jokkakim Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Hei, jeg satt og spillte HL2 da maskina plutselig restartet seg, og ville ikke boote opp igjen. Den skrur seg på i noen sekunder før den restarter seg og gjør det igjen. Ingenting rekker å komme opp på skjermen. Trodde først den var for varm så lot den stå en stund, men det hjalp ikke. Så jeg begynte å feilsøke med å ta ut komponenter og starte opp, og fant ut at den ene av ram-brikkene mine var årsaken. Når den er ute funker den helt fint, men setter jeg den inn igjen, alene eller sammen med den andre så starter den ikke. Oppgraderte maskina for ca 3 uker siden og alt har fungert strålende frem til nå. Noen som har noen formening om hva som kan ha skjedd? Hvis jeg sender rammen tilbake til amentio for bytte/reprasjon må begge ram-brikke sendes inn igjen? Har ingen andre ddr2 brikker å bruke i reserve :\
Svenni212000 Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Hvorfor din Ram har blitt deffekt vet jeg ikke, det e dessverre bare slik som hender. Siden Ram brikkene kom i et sett med 2stk, tror jeg nok du må sende inn begge.
Pastafarian Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Som vanlig spør jeg om du gir minnebrikkene rett spenning? Eneste/beste måten å være sikker på at de er ødelagt er ved å prøve de i en annen maskin.
jokkakim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Skrevet 30. juli 2008 Takk for svar. Får vel klare meg uten pc en stund da Pastafarian: Har ikke tuklet med spenning i bios eller no annet, så den skal vel være riktig. Og uanset så funker jo den ene men ikke den andre.
Pastafarian Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Nei, den må ikke være riktig. Hovedkort som støtter DDR2 gir automatisk minnebrikkene 1,8 volt, det er en rekke brikker som trenger mer for å fungere skikkelig.
jokkakim Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Skrevet 31. juli 2008 Står at disse trenger 2.10V, og så at de får automatisk 2.144 i bios. Prøvde også å sette den til manuelt med riktig spenning, men hjalp ikke. Blir nok sendt inn igjen morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå