Gå til innhold

Forvirring om GTA IV til PC (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg sjekket minimumskravene til Crysis, Vista krever 1500mb ram og den pcen har kun 2GBram og Vista bruker ihvertfall 500mb her hjemme

 

Så da sliter den pcen litt med Crysis og kommende spill som FC2 og GTA IV, men husk modsene ødela saven min på GTA SA til pc etter 20 timers spilling, å så gøy å spille det spillet om igjen. Brukte modseguiden her på denne siden, det skulle jeg aldri ha gjort

 

Mods har aldri brydd meg fordi det synes jeg kan kalles cheats "flyvende mopeder" osv

 

Mods kan ver cheats, men du har mods som tillater online spilling, oppgradere graffiken, legger til finere biler, lager ein total ny historie som du kan spille igjennom, er det cheats?

 

Viste du at Counter-Strike orginalt var et brukergenerert gratis mod?

 

..og når dei setter minimums krav ikludere dei det vista/xp kreve, og vista frigjir litt ram når du starter et spill.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sjekket minimumskravene til Crysis, Vista krever 1500mb ram og den pcen har kun 2GBram og Vista bruker ihvertfall 500mb her hjemme

 

Så da sliter den pcen litt med Crysis og kommende spill som FC2 og GTA IV, ...

 

Nja tror 2 gb ram skal klare det fint, men så koster det ikke mer enn 500 kr +/- for å putte enn 2 db ram til heller da..

 

... men husk modsene ødela saven min på GTA SA til pc etter 20 timers spilling, å så gøy å spille det spillet om igjen. Brukte modseguiden her på denne siden, det skulle jeg aldri ha gjort

 

Mods har aldri brydd meg fordi det synes jeg kan kalles cheats "flyvende mopeder" osv

 

Jeg lastet ned flere titalls biler, klær og andre ting og hadde det kjempe morro med det. Tror du hadde veldig uflaks med dine mods eller hva du gjorde, her funket det 100 %, og det skal det gjøre hvis man gjør det riktig eller ikke har uflaks. Tenk deg hvor bra GTA IV kan bli med masse ekstra ting, for for min del er det akkurat det spillet mangler, og med mods er mulighetene store

Lenke til kommentar
Jeg sjekket minimumskravene til Crysis, Vista krever 1500mb ram og den pcen har kun 2GBram og Vista bruker ihvertfall 500mb her hjemme

 

Så da sliter den pcen litt med Crysis og kommende spill som FC2 og GTA IV, men husk modsene ødela saven min på GTA SA til pc etter 20 timers spilling, å så gøy å spille det spillet om igjen. Brukte modseguiden her på denne siden, det skulle jeg aldri ha gjort

 

Mods har aldri brydd meg fordi det synes jeg kan kalles cheats "flyvende mopeder" osv

 

Det er vel ingen spesiell grunn til å anta at GTA IV krever mer enn crysis? Crysis er jo et ekstremt krevende spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg sjekket minimumskravene til Crysis, Vista krever 1500mb ram og den pcen har kun 2GBram og Vista bruker ihvertfall 500mb her hjemme

 

Så da sliter den pcen litt med Crysis og kommende spill som FC2 og GTA IV, men husk modsene ødela saven min på GTA SA til pc etter 20 timers spilling, å så gøy å spille det spillet om igjen. Brukte modseguiden her på denne siden, det skulle jeg aldri ha gjort

 

Mods har aldri brydd meg fordi det synes jeg kan kalles cheats "flyvende mopeder" osv

 

Det er vel ingen spesiell grunn til å anta at GTA IV krever mer enn crysis? Crysis er jo et ekstremt krevende spill.

 

AtW

 

og ikkje spesielt bra optimalisert

Lenke til kommentar
(SirKenneth89 @ 28/07-2008 : 11:32)

Håper PC-folket ikke får dette spillet! Rockstar bør tenke seg om de virkelig vil gi dette kongespillet til piratene.

