Gå til innhold

The Dark Knight - spoilerdiskusjon


Dotten

Anbefalte innlegg

jau jau, vi vet jo ikke hva som skjer etter han blir reddet. Mister sannsynligvis jobb osv.

 

Skjønte ikke hvorfor Anthony Micheal Hall skulle bli riddler.

Fra journalist til gåtemesterskurk?

 

Var forsåvidt bare spekulasjoner. Og ja, det er jo litt smårart at han trår opp i rollen som en av Batmans største skurker, ettersom han faktisk hadde en rolle i "TDK", men nettopp pga. intervjuet (noe som kan være bullshit, ikke vet jeg), så ble det sagt at han skulle få en temmelig stor rolle neste film. Joda, kan fortsatt være som journalist, ikke vet jeg. Virker jo litt usannsynlig at han plutselig skal skifte navnet til Edward Nigma, og så bli en massemorder. Nei, vi får se. :) Han ser likevel ut som en "Riddler".

 

Angående "Twoface". Jeg var temmelig sikker på at oppbygningen fra Harvey Dent til "Twoface" skulle være finalen og klimakset i filmen, der vi fikk en løs slutt, som tilsa at "Twoface" skulle være superskurken i neste film. Men tydeligvis ikke. Men ikke vet jeg, personlig syntes jeg ikke at Harvey Dent sin karakter var så utrolig bra presentert i filmen (mens han er utfattelig bra gjort i bøkene), og "Twoface" ble jo, forståelig nok, litt satt til siden, ettersom vi hadde "Jokeren" på skjermen. Men om han er død eller ikke, det får vi se. Twoface blir jo som regel en ufattelig kul person dersom han jobber med andre, og hvis han ikke er død, kan nok det hende.

 

Men jeg står nok fortsatt på meningen om at "The Riddler" er en stor sannsynlighet i neste film. Men man vet jo aldri. Kan plutselig bli en "Nolan-version" av Bane eller Catwoman. Men "The Riddler" ser ut til å passe veldig godt inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste som ikke klaffer er jo at Bruce Wayne\Batman reddet jo livet hans.

Tross alt,hvorfor ta hevn.

 

Hvis man fokuserte på hans ansiktuttrykk i denne scenen, som var takknemmelig sjokkert, finner jeg det svært lite trolig at ham vil ta en skurkerolle i neste film. Det virket mer som en oppbygning til en assisterende rolle.

Lenke til kommentar
Det eneste som ikke klaffer er jo at Bruce Wayne\Batman reddet jo livet hans.

Tross alt,hvorfor ta hevn.

 

Hvis man fokuserte på hans ansiktuttrykk i denne scenen, som var takknemmelig sjokkert, finner jeg det svært lite trolig at ham vil ta en skurkerolle i neste film. Det virket mer som en oppbygning til en assisterende rolle.

Spør du meg så ser det ut som han heller vil bli den nye Robin enn Riddler.

OM vi hadde fått Robin da,som vi ikke kommer til å få,for da blir det bat-streik.

Lenke til kommentar

Ser null problem med Robin-karakter i neste film. Folk henger seg for mye opp i hvordan karakteren tidligere har vært. Den manglende tilliten til Nolan er trist. Det er mulig å gjøre endringer som gjør karakteren mer enn god nok.

 

Catwoman kunne jo vært interessant, syntes Pfeiffer gjorde en fenomenal jobb i Batman Returns. Egentlig åpen for det meste. Kanskje de burde satse på at Batman måtte gå imot myndighetene, ta opp kampen med en nyvalgt korrupt ordfører eller noe slikt. Ha litt "Robin Hood" over det hele. Finnes mange muligheter.

Lenke til kommentar

Satser på at Nolan tar livet av Robin om han blir med i neste film. Er en fin måte Riddler kan "hevne" seg på batman på f.eks.

 

Personlig håper jeg ikke det blir noen Robin, liker ikke hele ideen, men man kan ikke gjøre annet enn vente og se, og håpe at Nolan klarer å toppe seg selv.

Lenke til kommentar

Så den på premieren og det var helt fantastisk er egentlig ikke noe særlig fan av batman men for en film det var så mange ganger jeg trodde filmen skulle slutte men den bare fortsatt og fortsatt føltes som den varte i 5 timer. En ting jeg elsket var måten de klarte å fremstille helt "universet" realistisk det virket som tyver, pressen, befolkningen osv. oppførte seg som de faktisk hadde oppført seg på onkelig vis noe lignende hadde skjedd. Dette er noe jeg savnet veldig i spider-man filmene, i Batman filmene føler man at Bruce og batman utvikler seg som en karakter, blir mer moden osv. mens i spider-man så virker Peter ennå som en liten unge. Action scenene var mer drastiske og realistike en i andre Superhelt filmer. Som noen andre nevnte så var det kult at batman måtte rømme dette er også noe av det jeg savner i spider-man hvor han ofte ligger i tegneseriene i halvt opprivende drakt mens han rømmer for å overleve mens i filmen så eier han alt og alle. Ble en del sammenligning med Spider-man her men det er vel de 2 store superhelt filmene så..

 

 

En oppfølger ville vært gøy men tror ingen kunne erstatte jokeren R.I.P.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha Robin med i nesten film. Liker karakteren. Robin og Riddler.

 

*klemme på* (på en veldig veldig heterofil måte).

 

Batman som karakter i "filmen vi ikke nevner med navn" var jo enda verre enn Robin. Enormt potensiale der for denne Batman-varianten, for de med litt fantasi. Synd at Bale og Nolan har tunnelsyn i den saken.

 

Det mest overraskende med TDK var egentlig at den var så forfriskende selv etter at jeg i min levetid har fått 6 Batmanfilmer. For et halvt år siden var jeg temmelig bombesikker på at noen toppglede ville det aldri bli, da utvanningen fort skjer når det har vært så mange filmer om karakteren.

Lenke til kommentar

Depp, Hoffman linked to next Batman

Johnny Depp and Philip Seymour Hoffman have been linked to roles in the sequel to The Dark Knight.

 

According to the National Enquirer, Depp has been tipped to play villain The Riddler, while Hoffman may be cast as The Penguin.

 

"[Producers] are convinced that the role of the Riddler is perfect for Depp," said a source. "Johnny's a pro. He'll be able to take direction from director Chris Nolan and still make the character his own.

 

"And what better Penguin is there than Philip Seymour Hoffman?"

 

Jim Carrey played the The Riddler in 1995's Batman Forever, while Danny DeVito was The Penguin in Tim Burton's Batman Returns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...