Gå til innhold

København er verdens beste by å bo i, Oslo ikke med på listen engang..


Anbefalte innlegg

Jeg forsvarer da kilden min, men du gir ikke engang noen kilde? Så du linken til Wikipedia? http://no.wikipedia.org/wiki/Norge#Norges_...rste_tettsteder

 

Her er linken til SSB: http://www.ssb.no/emner/02/01/10/beftett/t...8-06-20-01.html Kikk litt på den du.

 

Gap opp, her kommer teskjeen. Her står tydelig Oslo som et tettsted, og jeg sier igjen at DELER av Ski, Oppegård, Bærum, Asker, Sørum, Rælingen, Lørenskog, Skedsmo, Nittedal og Røyken er en del av dette tettstedet. På samme måte som Sandnes, Sola og Randaberg, er en del av tettstedet Stavanger. Her står det også svart på hvitt at tettstedet Bergen har 223 593 innbyggere. Ifølge tabellen her, befinner hele tettstedet Bergen seg inne i Bergen kommune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke bodd i Oslo siden jeg var 6 år, ihvertfall ikke innen bygrensa. Men takker, arrogant og jævlig er en del av imaget mitt.

 

Jeg har basert påstandene mine på SSB sine tall, og stoler heller på de enn en nobody som ikke klarer å se lengre enn frem til nesa si. Du derimot, gir meg ingen kilder eller ordentlige grunner til hvorfor Bergen skulle ha 450 000 innbyggere, selv om jeg har spurt etter det to ganger nå. Her har du SSBs definisjon på et tettsted, jeg regner med at områdene rundt Bergen faller utenfor definisjonen og dermed ikke kan telles som et tettsted:

En hussamling skal registreres som et tettsted dersom det bor minst 200 personer der og avstanden mellom husene skal normalt ikke overstige 50 meter. Det er tillatt med et skjønnsmessig avvik utover 50 meter mellom husene i områder som ikke skal eller kan bebygges. Dette kan for eksempel være parker, idrettsanlegg, industriområder eller naturlige hindringer som elver eller dyrkbare områder. Husklynger som naturlig hører med til tettstedet tas med inntil en avstand på 400 meter fra tettstedskjernen. De inngår i tettstedet som en satellitt til selve tettstedskjernen.

 

 

Katt-Williams-Biography-2.jpg

Du burde ha noen veldig gode overbevisende påstander eller kilder nå, jeg er ferdig med å diskutere noe så meningsløst, og jeg er ikke her for å få e-credz.

Lenke til kommentar

Finner ingen grunn til at Oslo skulle være på Listen, alle som har vært i Køhenhavn eller Stockholm klarer etter ei ukes tid å se at det er en mye bedre by enn Oslo. Personlig ville heller ikke Oslo gått opp som nr. 1 i Norge. Kanskje 3 eller 4 plass på min egen liste.

 

Ser heller ikke hvorfor vi må tenke på folketallet. I Stor-Tokyo bor det vel rundt 42 millioner folk.

Lenke til kommentar

OK folkens, nå er det bare å slutte å deppe!

Listemakerne i det trendmagasinet Monocle (startet 2007) er pån igjen og gir Oslo og Norge oppreisning i form av en topp fem plassering for designbutikken Pur Norsk i Theresesgate: http://e24.no/eksklusiv/livsstil/article2593484.ece

 

Lurer forresten på hvor mange av haterne i denne tråden som noen sinne har kommet seg så langt fra Oslo S som til Theresesgate :roll:

Lenke til kommentar
Selv i et hav av diarré finnes det faste punkter. :thumbup:

 

Mer av det samme, ingen argumentasjon, bare et ønske om å slenge dritt om et sted du ikke bor. At du ikke innser hvordan dette reflekterer på deg selv.

 

I Danmark har de ikke dette fenomenet i så stor grad og jeg tror det har bl.a. med avstander å gjøre. Gjennomsnittsdansken ser mere av sitt land oftere og de blir dermed nærmere knyttet til hverandre. Blir noe annet når du sitter 200 mil unna og knapt besøker hovedstaden hvert skuddår.

For selv om København topper denne listen er det nok av problemer der og, de såkalt skumle områdene i Oslo blir barnemat sammenliknet med forholdene København. Bare se de voldsomme opptøyene de har opplevd der de siste par årene - kunne nok ikke skjedd i Oslo.

 

Lurer på hvordan det forholder seg i Sverige, hvor de også har avstander. Er folk like skeptiske til Stockholm der, noen som vet?

Lenke til kommentar
Mer av det samme, ingen argumentasjon, bare et ønske om å slenge dritt om et sted du ikke bor. At du ikke innser hvordan dette reflekterer på deg selv.

Nå er vel jeg en av de få som faktisk har lagt fram håndfast dokumentasjon her i tråden, så slike utsagn kan jeg avvise lett.

Uansett hadde jeg håpet at utsagnet var utformet på en slik måte slik at det ikke var så mange som trodde det var så veldig alvorlig ment. I tillegg vet du strengt tatt ingenting om hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Mer av det samme, ingen argumentasjon, bare et ønske om å slenge dritt om et sted du ikke bor. At du ikke innser hvordan dette reflekterer på deg selv.

Nå er vel jeg en av de få som faktisk har lagt fram håndfast dokumentasjon her i tråden, så slike utsagn kan jeg avvise lett.

Uansett hadde jeg håpet at utsagnet var utformet på en slik måte slik at det ikke var så mange som trodde det var så veldig alvorlig ment. I tillegg vet du strengt tatt ingenting om hvor jeg bor.

Det er irrelevant hvordan du mener at folk skal oppfatte innleggene dine. Fakta er at korte, meningsløse innlegg som kun består av lite treffende metaforer forringer kvaliteten på debatten. Innlegg av det slaget framprovoserer andre like lite reflekterte svar, og før man vet ordet av det blir det som kunne ha vært en god og interessant tråd tilnærmet verdiløs.

Lenke til kommentar
Det er irrelevant hvordan du mener at folk skal oppfatte innleggene dine. Fakta er at korte, meningsløse innlegg som kun består av lite treffende metaforer forringer kvaliteten på debatten. Innlegg av det slaget framprovoserer andre like lite reflekterte svar, og før man vet ordet av det blir det som kunne ha vært en god og interessant tråd tilnærmet verdiløs.

Dette er et offentlig forum. Om det dukker opp innlegg som er korte og meningsløse i dine øyne så må du bare leve med det. Dine utsagn kommer ikke til å gjøre noe fra eller til på dette punkt. :shrug:

Lenke til kommentar
Mer av det samme, ingen argumentasjon, bare et ønske om å slenge dritt om et sted du ikke bor. At du ikke innser hvordan dette reflekterer på deg selv.

Nå er vel jeg en av de få som faktisk har lagt fram håndfast dokumentasjon her i tråden, så slike utsagn kan jeg avvise lett.

Uansett hadde jeg håpet at utsagnet var utformet på en slik måte slik at det ikke var så mange som trodde det var så veldig alvorlig ment. I tillegg vet du strengt tatt ingenting om hvor jeg bor.

Nå har det blitt vist ganske kraftig at du misbrukte statistikk for å få frem poengene dine. Når noen kom med ordentlig statistikk som ikke puttet Norge på bunnen bare aviste du det helt. Er det virkelig du som har kommet med noe håndfast dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...