Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller ha sammenlignet han med Ronaldo. Han er en uvurderlig spiller som gir et stort løft til laget.

Om vi mister han vil vi selvfølgelig svekkes, men ikke så mye at vi ikke klarer oss.

Huske at vi har Kranjcar som også er en fantastisk spiller. Ikke samme type spiller som Bale, men helt andre egenskaper.

Var jo først når Kranjcar ble skada at Bale fikk spille på kanten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Harry har lagt ut sine tanker om helgen i the Sun.

 

It gets worse with every viewing

 

MARK CLATTENBURG is responsible for one of the worst refereeing decisions EVER.

 

And each time I watch it, it gets worse.

 

It was laughable the way it happened - and he knows it himself.

 

I like Mark Clattenburg.

 

He is a good, honest guy and a good referee - but he knows he's cocked this one up.

 

He's had a nightmare.

 

I know he has told people he should have blown his whistle and given a free-kick against Nani for handball.

 

He has ruined my weekend - and the same applies to thousands of Spurs fans here and abroad.

 

You spend so much time preparing for a big game like Manchester United away. Old Trafford is a hard enough place to go without simple decisions like this one going against you.

 

You choose a team to win the game, you mull over the right tactics and then you gee the boys up before kick-off.

 

We all thought we could get something there.

 

We were right up for it.

 

And so were our superb supporters who must have forked out quite a few quid to get there.

 

I would never have dreamed in a million years we would be undone in the way we were... by one of the worst refereeing decisions of all time.

 

Even now I still can't get my head round it. As far as my goalkeeper Heurelho Gomes was concerned - and every one of my players - it was a free-kick.

 

If any of my team had thought otherwise, they would have been shouting at Gomes: "Kick the ball away!"

 

The referee had his hands by his side and was just shrugging his shoulders.

 

Usually, if the ball's in play, the ref will shout to let you know.

 

If, for instance, the ref thinks there's a backpass that wasn't deliberate, he'll make sure you know in no uncertain terms.

 

There's no doubt in my mind that Nani should have been yellow-carded for his deliberate handball. Everybody in the world has seen it for themselves.

 

All the referee had to do was blow his whistle and it resolves the situation.

 

There was no advantage to my team, the ball was in our penalty area.

 

How could that be advantageous?

 

It wasn't like we were bombing forward into their half with a great chance of scoring an equaliser.

 

No one could believe the ref played on.

 

I was absolutely gobsmacked... and I still am.

 

After a lifetime in the game, not many things still shock me. But this one did.

 

I was gutted for my players, my staff and our fans.

 

I wonder whether Mark Clattenburg would have blown if a Spurs player had done what Nani did at Old Trafford?

 

There's no doubt, he has made a right cock-up.

 

Yes, I know we were losing 1-0 at the time. But who knows what could have happened in the final few minutes and then the time added on?

 

Even Alex Ferguson came up to me after the game and asked: "What happened there, Harry?"

 

Mark Clattenburg has not spoken to me about it.

 

And I didn't go to see him after the game.

 

There must have been quite a few Tottenham fans experiencing a feeling of 'Haven't I been here before?'

 

A lot of them probably also made the trip to Old Trafford a few years back when Pedro Mendes got the ball over the line with that amazing long-range effort - only for Mark Clattenburg to wave play on when United goalkeeper Roy Carroll scooped it out of the net.

 

Look, I know no one's perfect. We all make mistakes.

 

But wouldn't it be nice if a referee actually held his hand up and came out publicly and admitted it?

 

One thing you can be certain of is that the referees will stick together on this. But it's not right.

 

They know a real mess was made of this situation.

 

Wouldn't it be great if they actually held their hands up and admitted Clattenburg got it wrong?

 

Don't hold your breath - you might keel over.

 

I was listening to the radio yesterday when the former ref Alan Wiley came on.

 

He tried to explain the situation but all he did was make excuses.

 

I don't care what anybody says, it wasn't right in the spirit of the law.

 

Og i en annen avis forteller han hva han har tenkt å gjøre hvis han blir dømt til å se en kamp (eller flere) fra tribunen:

 

REDKNAPP THREATENS MEDIA BLACKOUT

Posted 01/11/10 16:49

 

Harry Redknapp has threatened the Football Association with a post-match media blackout if they charge him for his outspoken attack on referee Mark Clattenburg.

 

Press Association Sport understands the FA will make a decision on Tuesday whether to examine Redknapp's criticism of Clattenburg in the wake of Tottenham's controversial Barclays Premier League defeat at Manchester United on Saturday.

 

The Spurs boss had been incensed at the official for electing not to chalk off Nani's late goal, which the winger scored while goalkeeper Heurelho Gomes believed he was preparing to take a free-kick.

 

Redknapp branded Clattenburg's decision "scandalous" but it was his suggestion the referee might "come up with a story that will make it all look right" that could land him in hot water.

 

Redknapp said on Monday of the prospect of being charged: "If they want to make an issue of what I said then I'll make some issues as well - don't worry. "Don't expect me to come out on the TV anymore - ever - and speak to the press after a game.

 

"Otherwise, what chance have we got? "If you want me just to come and talk rubbish and say, 'No, it was a good decision, I'm quite happy with it', then don't bother to get me to come out after a game."

 

He added: "We shouldn't be dragged out onto TV two, three, four minutes after a game. "I don't want to go on TV; I'd much rather stay in the dressing room with the players. "But when I'm asked a question, I give a truthful answer. "He made a right mess of it all, and that was my answer. And I stand by that 100 per cent."

 

Hmnmm, da må vi klare oss uten Harry i en kamp eller to tenker jeg.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som motiverer fans av andre lag å bare lage kvalme i denne tråden? Hadde håpet på å kunne diskutere Spurs med fans av andre klubber men det virker jo fullstendig dødfødt når det side etter side bare er en konkurranse om hvem som kan finne det morsomste dvd/lasagne-bildet.

 

Og er det ikke litt pinlig for deg som Liverpool-supporter å gjøre narr av en klubb som ikke bare ligger over ditt på tabellen, men dessuten spiller CL-fotball etter å ha drevet klubben til stadig ny fremgang og rikdom UTEN å være avhengig av rike eiere?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Takk for det. Da kan vi fokusere på vår kamp mot de regjerende Europacup-mesterene i morgen. På hjemmebane. I Champions League.

 

Hva tror folket om våre muligheter?

 

Selv er jeg skeptisk mtp alle våre skader. Det er nesten utrolig hvor "godt" vi har gjort det hittil i år med den stallen vi har hatt tilgjengelig. Det er et godt tegn på at troppen er bred men denne måneden trenger vi virkelig våre beste spillere.

 

Er ikke helt oppdatert på skadesituasjonen men regner med at Dawson, Defoe og Corluka fortsatt er ute? I tillegg er vel King, VdV og Huddlestone usikre? Gomes er jo goså utestengt så dette blir ikke morsomt.

 

Håper på denne start-elleveren(hvis alt over stemmer):

 

Cudicini

 

Hutton Gallas Kaboul Ekotto

 

Modric Jenas

 

Lennon Kranjcar Bale

 

Crouch

 

Litt usikker på Gallas og Jenas da hhv Bassong og Palacios kan ta de samme plassene. Satser alikevel på Gallas rutine og at Jenas fortsetter med den gode defensive jobben han har gjort hittil i år. Med Jenas og Modric som to ballfordelere bak seg tenker jeg at kvartetten på topp får nok av sjanser mot mål. Alle 4 er også målfarlige på hver sin måte så det burde by på problemer selv for et av Europas beste forsvar.

 

Håper at Kranjcar endelig får spille da jeg ser på ham som en spiller med veldig like egenskaper som VDV. Både han og Bale kan bidra med mål, også får vi håpe at Lennon fortsetter sin vei tilbake til sitt gamle jeg.

Lenke til kommentar

Som eneste Inter-supporter her inne (i fotballdelen iallefall) kan jeg komme med mitt bidrag før kampen i morgen. Vi har som dere svært mange skader, jeg nevner i fleng; Stankovic, Motta, Cambiasso, Mariga og Cæsar er alle uaktuelle. Inn for Cæsar kommer Luca Castellazzi, absolutt en habil keeper, men innehar desverre ikke helt samme nivå som verdens beste keeper. Som den observante leser sikkert har fått med seg er fire av fem skadde spillere midtbanespillere, noe som gjør situasjonen enda mer prekær. Jeg er skeptisk til våre sjanser i kampen i morgen; vi møter et heltent Tottenham-lag som garantert vil revansjere seg etter kampen på Giuseppe Meazza. Hvilken formasjon vi stiller i er også noe usikkert (godt mulig Rafa vil være über-defensiv og stiller opp i4-3-1-2), men sannsynligvis blir det 4-2-3-1.

 

Castelazzi

Maicon Lucio Samuel Santon

Zanetti Muntari

Pandev Sneijder Coutinho

Eto'o

 

Kan selvsagt flytte Eto'o ut på kanten og sette inn Milito, men mtp. Eto'os form den siste tiden tviler jeg sterkt. Hold forøvrig et ekstra øye med Coutinho - var virkelig glitrende i forrige hjemmekamp mot Doria og er absolutt en mann for fremtiden.

 

Resultattips: 2-2

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

Jeps fikk emd meg at dere har mange skader også. Synd å ikke få en skikkelig keeper-duell for å bevise at Gomes er bedre enn Cæsar ;)

 

Men skeptisk til deres sjanser? Seriøst, sammenlign lagoppstillingene våre, vi har begge satt opp en 4-2-3-1 og spiller for spiller vil jeg si at dere er bedre på samtlige plasser med et lite tvil rundt venstresiden. Santon er bedre enn Ekotto og selv om Bale har fått mye oppmerksomhet i det siste så er jeg redd at Coutinho er midtbanespilleren som kan stjele showet i morgen.

 

Er uansett en ære å få spille mot regjerende Europacupmestere :)

Lenke til kommentar

Hehe, fikk jo beviset forrige kamp? (:p)

Grunnen til at jeg er kritisk er utelukkende mengden skader og at Muntari starter. En vandrende katastrofe, som i sin tid var på vei til Tottenham som du sikkert husker. Helt enig i at vi har et bedre lag spiller for spiller, kollektivet har dog vært mer eller mindre fraværende i de siste kampene. I år minner vi mer om haugen av individualister som absolutt skal gjøre alt selv. (jamfør Eto'o, Sneijder og tildels Coutinho) Jeg vil iallefall være godt fornøyd med uavgjort, ikke bare sikrer det mer eller mindre gruppeseier - det er også det mest realistiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...