Gå til innhold

Kulturo: McKellen blir Gandalf


Anbefalte innlegg

Klarer meg fint uten Holm som Bilbo. Han ga meg lite i trilogien og er erstattelig for min egen del. Men er veldig glad for at McKellen er tilbake som Gandalv :)

 

Selv om han ikke var så mye med i filmene, hadde han en viktig rolle, som jeg synes han gjorde utmerket. Jeg skulle ønsket han ble med.

 

Jeg ser forøvrig ikke problemet med at han er for gammel for rollen, da han har hatt ringen hele tiden, noe som gjør at han ikke eldes. Nå har Ian Holm blitt 8 år eldre siden han begynte å spille inn FOTR, men det skal ikke by på problemer. Jeg er glad for at Del Toro og Jackson gjør alt for å prøve å få de samme skuespillerne som spilte i triologien til å spille i Hobbiten.

Endret av Alxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja som sagt, jeg har ventet i noen år på denne filmen, gleder meg stort til den kommer. Så får vel bare ta det som kommer og ta de skuespillerne som kommer med et smil. Håper i alle fall at de holder seg tro til boken og får frem den røde tråden i historien.

 

Er det forøvrig 2010 eller 2011 som er slippdato for første film?

Lenke til kommentar
Ja som sagt, jeg har ventet i noen år på denne filmen, gleder meg stort til den kommer. Så får vel bare ta det som kommer og ta de skuespillerne som kommer med et smil. Håper i alle fall at de holder seg tro til boken og får frem den røde tråden i historien.

 

Er det forøvrig 2010 eller 2011 som er slippdato for første film?

 

Tror det var 2011, fordi det var 10 år etter premieren på FOTR. Var desember i alle fall. Så er en god stund til ennå :D

Lenke til kommentar
"- Å få en internasjonal filmskaper av hans størrelse som er en stor beundrer av den forrige trilogien, vel, jeg tror ikke det er mulig å finne en bedre erstatter."

 

Men artikkelen forteller vel ikke hvilken filmskaper McKellen her henviser til? Det bør den gjøre. :)

Den gjer det. Overskrifta til avsnittet er «Tiltro til del Toro».
Lenke til kommentar
Ja som sagt, jeg har ventet i noen år på denne filmen, gleder meg stort til den kommer. Så får vel bare ta det som kommer og ta de skuespillerne som kommer med et smil. Håper i alle fall at de holder seg tro til boken og får frem den røde tråden i historien.

 

Er det forøvrig 2010 eller 2011 som er slippdato for første film?

 

Tror det var 2011, fordi det var 10 år etter premieren på FOTR. Var desember i alle fall. Så er en god stund til ennå :D

 

Ja ser slik ut, The hobbit står på 2011 og The hobbit 2 står på 2012. Svarte og. Men ventetiden blir vel verd det vil jeg tro, samt at man har andre godbiter å se frem til i samme slengen som Voyage of the Dawn threader, Silver Chair (begge i Narnia serien for de som ikke viste det) og de 2 siste Harry Potter filmen (Half blood prince ikke medregnet).

 

Men gud det ser lenge ut fra dette perspektivet. Men lover de å levere en film verdig bøkene så skal jeg saktens men smøre meg med den største Melange pakken med tålamod.

Lenke til kommentar
Håper ikkje filmen blir alt for lik ringenes herre, bøkene er trossalt litt forsjellige :)

Hva er det du preiker om? Hobbiten blir lik boken "The Hobbit", på samme måte som Lord of the Rings filmene var like boka "Lord of the Rings". Hvordan i all verden skal Hobbiten bli lik LOTR?

Lenke til kommentar
Håper ikkje filmen blir alt for lik ringenes herre, bøkene er trossalt litt forsjellige :)

Hva er det du preiker om? Hobbiten blir lik boken "The Hobbit", på samme måte som Lord of the Rings filmene var like boka "Lord of the Rings". Hvordan i all verden skal Hobbiten bli lik LOTR?

 

Det som er viktig er at den passer inn i det Ringenes Herre-universet vi har blitt vist i tre filmer nå. at McKellen fortsetter som Gandalf er en viktig brikke i den utfordringen.

Lenke til kommentar

Nå blir vi å se få steder som er samme som fra Ringenes Herre, er vel bare et par plasser som er nevnt i boken som og er nevnt i Ringenes Herre, så Del Toro har masse av albuerom å ta av.

 

Får bare håpe han ikke snubler i de få partiene der Ringenes Herre virkelig trenger å skinne gjennom og det er der jeg tror Jackson som produsent kommer godt med.

Lenke til kommentar

Når Ringenes Herre-filmtriologien ble laget var mange skeptiske. En film kan ikke toppe bøkene uansett. Den vil bare ødelegge de, slik som mange andre bok-til-film adapsjoner. Heldigvis gjorde Peter Jackson en fantastisk jobb og laget en utrolig bra filmtriologi.

 

Problemet med The Hobbit-filmen er at folk, meg inkludert, har store forventninger. Så store, at det er stor sjanse for at vi blir skuffet. Heldigvis har vi PJ som produsent, og jeg har inntrykk av (utifra ekstramaterialet på extended-discene) at han vet hva han gjør, og lytter til fansen og folk rundt seg. Jeg var enig i ganske mange av forandringene han gjorde i LOTR-triologien, selv om de var aldri så drastiske.

 

Jeg gleder meg veldig til The Hobbit, og til å få "LOTR-feelingen" igjen. Til tross store forventninger, tror jeg jeg kommer til å kose meg på kino i desember 2011. Gi meg et nytt og større Lommelun med Ian McKellen som Gandalf og Howard Shore med nye vakre komposisjoner, så er jeg solgt :D

Lenke til kommentar
Håper ikkje filmen blir alt for lik ringenes herre, bøkene er trossalt litt forsjellige :)

Hva er det du preiker om? Hobbiten blir lik boken "The Hobbit", på samme måte som Lord of the Rings filmene var like boka "Lord of the Rings". Hvordan i all verden skal Hobbiten bli lik LOTR?

 

Det som er viktig er at den passer inn i det Ringenes Herre-universet vi har blitt vist i tre filmer nå. at McKellen fortsetter som Gandalf er en viktig brikke i den utfordringen.

 

Er heile stemninga som er forsjellig, og dei koselige rare detaljene er fjerna frå ringenes herre, som f.eks. Tom Bombadill eller kva det var fyren heit. Sånn sett er dei veldig forsjellig, Hobbitten er ikkje like "Episk" som ringenes herre. I ringenes herre var det for eksempel lagt alt for mykje vekt på slagene. Men eg gidder ikkje krangle om det, alle har vel sine eigne meininger :)

Lenke til kommentar
Håper ikkje filmen blir alt for lik ringenes herre, bøkene er trossalt litt forsjellige :)

Hva er det du preiker om? Hobbiten blir lik boken "The Hobbit", på samme måte som Lord of the Rings filmene var like boka "Lord of the Rings". Hvordan i all verden skal Hobbiten bli lik LOTR?

 

Det som er viktig er at den passer inn i det Ringenes Herre-universet vi har blitt vist i tre filmer nå. at McKellen fortsetter som Gandalf er en viktig brikke i den utfordringen.

 

Er heile stemninga som er forsjellig, og dei koselige rare detaljene er fjerna frå ringenes herre, som f.eks. Tom Bombadill eller kva det var fyren heit.

 

 

Om det er noen trøst så var det opprinnelig planlagt en "cameo" eller hva man skal kalle det, med Tom Bombadill, men de måtte sløyfe den da de ikke så noe sted de kunne implentere den i filmen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...