Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er spennende å se samhandlingen i de offensive bevegelsene, dette er noe helt annet enn under Harry. Spørsmålet er om det blir for komplisert for engelskmenn, flasket opp på fysisk og rask fotball, å samtidig tenke taktisk og lagspill. Jeg har litt mer troa nå men jeg føler vi har en tropp som ikke er riktig/god nok for AVB å jobbe med. Det store spørsmålstegnet er selvfølgelig Modric men også hvordan man ser for seg å spille når det kommer til spissplassen(e)?

 

Jeg er ihvertfall helt bombesikker på at en eller flere spillere vi tidligere har avskrevet kommer til å få en ny vår under AVB, mitt tips er Bentley.

Lenke til kommentar

Andreomgangen var veldig bra, syntes jeg. Styrte kampen godt. Det er sant, Solaar. Det høye presset er artig fotball, men som kan gi oss noen gode smeller bakover.

 

Smeller Gylfi inn noen sånne susere på WHL er han ikke lange veien fra en liten gudestatus

 

Første gang jeg har sett Tom Carrol, syntes han var positiv de gangene han var involvert.

Lenke til kommentar

Nåvel. AVB nekter jo også å endre på ting som kan løse problemene hans. Han fortsatte å kjøre 4-3-3 når man så at det ikke fungerte og, som Alex nevner, den latterlige høye forsvarsslinja med en treg JT og en ustabil David Luiz, pluss en berusa Bosingwa.

 

Uansett, for all del. Håper AVB pøser på med høylinje. Godt for oss andre at spissene får bakrom.

Lenke til kommentar

Ronny Deila uttalte for ikke mange år siden at pen fotball med høyt press ikke bare er penest, men også mest effektivt.

Det tar dog lengre tid å implementere det i et lag eller en klubb (var noe sånt han sa), Strømsgodset høster nå det Deila har sådd og får ros av samtlige motstandere for sin flotte og effektive fotball.

 

Chelski ga en trener en jobb med å fornye stallen (gjøre den yngre) samt implementere sin egen stil.

Han fikk 6 måneder..

Forskjellen mellom Spurs og Chelski er at en 5te plass ikke vil være en krise mens man venter på at laget skal bli samstemte..

AVB hentet vel også inn en av deres beste spillere om jeg ikke tar feil?

 

AVB er ikke perfekt, men det var jaggu ikke Chelski, eller vår gamle manager heller.

Lenke til kommentar

Noen sier også at Barcelona fotballen er den mest effektive. Jeg tror at spillestill som passer laget best er den mest effektive. Høytpress passet ikke Chelsea best anno 2011. Derfor var det feil av AVB å være så forbanna arg på at det skal spilles slik. Han kunne sikkert ofret 1-2 år for å implantere den langsomt.

 

Nå har vi faktisk begynt å fornye stallen. Kjøpene vi har gjort til nå har ikke høyt snitt, men vi kan ikke ofre alt for å bli yngre eller. Som du sier så er CL viktig og god plassering i ligaen.

AVB burde allikevel fått til bedre med det laget han hadde. Det satt spillere som har spilt på dette nivået i mange år. Det han fikk til var intet annet enn elendig. Jeg vil ikke legge all skyld på AVB. Det er vel mer eller mindre sikkert at det var svært vanskelig å styre skuta på Stamford Brigde når alle sto i mot han. Han er avhengig når man kommer til en slik klubb at de største stjernene får med resten. Det gikk dessverre ikke der og da

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Ronny Deila uttalte for ikke mange år siden at pen fotball med høyt press ikke bare er penest, men også mest effektivt.

Det tar dog lengre tid å implementere det i et lag eller en klubb (var noe sånt han sa), Strømsgodset høster nå det Deila har sådd og får ros av samtlige motstandere for sin flotte og effektive fotball.

 

Chelski ga en trener en jobb med å fornye stallen (gjøre den yngre) samt implementere sin egen stil.

Han fikk 6 måneder..

Forskjellen mellom Spurs og Chelski er at en 5te plass ikke vil være en krise mens man venter på at laget skal bli samstemte..

AVB hentet vel også inn en av deres beste spillere om jeg ikke tar feil?

 

AVB er ikke perfekt, men det var jaggu ikke Chelski, eller vår gamle manager heller.

 

Du trenger ikke å bli hissig og komme med kallenavn. AVB fikk nok i tillegg ganske klar beskjed om at resultatene her og nå også er viktig. Han greide dessverre ikke begge deler. Akkurat det med å hente spillere var han god på med feks Mata og Romeu som det er mye poteniale i. Poenget mitt er at høyt press ikke er det samme som pen fotball når man ikke får det til. Og hvis spillerne Spurs har i stallen ikke passer inn med hans sin filosofi så ligger dere dårlig an, med mindre han har lært å tilpasse taktikkene sine til stallen istedet for omvendt.

Lenke til kommentar

Hissig?

Chelski har jeg kalt Chelsea siden dagen en russer tok over klubben, så det gjenspeiler ikke humøret mitt i det hele tatt.

 

Hvis man skal starte et så omfattende prosjekt som Roman virket å ville, må man i 9/10 tilfeller ofre en eller to sesonger på å spille seg inn, vi snakker om en klubb som skulle få en helt ny stamme og spillestil, samtidig som det skulle satses ungt.

Tror ikke det er noen hemmelighet at en av de desidert største grunnene til at AVB mistet jobben sin i Chelski var fordi han ble mislikt av de i klubben med høyest stemme og autoritet i garderoben.

Med tanke på at iallefall en av disse har et dårlig rykte på seg allerede før AVB kom til klubben, samt at Spurs eneste primadonna er på vei ut, så tror jeg ikke det vil være et lignende problem i Spurs.

 

Forhåpentligvis har også Levy større tro på AVB sitt prosjekt enn det Roman virket å ha, slik at han får tid og resurser til å gjennomføre det.

 

 

Lenke til kommentar

Søndag ryktes å bli dagen når Vertonghen, Sigurdson og AVB blir annonsert.

 

I følge de samme ryktene har AVB ikke kunnet ta noen andre treneroppdrag før 1 Juli grunnet en enighet med Chelsea, altså Søndag.

Er dog urolig over at Arsenal og Chelsea høster inn spillere i øyeblikket mens vi sakker bakut etter en lovende start, som du er inne på.

Nå har jo Chelsea hentet inn Oscar også, så vi begynner å miste førstevalgene våre.

Ser ikke sånn ut. Ihvertfall ikke her inne. Uansett, Chelski er ikke det verste kallenavnet i forhold de som er motbydelige (Manure) eller bare veldig lite kreative (Looserpool, Shitty), men det får deg til å virke sint, eller at du er ute etter å provosere.

 

Det kan godt stemme at han ble mislikt, men husk at du må gjøre noe dumt først for å bli mislikt av spillere. Han vil som du sier også få mindre press på seg hos Tottenham. Chelsea er nok den klubben i PL som fører mest press med seg. Selv håper jeg han gjør en god jobb, men da må han endre seg.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Jeg kan presisere: Chelski er et kallenavn jeg alltid har brukt fra tid til annen, mente ikke å si at jeg kun sier Chelski.

 

I Tottenham-tråd ("vår tråd") ligger lista for å bruke kallenavn på rivaler lavere, da det er en tråd hovedsaklig for Tottenham fans, ergo slipper man i en større grad å ta hensyn til andre klubbers supportere (på erte-nivå, ikke provoserende/angripende).

Ikke helt politisk korrekt skal jeg innrømme, men igjen, Spurs-supportere legger lista her inne mener jeg, ikke andre klubbers supportere.

På samme måte Chelsea-supportere er på hjemmebane i Chelsea-tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...