Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden


Zeph

Anbefalte innlegg

Noen her som har lakkert guitaren sin? Har lyst på en litt anderledes. Har tenkt å ta av faceplaten, og fikse et kult design! :D

Hadde en syk pipelyd i strumbaren min, så jeg helte på litt olje.. Da det ikke funka, fant jeg frem noe sterkere, og da etsa jo selvfølgelig hele faceplaten opp. Fargene er smurt utover og hele greia har en sånn "olje-look" (nei det er ikke kult). Dette skjedde selvfølgelig første dagen jeg fikk den.. Den funker nå da :p , men den er som sagt stygg som f..

 

Så si ifra om du gjør noe sånt da så skal jeg prøve selv hvis det var velykka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GH 3 sin HO/PO metode var nok litt urealistisk, men det var helt klart den morsomste og minst frustrerende måten å spille på. Mitt første spill var som sagt GH 3 så jeg har også trent meg opp til å bli god med den metoden. Derfor blir det ganske frustrerende når man må begynne helt på nytt igjen med GH 4, men det er i hvert fall en utfordring. De fleste sangene på det spillet er også så enkle at man må vente helt til slutt for å få en utfordring.

Lenke til kommentar
Argh...HO's og PO's gjør at jeg spiller dårligere på dette spillet. Det var så mye deiligere på GHIII. Nå strummer jeg heller mer enn å ta HO/PO, for da bare bommer jeg. Merkelig nok..

 

Har samme problem :p

Man må være så mye mer nøye men treffe akkurat riktig :hrm:

 

Tror gitaren min er litt klikk også, noen ganger når jeg strummer nedover, så registrer den 2 strums, noe som resulterer i at jeg "bommer" :mad:

Lenke til kommentar

Spillet var kjempe bra!, men gitaren var dårlig, den begynte og "overstrume" etter 2 sanger, slidern brukte jeg ikke uansett, så jeg bytta den inn, og fikk en GH3 gitar istedet :D mye bedre.

 

Ble litt skuffa over HO/PO håpet at de var mer som GH3. vært kult om de hadde hatt en sang som var som Through the fire and flames. GH3 ble plutselig kjedelig etter jeg fikk 5* på alt på expert og tok TTFAF :S Mangler bare 1 achievement nå :Ø win 500 ranked matches :S

 

utenom HO/PO og gitaren så var spillet helt rått! :D

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat å putte inn en PS2 versjoen av Guitar Hero 3 i min ps3, og regnet med jeg kunne spille dette med min nye Guitar Hero WT gitar, men når jeg fyrte opp discen så ville ikke gitaren logge seg inn ;) Går det virkelig ikke an å spille ps2 spill på ps3 med ps3 gitar?

 

Dette spørsmålet har sikkert vært oppe 100 ganger før, men som alle andre har jeg ikke lyst til å lese igjennom alle sidene :p

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat å putte inn en PS2 versjoen av Guitar Hero 3 i min ps3, og regnet med jeg kunne spille dette med min nye Guitar Hero WT gitar, men når jeg fyrte opp discen så ville ikke gitaren logge seg inn ;) Går det virkelig ikke an å spille ps2 spill på ps3 med ps3 gitar?

 

Dette spørsmålet har sikkert vært oppe 100 ganger før, men som alle andre har jeg ikke lyst til å lese igjennom alle sidene :p

 

dette går nok ikke nei, desverre :(

Lenke til kommentar
Men er det flere som får vondt i foten av pedalen? Jeg får en slags krampe og klarer ikke å spille når jeg har spilt lenge nok.

 

 

Holder du foten oppreist mellom trampene?

 

 

Folkens, hva er riktig teknikk her.

Jeg også blir fort sliten i foten. Noe av det er selvsagt tilvenning og treningsbehov, så kommer det seg, men...

Holder man foten nede hele tiden, og kommer opp og henter et kick?

Eller holder man foten oppe, og kicker ved behov?

 

Hvordan skal pedalen stå? Skal kneleddet være i 90 grader, eller skal pedalen stå lenger framme enn kneet?

 

Her kan kanskje en ekte trommis komme med innspill.

 

Man skal helst sitte med foten i 90graders vinkel og slappe av i musklene i foten, en typisk nybegynner feil er at man strammer musklene selv når man ikke bruker pedalen, noe som da fører veldig fort til kramper.

Om man har foten oppreist eller ikke er en smakssak, men jeg vil mene og tro at hvis man slapper av i foten og har pedalen nede før hvert tramp, så vil foten inneha en mye mer behagelig stilling enn å sitte oppreist med den.

 

Forøvrig er det bare trening og individuelle mekanismer som spiller inn.

 

Edit: Og personlig foretrekker jeg å ha pedalen slik at jeg har foten loddrett, og låret vannrett.

 

Varier nok litt den teknikken. Selv hviler jeg terna på pedalen rett over sensoren. Behaglig avslappet måte å spille på. Litt smak og behag. Det er der jeg hviler terna til vanlig - helt øverst på pedalen og lar hammern hvile på tromme skinnet før jeg løfter og slår.

 

Edit. Kommet til enighet med naboene i blokka om spilling til kl 19:00 på hverdager og 21:00 i helg :D

Endret av Malakai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

apropos pedalen...

 

finns det noe lurt triks for å fikse sensitiviteten på pedalen a la teip trikset på symbalene? var på game og bytta settet i dag pga defekt rød tromme, og på det nye er det selvsagt pedalen som sliter litt. har bestilt den midi kabelen, så det er i tilfelle snakk om en midlertidig fiks som ikke krever så altfor mye arbeid, frem til kabelen kommer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
det er bare å skrive hvilken som helst tall og du får det godkjent...om den blir sendt er noe annet

 

tror du misforsto, hvis det er meg du svarer da? har bestilt kabelen på skikkelig måte med ekte serienummer, så det er ikke noe stress. men frem til kabelen kommer, så lurer jeg på om det finnes noe midlertidig triks for å få bedre sensitivitet på pedalen?

Lenke til kommentar
Har tenkt å skaffe spillet, har prøvd det hos en kamerat. Jævli digg spill! Men hvilken konsoll er det best till egentlig? Med tanke på nedlasting av sanger, grafikk, osv...

 

Xbox 360 er vel best med tanke på online, ps3 og xbox 360 er vel rimelig like med tanke på grafikk og nedlasting av sanger.

Lenke til kommentar
Har tenkt å skaffe spillet, har prøvd det hos en kamerat. Jævli digg spill! Men hvilken konsoll er det best till egentlig? Med tanke på nedlasting av sanger, grafikk, osv...

 

Xbox 360 er vel best med tanke på online, ps3 og xbox 360 er vel rimelig like med tanke på grafikk og nedlasting av sanger.

online menyene i spillet er dårlige. Man brude kunnet velge hvilken vanskelighetsgrad de man spiller imot skal ha, og når du inviterer folk (kan bare referere til PS3 versjonen nå), så må du igjennom alle i hele vennelista, både avlogget, pålogget, inaktiv. Du får heller ikke se hvem som faktisk spiller spillet, så før du inviterer må du sjekke hvem som spiller.

 

blab. burde vært mer oversiktige menyer, der folk kunne ha samlet seg i rom og dannet band osv osv. jeg legger meg nå llol

 

men spillet er dritkult :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...