Bruker-104685 Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Har noen jeg og som kan floppe StarCraft 2: Eneren var ikke noe særlig imponerende til å være strategispill .. Diablo III: Etter Diablo II så ble jeg mildt sagt lei spillet, altfor repretivt, veldig linært, så jeg har ingen forhåpninger att 3eren skal levere varene sine. Ser ikke veldig imponerende av det jeg har sett, men nok engang så må du vel ha en pc som er nyere enn 2006pcer Haha.. Tviler på at noen av de kommer til å floppe.. De lages av Blizzard, og de har aldri sluppet ut et spill som ikke er bra :/. Og å si at Starcraft ikke var særlig imponerende til å være strategispill får meg til å lure på om du i det hele tatt har spilt det. Håper du var useriøs der, ellers så må du være den på forumet med dårligst spillsmak : o Litt offtopic må jeg få lov til siden jeg ikke starta med "kranglinga". Sa bare min mening that's it! Har jeg dårlig spillsmak ok, da kan jeg nevne spill jeg spiller Gears Of War Bioshock Mass Effect Super Mario Galaxy WarCraft 3 Resident Evil 4 Oblivion Metal Gear Solid 4 GTA IV Bare for å nevne noen, så nei jeg har ikke dårlig spillsmak Har noen til som kan floppe Tomb Raider Underworld Battlefield Heroes Too Human
Licht Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Ellers håper jeg at Far Cry 2 ikke blir en ny Stalker. Det gjør jeg, STALKER var noe av det mest interessante som ble sluppet i 2007. Jeg regner med Too Human kommer til å bli litt mindre messias enn det enkelte ser ut til å forvente. Resten av spillene som nevnes her tror jeg ikke kommer til å floppe (med mindre definisjonen på å floppe er å ikke bli årets mestselgende spill) - det høres for det meste ut som vill ønsketenkning fra folk som har et eller annet problem med en spesiell utvikler, utgiver, eller lisens. De som tror Blizzard-spill kommer til å floppe, har ikke akkurat statistikken på sin side. Fallout 3 blir nok enda et liksom-RPG med pene eksplosjoner, men dette har da aldri hindret et spill å selge på konsollmarkedet, og alle som mener Oblivion er det beste RPG-et i verden sluker utvilsomt PR-spinnet til Pete Hines rått, og går mann av huse for å skaffe seg Oblivion 2: Post-Nuclear Edition. Sacred var et buggy mareritt de første 3-4 patchene, men Ascaron var - i motsetning til en del andre utviklere - høflige og nærmest ærbødige for at vi hadde kjøpt spillet deres, og virkelig glade for at vi holdt ut med dem og spillet mens de ryddet opp (Funcom, take notes). Og ryddet opp gjorde de til gagns, Sacred er et utmerket spill den dag i dag. Verden i gamle Sacred var stor nok, overraskende stor på den tiden, og ingenting føltes som om de hadde klippet og limt eller latt en landskapsgenerator lage svære skoger for dem, slik Bethesda gjorde det i Oblivion. Nå som Ascaron er litt mer tørre bak ørene, og sier at verden i Sacred 2 er "hand-crafted", uansett hvor stor den er, så tror jeg på dem. De kan selvfølgelig skuffe, men det er mange andre utviklere jeg ville ha satset på skulle skuffe meg før Ascaron gjør det.
Crazy Joe Davola Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Vet ikke om Too Human går under lovende spill, men jeg tror det flopper noe så vanvittig. Prøvde demoen av det, og det var ufattelig dårlig. Noe av det dårligste jeg har prøvd på lenge. Jeg pleier som regel alltid å klare å gjennomføre demoene jeg laster ned, men dette føyer seg inn i rekken sammen med Hour of Victory som de to eneste jeg ikke orket å gjennomføre.
Frohman Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Har noen jeg og som kan floppe StarCraft 2: Eneren var ikke noe særlig imponerende til å være strategispill Crysis Warhead: Etter en kjedelig opplevelse med Crysis med helt på jorde historie, spill som krevde litt fet lommebok Diablo III: Etter Diablo II så ble jeg mildt sagt lei spillet, altfor repretivt, veldig linært, så jeg har ingen forhåpninger att 3eren skal levere varene sine. Ser ikke veldig imponerende av det jeg har sett, men nok engang så må du vel ha en pc som er nyere enn 2006pcer Evig pessimist? Helt uenig på alle punktene. =) Men World of Warcraft: Wrath of the Lich King er alltid a beacon of hope for oss håpløse nerder. Tror ikke det kommer til å floppe, akkurat. Endret 13. august 2008 av Frohman
Sodd Ball Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Stalker er bra, synd jeg ikke kjøpte Collectors Edition da jeg så det for noen hundre kroner(!). Crysis Warhead er jo ikke noe annet enn en mod av Crysis... Men det kan bli bra. Men, to the point! Tror Mirror's Point kan floppe. Ser veldig bra ut, men kan lide av samme skjebne som Assassins Creed og bli veldig repetetivt og kjedelig i lengden.
