Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Savnet etter Jose Mourinho er merkbart. Særlig i går kveld. Min påstand er at Bale ikke hadde skapt noe på 180 minutter dersom Jose var trener for Inter. Og den påstanden skal du argumentere godt for at jeg skal gi meg på.

 

Siden vi møtte Tottenham sist så har det vært snakk om Bale. Bale, Bale, Bale. Og enda litt mer Bale. At vi da ikke klarer å holde styr på han er for meg helt ufattelig. Jeg ønsker å bemerke at vi tar fra Bale ballen én gang på 180 minutter - fordi vi er tre mann rundt han. Hvordan i innerste Jammerdalen er det ikke mulig å forutse det?

 

Benitez stiller i den mest naive startoppstilling sett til dags dato. Inter er bedre enn Tottenham på absolutt alt og kampen ender uavgjort, minst. Forskjellen er én spiller. Vi skal ha stor respekt for Gareth Bale, fordi han har ekstreme ferdigheter. Ja, vi skal legge om stilen for å gjøre han dårlig. Det skal vi gjøre! Inter spiller ikke en dårlig kamp i kveld. Ingenting er spesielt bra, men ingenting er dårlig på banen. Det eneste som er helt elendig er taktikken til Benitez. Hva kan Maicon gjøre? Han er sjanseløs og det må vi bare innse.

 

Å stille med fire offensive spillere i denne kampen er selvmord på høylys dag. Selv var jeg positiv da jeg så Biabiany i startoppstillinga, fordi han kan muligens matche Bale på farta. Men denne spilleren hadde tydeligvis ikke fått beskjed om at han skulle gjøre dette, og da er Coutinho et bedre offensivt alternativ. I en kamp som dette her kan Biabiany, pr dags dato, kun bidra med å forsøke og temme Bale. Når han helt tydelig ikke har fått denne oppgaven så tilfører han oss ekstremt lite i dag. Konsekvensen av å spille med fire offensive er at vi står igjen med seks spillere som skal dekke 70 meter bredder og 40 meter dybde mot et bevegelig Tottenham og Gareth Bale. I praksis betyr det at vi egentlig bare har fem mann bak der, fordi ingen kan ta seg av Bale alene. Maicon kan ikke gjøre noe alene. Når så en midtbanespiller skal i press og utspilles står vi igjen med fire spillere for å forsvare målet i en bortekamp i Champions League. Stopperparet er helt blotta og nakent og blir makteløse, hvilket betyr at vi i summeringa står igjen med to. Summa summarum står vi igjen med to spillere til å forsvare vårt eget mål i en bortekamp i Champions League. Hvorav den ene blir overspilt fordi han møter tre motspillere i fart. Jeg spør meg hvordan det er mulig og klør meg i hodet over at vi ikke slapp inn seks i dag. Heldigvis var ikke Bale så gira på å løpe altfor mye i dag.

 

Det som irriterer enda mer er Benitez' kommentarer etter kampen. Han sier at vi bare spilte dårlig. Ta ditt ansvar! Inter står nakent på WHL fordi du har ignorert Bale i forarbeidet til kampen totalt. Det er nesten så jeg får lyst til at Moratti skal gi deg fyken med en gang, for dette er ikke et arbeidsuhell. Dette grenser til kontraktsbrudd. Bale ville ha én ting av deg i dag, Benitez - rom. Og du gir han det hele veien.

 

Tror at den som skrev det der har lest litt for mye av hva media skrev om kampen. Hvis man faktisk såg den så fikk man med seg at spillere som Huddlestone, Ekotto og til dels Kaboul og Gallas gjorde en meget god jobb i å stoppe angrepsvåpnene til Inter. Det få virkelig store sjansene Inter hadde kom etter soloprestasjoner av Eto'o, men selv de to avslutningene kan ikke regnes som noe annet enn små sjanser.

 

Også skal vi ikke glemme Modric og VDV som holdt lekestue på midten og Lennon som Inter til slutt trengte 5 spillere for å stoppe. Interforsvaret visste til slutt ikke hva de skulle gjøre og det kokte i hodet hos flere Inter-spillere enn Maicon og Lucio igår kveld.

 

Det blir for lett å si at alt man trenger å gjøre for å stoppe Spurs er å ta ut Bale.

Endret av Solaar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bale var vel ikke involvert i det første målet engang om jeg husker riktig.

Ecotto til Modric, Modric dribler og sender Van der Vaart gjennom.

 

Edit: Forøvrig så er det mange artikler og utsagn som legger vekt på inters skader.

Hva med Tottenham da?

 

Nå er ikke gomes skadet men suspendert. Forsvaret vårt som er helt nytt utenom Ecotto. Corluka, Woodgate, Dawson, King som alle spille fast og rulerte i fjor.

På midten har ikke Crancjar vært på år og dag. Og han var fast inventar før Bale kom til sitt rette.

Defoe har ikke sett grønt gress på flere måneder.

 

Men alikevell er det ingen som nevner noe om Tottenham sitt fravær av spillere.. Rart det der.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Bør leses.

 

 

Nå er ikke gomes skadet men suspendert. Forsvaret vårt som er helt nytt utenom Ecotto. Corluka, Woodgate, Dawson, King som alle spille fast og rulerte i fjor.

På midten har ikke Crancjar vært på år og dag. Og han var fast inventar før Bale kom til sitt rette.

Defoe har ikke sett grønt gress på flere måneder.

