Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller ikke trommer på expert. Men mange har skrevet at pedalen til GH:WT trommene er dårlig. De har kjøpt seg Ion pedal, eller moddet litt om på en helt vanlig pedal.

 

Men er det flere som får vondt i foten av pedalen? Jeg får en slags krampe og klarer ikke å spille når jeg har spilt lenge nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

har nå klart å komme i kontakt med activision nordic, omsider! og FOR en entusiastisk kundebehandler..NOT! i halvsøvne: jaha 'rø..da ska du byta inn den, lycka til..adjø-

 

mye vits å ringe dem sikkert. får gå bort på game igjen i morra og forklare den fantastiske hjelpen jeg fikk på telefon.

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med at touch-necken er alt for sensitiv? Den registerer noter enda jeg er nærmere en centimeter unna knappene. Det gjør det rimelig vansklig å bruke den effektivt.

Jeg skal bytte inn gitaren min pga av det problemet. Den er så sensitiv at den lager "ghost strum" og det til og med når den ligger på bordet og jeg er over en meter unna (ved trommene). Har skrudd av touch-stripa inntil videre (venter på at Elkjøp skal få inn igjen)...

Lenke til kommentar
Men er det flere som får vondt i foten av pedalen? Jeg får en slags krampe og klarer ikke å spille når jeg har spilt lenge nok.

 

 

Holder du foten oppreist mellom trampene?

 

Er jo ikke nok bounce i pedalen til at det går ann å spille fort nok!! Eller er det bare jeg som er ræva? Har noen mistanker om at det kan være sistnevnte

 

Personlig hadde jeg motsatt problem, at et tramp ble oppfattet som et og et halvt.

 

 

I utgangspunktet tenkte jeg å ikke kjøpe hverken Rock Band eller GH:World Tour pga plassmangel og pris, men etter å ha spilt trommer et par ganger må jeg rett og slett bare bite i det "sure" eplet og investere det når jeg får ny lønning (har ikke råd nå etter 4 nyinkjøpte spill).

Lenke til kommentar
Men er det flere som får vondt i foten av pedalen? Jeg får en slags krampe og klarer ikke å spille når jeg har spilt lenge nok.

 

 

Holder du foten oppreist mellom trampene?

 

 

Folkens, hva er riktig teknikk her.

Jeg også blir fort sliten i foten. Noe av det er selvsagt tilvenning og treningsbehov, så kommer det seg, men...

Holder man foten nede hele tiden, og kommer opp og henter et kick?

Eller holder man foten oppe, og kicker ved behov?

 

Hvordan skal pedalen stå? Skal kneleddet være i 90 grader, eller skal pedalen stå lenger framme enn kneet?

 

Her kan kanskje en ekte trommis komme med innspill.

Lenke til kommentar
Men er det flere som får vondt i foten av pedalen? Jeg får en slags krampe og klarer ikke å spille når jeg har spilt lenge nok.

 

 

Holder du foten oppreist mellom trampene?

 

 

Folkens, hva er riktig teknikk her.

Jeg også blir fort sliten i foten. Noe av det er selvsagt tilvenning og treningsbehov, så kommer det seg, men...

Holder man foten nede hele tiden, og kommer opp og henter et kick?

Eller holder man foten oppe, og kicker ved behov?

 

Hvordan skal pedalen stå? Skal kneleddet være i 90 grader, eller skal pedalen stå lenger framme enn kneet?

 

Her kan kanskje en ekte trommis komme med innspill.

 

Man skal helst sitte med foten i 90graders vinkel og slappe av i musklene i foten, en typisk nybegynner feil er at man strammer musklene selv når man ikke bruker pedalen, noe som da fører veldig fort til kramper.

Om man har foten oppreist eller ikke er en smakssak, men jeg vil mene og tro at hvis man slapper av i foten og har pedalen nede før hvert tramp, så vil foten inneha en mye mer behagelig stilling enn å sitte oppreist med den.

 

Forøvrig er det bare trening og individuelle mekanismer som spiller inn.

 

Edit: Og personlig foretrekker jeg å ha pedalen slik at jeg har foten loddrett, og låret vannrett.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Haha, det her var litt lættis. Skal kjøpe meg World Tour når jeg skal hjem i juleferien og for å være føre-var så skulle jeg sjekke om jeg kunne bestille midi-kabelen allerede nå slik at jeg har den klar. Viste seg at jeg måtte skrive inn serial number og som den lykkejeger'n jeg er skrev jeg inn noen random tall og bokstaver.. og det gikk! :) Så en midi-kabel er på vei i posten as we speak :)

Lenke til kommentar
Haha, det her var litt lættis. Skal kjøpe meg World Tour når jeg skal hjem i juleferien og for å være føre-var så skulle jeg sjekke om jeg kunne bestille midi-kabelen allerede nå slik at jeg har den klar. Viste seg at jeg måtte skrive inn serial number og som den lykkejeger'n jeg er skrev jeg inn noen random tall og bokstaver.. og det gikk! :) Så en midi-kabel er på vei i posten as we speak :)

Synes synd på den personen med defekte trommer og det serienummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...