Gå til innhold

Lurt av netshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik jeg forstår det så er ikke headsettet reparert.

Det er levert inn som garantireperasjon men ikke dekket av garanti.

Netshop har tatt betalt 100,- for å undersøke produktet.

 

Helt riktig. Som det står på fakturaen så er det "retur ikke godkjennt". De 250 kronene er IKKE noe betaling for reparasjon eller noe sånt. Det er et rent gebyr de tar for å undersøke og returnere produktet til deg i de tilfellene der de ikke kan finne noe feil på produktet, eller evt. at feilen er pga. brukerfeil eller på en annen måte ikke dekkes av garanti/reklamasjon.

 

Eksempelvis, om du sender inn lydkortet ditt pga. du opplever dårlig lyd men så egentlig var det høytalerene dine som var feil på - så vil butikken teste produktet, finen ut at det ikke var noen defekt eller skade, og så returnere varen med gebyr. Noe tid og krefter tar det tross alt å undersøke det som blir sendt inn (samt returfrakt), og når det er kunden som tar feil så er jo det forsovidt greit.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Slik jeg forstår det så er ikke headsettet reparert.

Det er levert inn som garantireperasjon men ikke dekket av garanti.

Netshop har tatt betalt 100,- for å undersøke produktet.

 

NETTOPP!

 

Netshop har ikkje reparert det, bare undersøkt det og kommet frem til at det IKKJE er en garantisak, og de vil naturligvis ha betalt for den jobben.

 

Garanti betyr nemlig ikkje at vanlig slitasje og uforsiktig bruk dekkes, men at produktet er garantert å ha en viss kvalitet.

 

OP bør bare drite i den gamle skiten og kjøpe ett nytt headsett.

Lenke til kommentar

Netshop har sin fulle rett for å få dekket sine kostnader, men du må ha blitt gjort oppmerksom på det når du leverte inn produktet. Vanligvis får man enten med et papir eller noe man må signere på. (kan være et eget skjema eller en notis på servicelappen)

Har du ikke fått noe beskjed om det, ikke signert på noe og det ikke står noe på lappen du har fått kan ikke Netshop kreve dette av deg.

Lenke til kommentar
livstids garantien til koss er bare et salgstriks for å selge dorlige produkter dyrt.

 

Tja, før så var de veldig liberale på de garantisakene. Spørsmålet er igrunn om det nå er Netshop eller Koss som har avgjort at dette ikke er en garantisak. Jeg ville lest igjennom garantigreiene til Koss ganske nøye og sett hva de sier. Dersom de sier de skal fixe det, så må Netshop bare svelge en kamel eller to å innse at de har tatt feil. Hvis ikke må trådstarter svelge en kamel å innse at han gjorde noe veldig dumt noe.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Jeg har skjønt at jeg ikke burde ha levert inn koss'en. Men jeg visste ikke noe om at jeg kanskje måtte punge ut penger.

 

Laland det funker ikke å hente den for 100 hos netshoposlo. Det er de som har den men de skal ha 250kr.

 

Hvis jeg visste at dette ikke dekkes av garantien hadde jeg helt klart prøvd å fikse selv...siden den funka men ledningen var svak og litt uklar lyd igjennom.

 

Jeg signerte et ark, men jeg husker ikke at det stod noe om at de kan kreve mer fra meg.

skal se om jeg finner det arket

Lenke til kommentar

Den ene gangen jeg har kjøpt et Koss-produkt fikk jeg vite at garantien gjaldt uansett. Om så jeg bare kom tilbake med en ledningsstump, skulle jeg få nytt headset, sa de, uansett hvem som var skyldig i skaden.

 

Meget mulig dette var store ord og fett flesk fra Spaceworld i Bergen, men jeg lurer på om ikke du burde kontakte Koss direkte med dette og se hva de sier om saken.

Lenke til kommentar

det skal stemme det

 

jeg kjøpte koss portapro på strandberg her i bø i 2001. det gikk vel et år eller to så sprengte jeg et element. de bytta det gratis. i fjor klarte jeg å røske ut den ene ledningen da jeg klipte plenen. dette fiksa de også gratis.

 

den andre gangen tok det riktignok tre uker og en påmindelse for at de tok 3 minutter ut av hverdagen og fiksa det mens jeg sto å venta. :roll:

 

men det stemmer også at netshop kan kreve et gebyr når de velger å ikke reparere et produkt.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Butikken hvor jeg kjøpte mobilen min har sendt telefonen 3 ganger inn til Sont. Jeg har ikke betalt noe.

Butikken har heller ikke testa telefonen. Det eneste de har gjort er å skrevet ned hva feilen er og sendt inn telefonen.

 

Det bør jo være likens med headsettet

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Jeg vet jo ikke hva som har skjedd i denne saken, men siden Netshop har fakturert 100 kr. for diagnose og 150 kr. frakt regner jeg med at det er utgiftene de har hatt med å sende headsettet videre.

 

Det er nok Netshop selv som har sett på headsettet. De skal ha 100kr for å ha sett på det og returfrakten kommer på kr 150 (frakt + oppkrav, vil jeg tro.)

 

Dette er kun hvis han ønsker det returnert ureparert. Alternativet er at de kasserer det for kr 0,-

 

smi2:

Du kan prøve å ta kontakt med de som har service på Koss headset:

 

DI bedriftsservice as

Postboks 38

1375 BILLINGSTAD

Tlf: 66 98 31 30

Email: [email protected]

Endret av Mabel
Lenke til kommentar
Jeg vet jo ikke hva som har skjedd i denne saken, men siden Netshop har fakturert 100 kr. for diagnose og 150 kr. frakt regner jeg med at det er utgiftene de har hatt med å sende headsettet videre.

 

Det er nok Netshop selv som har sett på headsettet. De skal ha 100kr for å ha sett på det og returfrakten kommer på kr 150 (frakt + oppkrav, vil jeg tro.)

 

Dette er kun hvis han ønsker det returnert ureparert. Alternativet er at de kasserer det for kr 0,-

 

smi2:

Du kan prøve å ta kontakt med de som har service på Koss headset:

 

DI bedriftsservice as

Postboks 38

1375 BILLINGSTAD

Tlf: 66 98 31 30

Email: [email protected]

 

Åja...så den har ikke vært inne hos koss? Netshop skal ha 250 kr for at de har sett på den?? De kunne jo prøvd å sendt den i til koss :hmm: ... btw takk for svar

Lenke til kommentar

For meg virker det da som at hodetelefonene har vært hos serviceverkstedet. De har jo tross alt undersøkt hodetelefonene og funnet feilen, så med mindre netshop har sitt eget verksted som undersøker varene så tror jeg nok det har vært hos Koss. Men det er vel bedre å spørre netshop om dette.

Lenke til kommentar

Alle større webshopper har et eget serviceverksted hvor de tester varer før de evnt sender de videre. Normalt ville det headsettet der ikke blitt godkjent for retur siden det lett kan skyldes noe annet enn normal slitasje. Derimot er Koss veldig snille på garanti-ting noe Netshop kanskje ikke er så klar over. Dvs at med all sannsynlighet har varen aldri forlatt Netshop, og retur har blitt avvist på normalt grunnlag uten å kjenne til Koss sine garantibestemmelser og håndheving av disse.

Lenke til kommentar
Alle større webshopper har et eget serviceverksted hvor de tester varer før de evnt sender de videre. Normalt ville det headsettet der ikke blitt godkjent for retur siden det lett kan skyldes noe annet enn normal slitasje. Derimot er Koss veldig snille på garanti-ting noe Netshop kanskje ikke er så klar over. Dvs at med all sannsynlighet har varen aldri forlatt Netshop, og retur har blitt avvist på normalt grunnlag uten å kjenne til Koss sine garantibestemmelser og håndheving av disse.

 

Så hvis netshop ikke har sendt inn til koss og heller ikke har reparert den...hva skal de ha 250kr for???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...