt folding igjen knopflerbruce. Kjekt å blir kvitt den gråfargen i lista :)

Endret av Sn1ken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De 10 siste smeltinger jeg har hatt er alle i skjøtekabler. Last over tid de sliter med. Se på de man kjøper, ikke kjøp under 1.5mm2 som tåler ca 14.5A

Se etter 16A eller 3600ish watt-markeringer.

 

Hvite med rød bryter er jalla, kjøp no av bedre kvalitet om mulig.

Skeptisk til biltema, men det er iallefall alukasse og merket 16A.

Skal dog kun bruke den til 3X8w led

 

Synes forgrener til en foldepc burde koste 400kr-ish , ikke to for 60

post-64596-0-53030800-1415008806_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De 10 siste smeltinger jeg har hatt er alle i skjøtekabler. Last over tid de sliter med. Se på de man kjøper, ikke kjøp under 1.5mm2 som tåler ca 14.5A

Se etter 16A eller 3600ish watt-markeringer.

 

Hvite med rød bryter er jalla, kjøp no av bedre kvalitet om mulig.

Skeptisk til biltema, men det er iallefall alukasse og merket 16A.

Skal dog kun bruke den til 3X8w led

 

Synes forgrener til en foldepc burde koste 400kr-ish , ikke to for 60

Hva med de på clasohlson til 19 kroner? :D

Lenke til kommentar

Send bilde når det brenner.

Demonterte de jeg hadde brukt 2000w på 2 mnd og inni var det smelta svart sot

Hehe :p

 

Før, når jeg foldet, hadde jeg to stikkontakter tilgjengelige. Brukte den ene til en server, og den andre gikk til en tykk skjøteledning med en simpel splitterkontakt i enden så jeg fikk koblet både server og switch til strøm.

 

Funket uten problemer, selv med 60-80% luftfuktighet ^^

Lenke til kommentar

Hvordan finner man ut av hvor mange ampere en sikring kan belastes før den går?

I sikringsskapet på garasjen står det ingenting, bare lapper med hvor sikringene går til. Ser ut til at stikkontakten på veggen i garasjen går til egen sikring, men aner ikke hvor mange ampere. Ville tro 10A da den sikkert er tiltenkt mye bruk, hm..

Lenke til kommentar

Hvordan finner man ut av hvor mange ampere en sikring kan belastes før den går?

 

Du har noen helt vanlige formler du kan bruke for dette. Ohm`s lov er den vi bruker:

 

Effekt = Strøm x Spenning (P=U*I)

 

Du har 230Volt og en 10 Amp kurs, da får du 2300 Watt.

Men litt avhengig av type sikring og hvor langt strekk på ledninger osv, så kan du overbelaste kursen en liten stund før sikring løser ut. Så du kan bruke mer enn 2300 Watt om det er i en kortere periode osv.

 

Grunnregelen har du ihvertfall der.

 

For å finne ut hvor mye strøm og effekt ditt utstyr bruker, kan du benytte en wattmåler. De får du kjøpt flere steder. Clas, Biltema, Jula osv.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...