Gå til innhold

NSB: Er det på tide å slå tilbake?


Anbefalte innlegg

NSB burde fått mer statsstøtte og bensinprisene burde heves for at folk skal benytte kollektivtrafikken mer.
Norge er mer enn Grünerløkka. Husk at for veldig mange i Norge finnes et helt uholdbart eller ikke noe kollektivtilbud i det hele tatt. Hever du bensinprisen for disse reduserer du kun deres livsstandard og gjør det enda sikrere at de ikke stemmer rødgrønnt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NSB burde fått mer statsstøtte og bensinprisene burde heves for at folk skal benytte kollektivtrafikken mer.

 

Så lenge norsk kollektivtrafikk fortsetter å ha en så sørgelig standard rent komfortmessig som det har nå, kommer jeg til å fortsette å rase rundt i bilen min om så bensinen koster 50kr literen.

Lenke til kommentar
Så lenge vi tjener så jævlig mye som vi gjør på høye oljepriser bør staten kutte ned på bensinprisene. Snakker om å forsyne seg med begge hender.

Et annet land som tjener mye på olje er Venezuela og der subsidierer faktisk staten bensinen. Kostpris per liter er 50 øre ved bensinstasjonen, men siden det er subsidiert betaler man kun 20 øre.

 

Dette er fullt gjennomførbart også i Norge, men den politiske viljen mangler.

Lenke til kommentar

Før hadde jeg ingen problemer med NSB. Jeg tok tog mindre enn én gang hvert femte år, men etter at jeg ble student og flytta, virka tog som en rimelig løsning.

Bare rundt 100 kr for toget fra Steinkjer til Trondhjem om jeg ikke husker feil. Så steg prisen til 131 kr, og nå, 151 kr, siden jeg enten aldri har tid til å kjøpe billett, automaten ikke virker eller det ikke er noen som betjener billettluka der og da.

Det at det går raskere å kjøre strekningen (sparer rundt 3 kvarter, om ikke mer på å kjøre bil) og at man bruker mindre penger på bensin på strekningen (fyllte for rundt 100 spenn sist), gjør at det virker som det er enda bedre å sitte på med en kompis som kjører i stedet for å bruke tilsammen 215 kr på turen Orkanger - Steinkjer.

Så, gi meg tilbake studentrabatten min (den jeg hadde da jeg starta skoleåret i fjor), fjern 20kroners gebyret (bare idioti) og gi meg høyhastighetsbane så turen Trondhjem - Steinkjer ikke tar over 2 timer.

Lenke til kommentar
Høy oljepris gjør at folk tenker seg om før de bruker bilen, slik at vi kan unngå unødig bensinbruk som er med på å forurense miljøet.

Det er svært få som kjører frem og tilbake fordi de synes det er morsomt. Synes du virkelig folk skal måtte tenke seg om før de kjører på jobb eller på besøk når det ikke er noe kollektivt tilbud der de bor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...