Gå til innhold

The Dark Knight - spoilerdiskusjon


Dotten

Anbefalte innlegg

Hvordan noen kan bruke ordet realisme om The Dark Knight er for meg en gåte. Selv Iron Man var mer realistisk. Jeg er sjeleglad for den overraskelsen, ingenting i denne filmen virket å i det hele tatt prøve å ha illusjonen av realisme. Virker som en fornektelse å tro annet egentlig. Er jo bare til å ta en liten hobbyanalyse av det hele :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke si at jeg er imponert over hva Gordon-Levitt har lever tidligere. Har sett litt av han. Dessuten syns jeg fysikken hans ikke passer, selv om det kan ordnes med kostymer, sminke osv.
Vi får se hvordan han er som Cobra Commander i "GI Joe: Rise Of Cobra" ..
Hvem hadde passet som The Riddler? :hmm: Ser for meg en slank, small og dritsleip person.

Jeg er nok enig med Kevin Smith at Riddler passer ikke inn i Nolan sitt univers.. hvis ikke han er som han er i dag da.. en privat etterforsker som elsker PR :p

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Det er jo bare til å tenke på følgende:

 

Alt Batman gjør i denne filmen her, spesielt det fysiske.

Etiske og moralske "kreftene" til Bruce Wayne

Trynet til Two-Face

Jokeren, hele den absurde karakteren.

Historien.

 

Tenker man på dette her og analyserer helheten så er ordet realisme så fjernt fra det som overhodet mulig. Dette var en fantastisk film og realisme hadde ingenting med det å gjøre.

 

Og å mene at Jokeren passer inn i Nolan sitt univers men ikke Riddler er temmelig banalt. Med mindre man innskrenker Riddler til den komiske karakteren fra West-epoken, eller Jim Carrey sin rolletolkning. Det er litt trist med den manglende tilliten til Nolan. :(

 

The Dark Knight er på nivå med den gjennomsnittlige James Bond filmen om man snakker realisme. Dog langt bedre gjenomført selvfølgelig. Er min "take" på det hele.

Lenke til kommentar

Hva er ikke realistisk med The joker?

Skjønner heller ikke hvorfor det etiske dilemmaet til bruce er urealistisk.

 

Fjeset på two-face ble litt for dumt etter min mening, men vil fortsatt si filmen er mye mer realistisk enn endel andre såkalte superhelt filmer.

Lenke til kommentar

Dillemmaet er ikke urealistisk, men valgene Bruce Wayne gjør er umenneskelige. Han gjør valg ingen normale mennesker konsekvent klarer å gjøre. Det som for meg gjør han til en superhelt.

 

Alt Jokeren gjør i denne filmen er jo far-out der. Planleggingen og hvordan hver bidige brikke faller på plass på sekundet. Det er nødvendig for å gjøre filmen så til de grader mer spennende og god, men realisme? Nah.

 

Men jeg vet jeg er ganske så ensom i mitt syn. Det triste er at haterne der ute vil få masse ammo når folk går rundt og sier denne er så full av realisme. Enhver som tar et kritisk blikk uten å være blendet av fandom vil pille det fra hverandre. Mythbusters ville kunne lage mangfoldige serier basert på TDK alene.

 

Men det er vel ikke galt om man lever i illusjonen? Om det må til for å like filmen.

Lenke til kommentar

Jeg har sett at de fleste anmelderne hyller Joker, naturlig nok, og mener at han stjeler showet fullstendig. En gikk så langt som å si at han kjeda seg når Batman var på. Jeg må nesten si at selv om Joker var sykt fet så er det Batman som er mannen med stor M i filmen, måten han oppfører seg på og hele karakteren ga meg en skikkelig god følelse. Joker er bare rablende gal, Batman er en superhelt og filmens numero uno.

Lenke til kommentar
Det er jo bare til å tenke på følgende:

 

Alt Batman gjør i denne filmen her, spesielt det fysiske.

Etiske og moralske "kreftene" til Bruce Wayne

Trynet til Two-Face

Jokeren, hele den absurde karakteren.

Historien.

 

Tenker man på dette her og analyserer helheten så er ordet realisme så fjernt fra det som overhodet mulig. Dette var en fantastisk film og realisme hadde ingenting med det å gjøre.

Jeg svarer litt mer på dette i etter

Og å mene at Jokeren passer inn i Nolan sitt univers men ikke Riddler er temmelig banalt. Med mindre man innskrenker Riddler til den komiske karakteren fra West-epoken, eller Jim Carrey sin rolletolkning. Det er litt trist med den manglende tilliten til Nolan. :(

Nei, nei... Jeg mener ikke at han ikke passer inn. Det jeg sier er at han og The Joker han noen av de samme trekkene, og at det derfor kan bli litt kjedelig. Men jeg har full tillitt til Nolan og tror han kan klare alt. :) Bokstavelig talt.

The Dark Knight er på nivå med den gjennomsnittlige James Bond filmen om man snakker realisme. Dog langt bedre gjenomført selvfølgelig. Er min "take" på det hele.

På en måte, ja. Dog er det for meg lettere å se Batman som at det er naturlig at han banker alle. Han er litt mer "superhuman" selv om han ikke er det. Og ganske mye bedre beskytta. Oooog sist men ikke minst (som Kevin Smith sier:) Man kan jo alltids falle tilbake på det at han har trening hele livet.

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg alt om batman og historien, men har sett alle filmene, og noen tegneserier i min oppvekst, men det er ikke så alt for mye jeg husker.

 

Så jeg bare lurer, når vi så at Gordon ble skutt og erklært død, var det noen som trudde han plutselig skulle dukke opp igjen senere i filmen? jeg ble nemlig skikkelig overrasket, og fikk en veldig god følelse når jeg så han tok jokern.

 

Og når vi snakker om at two-face er død eller ikke, og jeg tenker på dette med Gordon, så skulle det egentlig ikke forundre meg om han dukker opp igjen, om det blir flere filmer.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Så jeg bare lurer, når vi så at Gordon ble skutt og erklært død, var det noen som trudde han plutselig skulle dukke opp igjen senere i filmen? jeg ble nemlig skikkelig overrasket, og fikk en veldig god følelse når jeg så han tok jokern.

 

Alle som husker traileren ville visst han kom tilbake. Synd, de ødela den overraskelsen helt ved å fylle trailere fullt av scener med Gordon som finner sted etter hans "død".

Lenke til kommentar

Eneste jeg har fått med meg fra TDK var trailer. Selv tv-biten som rullet på norske tv'er inkluderte Gordon som snakket om denne jokeren som var i fangenskap.

 

Men det tok litt tid før jeg kom på det, tempoet i filmen var jo helt sinnsvakt. Så jeg ble overrasket over at han faktisk dauet, før jeg kom på at det umulig kunne stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...