 

Atdetvar? Tenk deg litt om før du posta :thumbdown: Kan bli tatt som at du kalla pc-brukera for pirata...

 

Kjem til eksempel her at konsollfolka og pc-folka helde seg kver til sitt (gjelde seff ikkje alle! :p) og gjerne vil stå på den saken. I stedet for å krangle om ka som blir piratkopiert mest, så kan spesiellt konsollbrukerane heller glede seg over at andre enn dei får oppleve moroa :new_woot: og då spesiellt for fleirtallet som kjøpe spelet :D (vil ha det sjøl, men ikkje f om eg kjøpe konsoll for det :p venta heller til det eventuellt kjem til data)

 

Piratkopiering skjer til både konsoll og PC, ingen kan stoppe det.

 

...tilbake til tråden: GIEF gta4 til pc ffs!! :dribble:

Endret av olz
Lenke til kommentar

Hadde gjort seg med GTA4 til pc:)

 

Med tanke på piratkopiering, så tror jeg det veldig begrenser seg til de som ikke har råd, eller ikke hadde giddet å kjøpe spillet uansett. Hvis det er et spill (eller musikk for den del) jeg gleder meg til, så løper jeg til (nett)butikken og kjøper det når det kommer - jeg sitter ikke å gleder meg til å laste det ned.

 

Hvis det er et spill jeg ikke er så veldig opptatt av, eller gleder meg spes. til, så kan det godt hende jeg laster ned det, og tester det. Og vanligvis så blir det bare med en halvtimes spilling før det forsvinner fra harddisken igjen - og slik tror jeg det er med mange. Desverre teller disse personene som et tapt salg hos spillleverandørene - selv om de sannsynligvis ikke hadde kjøpt spillet uansett. Er spillet bra, så blir det selvsagt å dra fram visakortet. Fordelen med å kjøpe er jo også at man kan dra fram spillene senere, og ha de klar til spilling - uten å måtte laste ned osv.

Lenke til kommentar
Hadde gjort seg med GTA4 til pc:)

 

Med tanke på piratkopiering, så tror jeg det veldig begrenser seg til de som ikke har råd, eller ikke hadde giddet å kjøpe spillet uansett. Hvis det er et spill (eller musikk for den del) jeg gleder meg til, så løper jeg til (nett)butikken og kjøper det når det kommer - jeg sitter ikke å gleder meg til å laste det ned.

 

Hvis det er et spill jeg ikke er så veldig opptatt av, eller gleder meg spes. til, så kan det godt hende jeg laster ned det, og tester det. Og vanligvis så blir det bare med en halvtimes spilling før det forsvinner fra harddisken igjen - og slik tror jeg det er med mange. Desverre teller disse personene som et tapt salg hos spillleverandørene - selv om de sannsynligvis ikke hadde kjøpt spillet uansett. Er spillet bra, så blir det selvsagt å dra fram visakortet. Fordelen med å kjøpe er jo også at man kan dra fram spillene senere, og ha de klar til spilling - uten å måtte laste ned osv.

 

Eg glede meg til å laste det ner.

 

På Steam

Lenke til kommentar

Nå må dere tenke på at GTA var først og fremst et PC-spill. Synes at det er fint om GTA4 kommer på pc (blant annet siden jeg ikke har en konsoll).

 

Man får vel ikke spilt på nettet om man ikke har kjøpt spillet? Correct me if i'm wrong.

 

Om det blir en pc versjon så kommer det sikkert mye artige mods. Jeg kommer absolutt til å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
(SirKenneth89 @ 28/07-2008 : 11:32)

Håper PC-folket ikke får dette spillet! Rockstar bør tenke seg om de virkelig vil gi dette kongespillet til piratene.

 

Atdetvar? Tenk deg litt om før du posta :thumbdown: Kan bli tatt som at du kalla pc-brukera for pirata...

 

Kjem til eksempel her at konsollfolka og pc-folka helde seg kver til sitt (gjelde seff ikkje alle! :p) og gjerne vil stå på den saken. I stedet for å krangle om ka som blir piratkopiert mest, så kan spesiellt konsollbrukerane heller glede seg over at andre enn dei får oppleve moroa :new_woot: og då spesiellt for fleirtallet som kjøpe spelet :D (vil ha det sjøl, men ikkje f om eg kjøpe konsoll for det :p venta heller til det eventuellt kjem til data)

 

Piratkopiering skjer til både konsoll og PC, ingen kan stoppe det.

 

...tilbake til tråden: GIEF gta4 til pc ffs!! :dribble:

 

Har bare inntrykket av at veldig mange laster ned spill på PC, mens vi konsollgamere betaler det trippelte for hvert spill hvis en sammenligner med prisene på PC-spill! Og er lei av argumentene om at konsoller er svake, og har dårlige og konsollifiserte spill. Sikkert ikke alle som er slik, men vet at noen PC-dudes har disse latterlige meningene, og piratkopierer alle spill de klarer

 

Selvfølgelig er det piratkopiering på konsoll også, men jeg kjenner ingen som gjør dette eller åssen man i det hele tatt gjør det. Mens PC-gamere jeg kjenner gjør ikke annet en å laste ned nye spill!

 

Uansett, GTA IV er et av tidenes spill og håper alle PC-folk KJØPER det til slutt :p

Lenke til kommentar
Håper PC-folket ikke får dette spillet! Rockstar bør tenke seg om de virkelig vil gi dette kongespillet til piratene.

 

Når slike komplette idioter uttaler seg får jeg svinaktig lyst til å legge inn en link til et visst konsollspill, fritt tilgjengelig i en viss pirathavn.

 

Edit: litt vel skarp, kanskje. noe penere nå.

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Har bare inntrykket av at veldig mange laster ned spill på PC, mens vi konsollgamere betaler det trippelte for hvert spill hvis en sammenligner med prisene på PC-spill! Og er lei av argumentene om at konsoller er svake, og har dårlige og konsollifiserte spill. Sikkert ikke alle som er slik, men vet at noen PC-dudes har disse latterlige meningene, og piratkopierer alle spill de klarer

 

Du er kanskje lei av argumentet, men det er jo et reelt argument, man kan få en PC vesentlig kraftigere enn en konsoll, om det ikke er til å leve med så kan du vel kjøpe en PC?

 

AtW

Lenke til kommentar
Har bare inntrykket av at veldig mange laster ned spill på PC, mens vi konsollgamere betaler det trippelte for hvert spill hvis en sammenligner med prisene på PC-spill! Og er lei av argumentene om at konsoller er svake, og har dårlige og konsollifiserte spill. Sikkert ikke alle som er slik, men vet at noen PC-dudes har disse latterlige meningene, og piratkopierer alle spill de klarer

 

Selvfølgelig er det piratkopiering på konsoll også, men jeg kjenner ingen som gjør dette eller åssen man i det hele tatt gjør det. Mens PC-gamere jeg kjenner gjør ikke annet en å laste ned nye spill!

 

Uansett, GTA IV er et av tidenes spill og håper alle PC-folk KJØPER det til slutt :p

 

Grunnen til dyre konsol priser på spill er enkelt å greit royalities til M$ og Sony, M$ kan ikkje gjer det samme med PC/windows siden det er en åpen platform.

Lenke til kommentar

gta seren "bør" komme til pc!? Det MÅ komme til pc. Faen, jeg HATER firmaer som har lansert gode pc spill i all sin tid, for så å GRUSE FANSEN alt de kan i RIAA's gode navn og rykte (eller hvem de nå er). FUCKEMALL.

 

Men jeg er ganske sikker på at det kommer til pc. Det beste for deres del (kapitalistisk sett) hadde vært å lansere det som "kun på konsoll", og så etterpå "nå på pc". Gjerne a'la steam, som gjorde det uaktuellt å privat... piratkopiere (hallo, team fortress 2 koster 100kr... det er det verdt.

