Gå til innhold

Lurt av netshop?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte et Koss Portapro hedsett fra Netshop(oslo) i August i fjor. I Juni i år bestemte jeg meg for å levere det inn til reperesjon på koss sin livstidsgaranti siden lyden var veldig uklar og ledningen var nesten brutt, men den funket fortsatt. Netshop(oslo) tok i mot hedsettet og sendte den inn til reperasjon. En måned senere fikk jeg en mail om at jeg måtte betale 250!! For å få tilbake produktet mitt. Har netshop lov til å kreve penger av meg for at jeg skal få tilbake hedsettet mitt? :hmm:

 

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved reklamasjon for å utbedre en feil du selv er ansvarlig for må du selv dekke frakt til butikken der du kjøpte varen. Den resterende hundrelappen er vel det verkstedet har tatt betalt for å fikse hodetelefonen, noe som forresten hørtes veldig billig ut.

 

edit: servicemessig burde netshop selvsagt opplyst deg om disse eventuelle kostnadene når de tok i mot hodetelefonen, men om de er pliktig til det er jeg usikker på.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Ved reklamasjon for å utbedre en feil du selv er ansvarlig for må du selv dekke frakt til butikken der du kjøpte varen. Den resterende hundrelappen er vel det verkstedet har tatt betalt for å fikse hodetelefonen, noe som forresten hørtes veldig billig ut.

 

edit: servicemessig burde netshop selvsagt opplyst deg om disse eventuelle kostnadene når de tok i mot hodetelefonen, men om de er pliktig til det er jeg usikker på.

 

Jaja..jeg mener at netshop burde sagt fra..nå sitter jeg igjen uten hedsett :thumbdown:

Men at de tok 100kr for å fikse den + 150 kr frakt..det er jo ikke direkte billig når jeg kan få en ny for den prisen :hmm:

 

men takk for svar!

Lenke til kommentar

Nei ikke billig i den forstand, men jeg vil anta at verkstedet har nok vært grei med prisen iforhold til arbeidstid og normal timespris. Men det er vel strengt tatt ingen stor sak det her. Du kunne betalt 250,- for et nytt headsett, eller 250,- for å fikset ditt headsett. I begge tilfeller har du et sett fungerende Koss Porta Pro hodetelefoner.

 

edit: selv om Koss har "livstids-garanti" så betyr det ikke at de tar alt på garantien.. Tygger du av ledninga, brenner de på bålet, eller kjører over de med bilen din så får man faktisk ikke automatisk dekt det av en garanti.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at Netshop i det hele tatt sender et slikt headsett til reprasjon.

De betaler vel bare rundt 100 kr for det i innkjøp.

Merkelig av Netshop synes jeg. Sende en regning på en reprasjon som er dyrere enn en ny vare. :nei:

 

Edit: Hadde det vært meg,så hadde jeg kastet det headsettet i søppla i stedet for å sendt det til Netshop og heller kjøpt et annet...

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at Netshop i det hele tatt sender et slikt headsett til reprasjon.

De betaler vel bare rundt 100 kr for det i innkjøp.

Merkelig av Netshop synes jeg. Sende en regning på en reprasjon som er dyrere enn en ny vare. :nei:

 

Dette er jeg helt enig i. Selger burde ha en plikt på å gi beskjed når reperasjonen koster mer enn et helt nytt produkt. Jeg mener NetShop burde informert kunden om dette.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at Netshop i det hele tatt sender et slikt headsett til reprasjon.

De betaler vel bare rundt 100 kr for det i innkjøp.

Merkelig av Netshop synes jeg. Sende en regning på en reprasjon som er dyrere enn en ny vare. :nei:

 

Dette er jeg helt enig i. Selger burde ha en plikt på å gi beskjed når reperasjonen koster mer enn et helt nytt produkt. Jeg mener NetShop burde informert kunden om dette.

Vet ikke helt om selger har plikt, men reparatør HAR plikt til å si i fra hvis de mener at reparasjonen vil koste omtrent det samme som nytt produkt.

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

En god serviceinnstillt selger burde selvsagt ha opplyst om at det kunne bli ulønnsomt hvis det ikke ble dekt av garantien. Men nå er det jo ikke selger sin jobb og bedømme om dette er en garantisak eller ikke. Og hadde det blitt dekt av garantien så hadde det jo ikke kostet kunden en krone. Det hadde vel vært vel så ille og bedt kunden kjøpe nytt headsett istedet hvis det faktisk hadde vært en garantisak?

Lenke til kommentar
En god serviceinnstillt selger burde selvsagt ha opplyst om at det kunne bli ulønnsomt hvis det ikke ble dekt av garantien. Men nå er det jo ikke selger sin jobb og bedømme om dette er en garantisak eller ikke. Og hadde det blitt dekt av garantien så hadde det jo ikke kostet kunden en krone. Det hadde vel vært vel så ille og bedt kunden kjøpe nytt headsett istedet hvis det faktisk hadde vært en garantisak?

Det er et brudd på Forbrukerkjøpsloven å ta betalt dersom det ikke er opplyst om at dette kan skje på forhånd.

 

Jeg har ikke konto hos Netshop, men antar at det opplyses om mulige gebyrer når en retur logges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...