Gå til innhold

språktabber som dere vet ?


zlazi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. jeg har noen.

 

hørte det her fra en venn for lenge siden.

 

en nordmann som var på ferie i america. han tokk taxi og da han kom fram sa han. "do you take visa. I am black" etter at han var ferdig la han merke til at taxi sjåføren var kull svart. og han gjorde vondt til værre, og sa " sorry, in norway we call poor people black" vet ikke om dere kjønte den XD

 

men engelske språktabber er morsomme :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Gjelder det når noen prøver å snakke norsk også?

 

vet ikke om dere kjønte den XD
Endret av Slettet-PJ3x8Q2w
Lenke til kommentar

Fra Lange Flate Ballær 2:

 

"Sambo isn't forbidden in Norway, but it should be!"

 

Kan tolkes enten som at ordet "sambo" ikke er forbudt i Norge, og at det burde vært det, eller at rasen (som er mennesker med afrikansk opprinnelse) ikke er forbudt, men burde vært det.

 

Har mange andre, men kommer ikke på dem. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
En nordmann med navn Knut Sørås besøkte en restaurant i USA. Når bestillingen ble ropt opp, ble navnet sagt på engelsk. Hvordan lyder det tror dere?
nut s-ras ?

:dontgetit:

Nut sour ass (veit ikke åssen man skriver "sour")

"nuts 'r' us"

Lenke til kommentar
En nordmann med navn Knut Sørås besøkte en restaurant i USA. Når bestillingen ble ropt opp, ble navnet sagt på engelsk. Hvordan lyder det tror dere?
nut s-ras ?

:dontgetit:

Nut sour ass (veit ikke åssen man skriver "sour")

"nuts 'r' us"

Nei.

Nut Sour ass.

 

Knut uttales uten k-en. Ø-en blir til o. Å blir til a. Nut Soras

Lenke til kommentar

Vel, på klassetur til Polen/Polentur skulle en bekjent av meg kjøpe seg en sigar. Han gikk inn i kiosken og valgte ut sigaren han hadde tenkt å kjøpe og gikk opp til kassen. Små som vi var/er ble han spurt om legitimasjon. Han klarte da å lire av seg: "I forgot my "leg" at home". Jeg og noen venner av meg som hadde blitt med han inn i kiosken "sprutlo" da vi stabret oss ut kioskdøren mens kameraten min så forbløffet på oss. Etter noen sekunder gikk det opp for han hva han hadde sagt og han rødmet fælt.

 

Litt senere var vi tilbake i bussen og fortalt alle som vil høre om denne lille tabben og var det en jente som ikke helt hadde skjønt poenget og spurte hvorfor han hadde sagt at han hadde glemt legitimasjonen hjemme og ikke på hotellet. Dette skjedde forøvrige i Tyskland.

 

Et fint lite minnen for min del ihvertfall. :)

 

EDIT: Pirk.

Endret av Stones_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...