Bad_Byte Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Hvilken planet lever du på? Valve gjorde jo en fantastisk jobb med the Orange Box til 360...96,3 % på Gamerankings.com Spillet har akkurat det samme snittet på gamerankings.com, det er PS3-versjonen som ligger noe bak. Eller har du den klassiske fasiten, nemlig at FPS på konsoll er handicappa og totalt ubrukelig A) feil i koden som håndterer bruk av nett resurser i OB:TF2 360 tokk flere månder å rette opp, patch for dette ble lovet og skulle komme før slutten av desember 2007 men patchen kom først i mars 2008, en feil valve lett kunne ha oppdaget og rettet på om de hadde testet OB:TF2 360 med internet linjer som folk flest sitter på. B) Ingen oppdateringer som pc versjonen får gratis, noe som ofte blir nevn i steam forumet's konsoll del; OB 360/ps3 koster mer enn TF2:pc og får null nye kart, ingen klasse oppdateringer, etc.. A og B kombinert gir lite håp for L4D 360.
r88 Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Vet ikke om Too Human går under lovende spill, men jeg tror det flopper noe så vanvittig. Prøvde demoen av det, og det var ufattelig dårlig. Noe av det dårligste jeg har prøvd på lenge. Jeg pleier som regel alltid å klare å gjennomføre demoene jeg laster ned, men dette føyer seg inn i rekken sammen med Hour of Victory som de to eneste jeg ikke orket å gjennomføre. Veldig enig, men så er det ikke regnet som et av toppspillene for i år, slik at når det gis ut, og selger dårlig fordi det vil være et ulidelig dårlig spill (utfra demoen), så vil det ikke regnes som en flopp. Jeg tror Call of Duty kan bli en liten flopp i år, siden Treyarch ikke er spesielt flinke. Mirrors Edge vil nok ganske sikkert ikke bli en storselger, og i år er det få som kommer til å bruke pengene sine på Need For Speed.
vikingkylling Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Så Psychonauts og Beyond Good and Evil er definitivt ikke floppspill. Salgsmessig floppet de ja. Jeg vil si det er å floppe da men. Uansett har det ikke hindret de til å bli kultklassikere. Det kommer ann på hvordan vi definierer en flopp. Begge spillene er klassikere, og Beyond Good & Evil 2 er bekreftet. Problemet er at ingen av de solgte noe særlig, og mange aner ikke engang at de spillene eksisterer. Plukker man opp boksen til en av dem er det veldig lett å si "meh" og heller se på noe annet, og navnet Tim Schafer er dessverre ikke noe særlig kjent hos "folk flest". Men tilbake til topic er det nok en sjanse for at Diablo III flopper. Det er bra det er mer av det samme, men da Diablo II kom hadde det stort sett null konkurrenter. Diablo III derimot har langt flere konkurrenter enn hva de har godt av, inkludert Diablo II. Diablo III må være mer av det samme, men også nyskapende. Det må være bedre enn konkurrentene, men fortsatt være gode, gamle Diablo. Det må støtte co-op fullt ut, men også være meget bra i single-player. De må ha de samme klassene, men også nye klasser. Og så videre og så videre. Heller de litt for mye den ene veien blir det bare mer av det samme og kjedelig. Heller det litt for mye andre veien er det ikke Diablo lengre.
GETINTHEVAN Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Mirror's Edge blir nok høstens store flopp.