 

Men alikevell er det ingen som nevner noe om Tottenham sitt fravær av spillere.. Rart det der.

Den eneste som bortforklarer tapet i går med skader er Benitez. Alle med litt innsikt vet at dere er vel så skadeplaget som oss.

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

Leste den artikkelen igår Herthugen, holdt på å le meg ihjel av bildet som viser Bales passninger og Maicons (forsøk på) taklinger.

 

Ang utsagn om skader osv, akkurat der synes jeg ikke at media har blåst det opp noe større enn hva det er: en dårlig bortforklaring signert Benitez. Det media derimot har vært veldig flinke til er å hausse opp Bale (forståelig nok). Skulle ønske det sto litt mer om hvilken fantastisk lagseier det faktisk var.

 

Men slik er det når klubben ennå ikke er stor nok. Vinner vi så er det pga enkeltmannsprestasjoner, ikke pga godt lagarbeid.

Lenke til kommentar

Klarer vi å holde på Bale?

 

Hvorfor ikke? Det eneste grunnen til å selge Bale nå er om vi hadde hatt økonomiske problemer. Det har vi ikke. Mitt inntrykk er at Bale ikke er den som kun går etter penger, og han har sagt at han trives veldig godt hos oss. Klart om noen tilbyr ham £150k i uka kan det bli vanskelig å si nei. Tottenham vil av prinsipp ikke konkurrere med så latterlig høye lønninger.

 

Men; Hvis Daniel Levy finner det for godt å selge Bale til høystbydende, er jeg ganske sikker på at Redknapp tar sin hatt og går. Han er hos oss for å gjøre det best mulig, og det klarer han ikke om vi selger de beste spillerne. Levy kommer aldri til å bli tilgitt av supporterne om dette skjer.

 

Bale er uansett ikke den eneste vi har som kan briljere på venstrekanten. Kranjcar har vist på Kroatia at han kan sakene sine. Dessverre for han har vi Bale som er i superform for tiden, så Kranjcar får minimalt med spilletid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjipt med Huddlestone ute så lenge, men på den annen side så klarte vi oss godt uten han mot Blackburn.

Var forøvrig på kampen. Utrolig atmosfære. Kuleste opplevelsen på lenge.

 

Fikk også signert drakta mi av Redknapp.

Morsom historie bak det. (Ikke egentlig)

Hadde akuratt vært innom shoppen og handla meg drakt med Van der Vaart bakpå. Kosta 150 kroner ekstra.

Så stilte vi oss opp ved hovedporten hvor spillerene kommer inn.

Fikk med oss ganske mange før jeg ble tørst og dro til ene butikken som var der.

Kom omsider tilbake, og oppdager at fatter står å vifter med armene.

Da hadde Rednkapp stoppa opp i porten for å signere å snakke med fansen.

Jeg hoppa likesågreit over gjerde for å se om jeg hadde sjangs, spaserte bort, fikk låne tusj av en kid som stod der og fikk trøya signert.

Sa takk, lykke til og snudde meg og gikk.

 

I ettertid så ser vi på videokameraet (brodern filma) at Redknapp strakte handa ut for å ta meg i hånda. Noe jeg ikke fikk med meg.

Ble en liten internhumor på den resten av kvelden da de viste et klipp av harry når vi leda 4-0 hvor han så rimelig missfornøyd ut.

Fatter kommenterte at han satt å tenkte på denne tosken han gav autograf til men som ikke ville ta han i hånda :p

Endret av Hille
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skadeliste:

 

Tom Huddlestone

Aaron Lennon

Robbie Keane

Michael Dawson

Ledley King

Jermain Defoe

Giovani Dos Santos

Jamie O'Hara

Jonathan Woodgate

 

Tipper laget på lørdag:

 

Gomes

Hutton - Gallas - Kaboul - Ekotto

Jenas - Palacios/Sandro - Modric - Bale

VdV

Crouch

 

Tror ikke vi kjører 4-3-3 eller 4-3-1-2 mot Arsenal borte. Ikke 4-4-2 heller for den saks skyld

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette her.

Far har i lengre tider irritert seg over småting som det virker som at vi gjør om igjen og om igjen.

Som feks å ikke gå til første stolpe på et corner. En simpel ting som man lett kan terpe på.

Jeg derimot har sagt til far at dette er jo noe de sikkert trener på men ikke alltid tenker på i kampsituasjon.

 

Men om dette som står i artikkelen stemmer så føler jeg det er litt skremmende.

 

http://www.dagbladet.no/2010/11/17/sport/fotball/premier_league/tottenham/rafael_van_der_vaart/14333239/

 

Tenk hvor mye bedre ting kunne vært om det faktisk ble lagt litt mer i taktikk og terping på forskjellige situasjoner.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Andre interne kilder sier det samme. Harry bruker ikke taktikkblokka noe særlig, og øver lite på "set-pieces". Dette har vært ganske tydelig over lang tid når man ser på cornere og frispark fra kantene.

 

Det positive med det er at han lar spillerne utfolde seg og spille på intuisjon. Noen spillere elsker dette, andre liker å ha en taktisk leder.

 

Å øve inn litt set pieces hadde noe ikke vært så dumt det nei, men det er ikke Harrys stil så det skjer nok ikke med det første.

 

 

Defoe er tilbake i full trening sammen med resten av laget, og kan muligens spille på lørdag! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...