 

Jeg har den praksisen at jeg kjøper spill jeg mener er verdt det ELLER støtter produsenter som tar hensyn til ett og annet. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått med collin mcrae dirt med skjemrkortet eller hva det nå var, så hadde jeg ALDRI kjøp det, For MAKAN TIL DRIT... NEKTER å starte hvis jeg har daemon tools gående. Starforcehorer...faen.

 

Anyway.

 

Det kommer nok.

Lenke til kommentar
Gjerne a'la steam, som gjorde det uaktuellt å privat... piratkopiere (hallo, team fortress 2 koster 100kr... det er det verdt.

 

Ærlig talt... Skjønner når konsollfansen gjør dette, altså, men som PC-bruker bør du vite at ALT kan piratkopieres. Med internettcafe-versjonen av steam har du fri tilgang på alle spillene og ja, den er cracket. Det er flere videoer på youtube om du søker på "Steam Cafe".

 

Og ikke bare det, men du får også fordeler som at dersom du blir bannet fra en server så er det bare å omstarte caféen, hvorpå du blir tildelt en flunkende ny steam-id... Som vanlig er det piratene som får de beste vilkårene.

 

Ikke at jeg vet noe om det da, selvfølgelig :whistle:

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Morsomt aa foelge disse to traadene realtert til gamers to siste storier om at GTA kanskje kommer til PC. Begge traadene har stort sett endt opp i en runddans rundt spesifikasjonskrav og piratkopiering. Sistnevnte er forsaavidt greit nok da dette kanskje er det som til syvende og sist foerer til at det kanskje ikke kommer til pc....

Husker ca 10 aar tilbake da jeg overhodet ikke betalte for spill - tror det var naar II eller III'ern kom. Etter all positiv omtale spillet fikk samt lengden og selve spillopplevelsen gjorde sitt til at jeg faktisk kjoepte og betalte for spillet - og siden har jeg ikke sett meg tilbake.

Kvalitetsspill kjoepes - dermed basta!

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Som jeg sa i den andre traaden - skulle gjerne sett noen tall (kvalifiserte gjetninger) paa hva det vil koste a portere spillet til pc. For da aa bedre kunne annslaa hvor mye penger som ligger i det.

Er det oekonomisk forsvarlig regner jeg med at det kommer. Tror ikke R* er jaevler heller, men vil ogsaa alle pc-spillere alt godt.

 

edit - har faktisk ikke sjekket den andre traaden paa en stund. Ga opp som sagt da alt mer eller mindre endte opp i spekkdisk og pirattull. Mulig det staar noe mer fornuftig der naa...

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
Som jeg sa i den andre traaden - skulle gjerne sett noen tall (kvalifiserte gjetninger) paa hva det vil koste a portere spillet til pc. For da aa bedre kunne annslaa hvor mye penger som ligger i det.

Er det oekonomisk forsvarlig regner jeg med at det kommer. Tror ikke R* er jaevler heller, men vil ogsaa alle pc-spillere alt godt.

 

edit - har faktisk ikke sjekket den andre traaden paa en stund. Ga opp som sagt da alt mer eller mindre endte opp i spekkdisk og pirattull. Mulig det staar noe mer fornuftig der naa...

 

Eg ga et svar på det, det ville koste max en tiendel av forventet minimum inntekt, og det er veldigt grov beregning ettersom bare R* vet vilke utfordringer dei har, det er et beløp som lett kan dekkes av sponsor inntekt fra nVidia eller ATI

Lenke til kommentar

Jeg hvet ikke me dere men jeg syns at GTA IV er ett spill som er verdt å bruke penger på. da slipper vi alle de feilrapportene og annet drit som kommer etter en stund på spill som er lastet ned. GTA er også best til PC syns nå jeg, så jeg håper veldig mye at det kommer på PC også i nær fremtid

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...