Johkmil Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Jeg tror vi må gjøre det litt klart hva det er å floppe her. De fleste her i tråden tar det som at hvis spillet blir dårlig likt av forumbrukerne her, da er det en flopp. Men nå må vi huske at vi faktisk er ganske hardcore gamere her på forumet. Vi står faktisk for en overraskende liten del av den totale kjøpermassen. Hvis forumbrukere skulle være målet på om spill floppet hadde Sims 2 vært verdens minst solgte spill. Er det? Det er nok desverre slik at antall solgte er målet på om spill flopper. Dermed er det langt igjen til dagen da et Need for Speed-spill flopper. Ut fra dette må jeg nok desverre også si at ja, Psychonauts og Beyond Good and Evil floppet. Og Oblivion floppet heldigvis ikke.
nullet6 Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Av det jeg har sett av Mirrors edge så tror jeg garantert at det flopper... Hoppe rundt og klatre og sånn er sikkert fett, men når alt er hvitt untatt det du skal hoppe/klatre/løpe til/på så kan jo bestemora mi bli verdensmester. Offtopic: Om oblivion er dårlig eller ikke har jo ikke noe her å gjøre. Hvis dere ikke har holdt opp med den diskusjonen enda, så er det på tide nå.
vikingkylling Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Når jeg sier "floppet" tenker jeg først og fremst på hvor populært et spill er. Battlefield: Heroes kan for eksempel bli en flopp, men siden det er gratis kan vi jo ikke si det floppet fordi det ikke solgte noe. Oblivion er i en klasse for seg på mange måter. Ja, det solgte mer enn nok til å gi oss Elder Scrolls V og/eller Elder Scrolls Online, men betyr det at det ble en suksess? Jeg hadde gledet meg til det helt siden jeg prøve Elder Scrolls: Arena, så anmeldelser var aldri viktige for meg. Ikke at det gjorde noe at det fikk veldig bra anmeldelser, selvsagt. Men jeg kjøpte det, elsket det en time eller to (etter ha startet selve spillet, aner ikke hvor lang tid jeg har brukt til å lage en "perfekt" karakter) og begynte å gå lei. For min del var det en stor flopp, men mitt kjøp er like "gyldig" som de som elsket det når vi snakker om salgstall.
-sparks- Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Heroes skulle jo bli reklame og pay-for-utstyr etc finansiert skulle det ikke? Det blir jo en "flopp" for utvikleren hvis ingen spiller det.
vikingkylling Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Jepp, så hvordan definierer vi en flopp? Kun salgstall? Hvor populært det er ved launch, eller hvor populært det er noen måneder senere? Sist jeg sjekket hadde Age of Conan bare 425.000 aktive spillere, så er det en flopp eller ikke? (mener jeg leste det her på forumet et sted). Og Heroes blir drevet av reklame. Selv om vi kan bruke ekte penger på å kjøpe ting er det helt valgfritt. Er en stund siden jeg sjekket statusen, men da kunne vi kun kjøpe kosmetiske ting som nye hatter og så videre.
-sparks- Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 (endret) Begrepet flopp er jo ett helt relativt utrykk, som "jeg synes" etc. Noe som jo var hva du sa i det originale innlegget, hehe. Beklager. Endret 18. august 2008 av -sparks-
alaruz Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Jepp, så hvordan definierer vi en flopp? Kun salgstall? Hvor populært det er ved launch, eller hvor populært det er noen måneder senere? Sist jeg sjekket hadde Age of Conan bare 425.000 aktive spillere, så er det en flopp eller ikke? (mener jeg leste det her på forumet et sted). Og Heroes blir drevet av reklame. Selv om vi kan bruke ekte penger på å kjøpe ting er det helt valgfritt. Er en stund siden jeg sjekket statusen, men da kunne vi kun kjøpe kosmetiske ting som nye hatter og så videre. Et godt poeng du har der. Dreamcast blir ansett som en flopp, men den solgte rett over 10 millioner eksemplarer for det. Denne var veldig populær når den kom ut, men populariteten falt raskt nedover. En flopp har nok også noe med hvor stort salg i forhold til kostnad av produkt. Dreamcast var vel heller ingen billig maskin for Sega, såvidt jeg husker rett.
Khogn Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Jeg vet ikke hvilke spill kommer til å floppe, men Crysis Warhead, Fable 2, NFS Undercover og Diablo 3 fortjener det. Duke Nukem Forever, CoD5 og LOTR Conquest kommer garantert til å tryne. Håper jeg tar feil, men lite sannsynlig. Jeg holder håpet for Left4Dead, Silent Hill 5, STALKER Clear Skies og Fallout 3.
Wartom Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Jeg håper LotR Conquest blir bra, men sjansen er dessverre liten
saladin waits for alice Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Jeg håper LotR Conquest blir bra, men sjansen er dessverre liten Mhm, samma her.
Exxia Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Tror nok også Mirrors Edge flopper. Gøy i en uke, så legger alle fra seg spillet og hopper til noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå