Gå til innhold

The Dark Knight - spoilerdiskusjon


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Im just a dog chasing a car.

The Joker.

 

 

Sier jo litt. Eller gjør det egentlig det? Som jeg har lært av Nolan er at han tenker framover,han planlegger.

Og at han med den tredje vil linke alle filmene sammen ville ikke sjokkere meg en smule.

 

Det som skuffet meg var hvor *enkelt* The Scarecrow ble tatt og så sitter vi igjen å undere om vi får se han i den neste batman-film. For Cillian Murphy er en glimmredne skuespiller som jeg vil se mer av som Johantan Crane

Lenke til kommentar

Hmm, ser for meg et ganske eksplosivt scenario.

 

League of Shadows har brukt Jokeren som en marionette i TDK. I oppfølgeren finner Jokeren ut dette og går til krig mot LoS. Samtidig setter LoS ut i live flere store planer for å legge Gotham i ruiner. Sleng inn et par spenstige leiemordere som er klar over Batmans identitet, og vips, en helaften.

 

Edit: Cillian Murphy kan det med å se ut som en sadistisk jævel, en av mine favoritter.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar

Appropos bi-rolle skurker, hadde vært morsomt å prøve å implentere Batman's "Nr. 1fan", som går rundt og tenker at det er HAN som må drepe Batman.

Var en fin fin tegneserie (ikke noe handling men den fanget), kunne vært fin bi-skurk, og da også en som (så vidt jeg vet) ikke har vært på skjermen enda.

Lenke til kommentar

Å herre, kom nettopp hjem fra filmen og jeg ble helt betatt.

Jeg har sett Ledger i flere filmer men må inrømme at jeg ikke ble videre imponert av det, men i denne filme.

 

Alt fra da han fikla med den detonatorn på sykehuset, iført sykepleier outfiten, eller som Moff sier med såpedispenseren, eller latteren, eller den konstante smattinga og.. jeg kunne holdt på lenge.

 

Eneste som irriterte meg litt var at når jeg gikk ut av salen og tenke "han døde jo ikke, da blir det en 3`er", for så å komme på at han er død, var litt skuffende.

 

Men, hvorfor meia ikke Batman ned Jokeren når han hadde sjansen??

Lenke til kommentar

Batman dreper ikke. Han er en veldig moralsk karakter og dette var noe som ble utforsket i Batman Begins. Hva som skilte han fra "The League".

 

Men det som var litt inkonsekvent var at han reddet jokeren på slutten. Han unnlot å redde Ras i Batman Begins. "I won't kill you, but I will not save you" eller hvordan den linjen der nå var. Noe som egentlig var ganske utypisk Batman.

 

Hadde han meid ned Jokeren så ville han ikke vært Batman.

Lenke til kommentar

Det er vel den største forskjellen fra Tim Burtons Batman og Nolans Batman.

Jokeren skal ikke dø,de skal evig bekjempe hverandre til siste stund(les The killing Joke)

 

MEN siden Ledger (desverre) ikke er blandt oss lengre,så ville det ikke ha vært så dumt å klippe\redigere det slik at Jokeren hadde død i The Dark Knight.

Lenke til kommentar

Men det er jo merkelig at han lot Ras dø, en kar som egentlig ikke hadde gjort så mye ondt mot han, mens i lignende situasjon så lar han ikke karen som drepte Rachel falle til sin død. Slutten av Batman Begins plagde meg alltid litt, da det virket "out of character" når det virket som han bevisst lot Ras falle til sin død. Noe han ikke gjorde denne gangen, som gjorde han mer uber i mine øyne.

Lenke til kommentar

Så nettopp den 6 minutter lange prologen av The Dark Knight igjen. William Fichtner, kjent fra Prison Break, gjør en flott opptreden i løpet av sin korte screentime i filmen. I stedet for å spørre her, letet jeg rundt i forumene på IMDb for å se om svaret på hva som skjedde med ham. Døde han eller overlevde han?

 

Fant aldri noe svar, men kom over noe interessant. Nå har jeg lest få av tegneseriene, men elsker både Batman Begins og The Dark Knight. Hva om Fichner fikk rollen som The Riddler i neste film? Flere av brukerene mener det er opplagt at Fichtner kunne tredt inn i rollen som The Riddler av et par grunner:

 

- Jokeren dreper ham aldri, men avslutter og går med å si: "Whatever doesn't kill you, makes you stranger"

 

- Er usikker på dette punktet siden jeg ikke har sett filmen Heat, men Nolan brukte visstnok den filmen som inspirasjonskilde hvor Fichtner også har en rolle, men skuespilleren uttalte selv at hans cameo ikke hadde noe med Heat å gjøre (har ingen kilde, så kan vel legge dette punktet dødt.)

 

Så hvordan tror dere Fichtner hadde gjort seg som The Riddler i en eventuell oppfølger?

Lenke til kommentar
Så nettopp den 6 minutter lange prologen av The Dark Knight igjen. William Fichtner, kjent fra Prison Break, gjør en flott opptreden i løpet av sin korte screentime i filmen. I stedet for å spørre her, letet jeg rundt i forumene på IMDb for å se om svaret på hva som skjedde med ham. Døde han eller overlevde han?

Overlevde. "Granaten" i kjeften var jo bare en røykgranat.

 

Nå "kjenner" ikke jeg The Riddler så jeg vet ikke om han ville passet, men jeg kunne tenke meg å se Fichtner i en ny Batman film (mest pga at jeg er litt småfan). Blir litt av en utvikling da, fra tøff banksjef til superskurk?

Lenke til kommentar
Så filmen i går. Fantastisk bra film, og glimrende spilt av Ledger og Bale. Det eneste jeg ikke likte med filmen var sonaren til Batman, men utenom det så var filmen fantastisk.

 

synes sonarn passet bra til en "bat"man han ødela den jo likevel :) bare de ikke går helt fullstendig over bord nåvidere framover med tekniske duppeditter og tror det skal gjøre hele filmen...det som gjør batman bra er redselen og det mørke i filmen som de fikk fram så bra, selv om det e kult med et par tekniske hjelpemiddler :)

Lenke til kommentar
Noen andre som la merke til at Cillian Murphy (The Scarecrow) fremsto som en Batman copy-cat i varehuset, og ikke som Scarecrow?

Vet ikke hva du drakk\røyket da du så filmen,men vil gjerne smake.

 

 

Edit: Du tok altså feil. Han var ikke kledd som batman,men som scarecrow

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Men det er jo merkelig at han lot Ras dø, en kar som egentlig ikke hadde gjort så mye ondt mot han, mens i lignende situasjon så lar han ikke karen som drepte Rachel falle til sin død. Slutten av Batman Begins plagde meg alltid litt, da det virket "out of character" når det virket som han bevisst lot Ras falle til sin død. Noe han ikke gjorde denne gangen, som gjorde han mer uber i mine øyne.

 

 

Kanskje fordi han ikke lot Jokeren få den gleden?

Hadde han sluppet Jokeren hadde han jo "vunnet" (noe han i for seg egentlig gjorde, men det visste jo ikke kappemannen da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...