Gå til innhold

Er Sony så godt som døde?


Birkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herregud folkens. Ett slag vinner ikke krigen.

Men det er ikke bare ett slag. Det er

Madden

Resident Evil

Grand Theft Auto 4

Unreal Tournament

Guitar Hero

 

Og hvis de ikke kan få ekslusive PS3 titler så kopierer de dem. Akkurat som med lips og den buzz-kopien.

 

Sånn som det ser ut nå synes jeg bare Sony og Microsoft kunne laget en konsoll sammen jeg, hvis de vil ha dem så like som mulige.

Lenke til kommentar

At Final Fantasy XIII kommer nå også til X360 kommer nok ikke til å ha noe voldsomt å si. X360 brukere og PS3 brukerne er 2 forskjellige grupper gamere mener nå jeg.

 

Og at nå gamers i begge leiere kan få spille Final Fantasy XIII er ikke en bad thing. Selv om jeg personlig ikke skjønner at folk gidder å spille den møkka.

 

Det som kommer til å skille maskinene i fremtiden blir hva "mer" dem kan gjøre tror jeg. Hvor brukervennlig osv dem er...min PS3 fks er mitt mediasenter for tiden med hundrevis av filmer jeg ser på osv.

 

Jeg tror det er i den banen det virkelige slaget kommer til å stå.

Lenke til kommentar

Glad jeg ikke lenger er en hylende fanboy, som den gang Final Fantasy var et argument for PlayStation. Nå bryr jeg meg ikke om at det kommer til Xbox. Så lenge det ikke går utover kvaliteten, må det gjerne komme til flere konsoller. Og denne krigen mellom konsollene bryr jeg meg heller ikke noe om. Konkurranse er bare sunt, og så lenge jeg selv er fornøyd med mitt valg av spillmaskin, får alle andre mene hva de vil. Det viktigste er at Final Fantasy, Metal Gear Solid og alle de andre gode seriene som tidligere var eksklusive, fortsetter å komme til PS. Det som virkelig hadde vært krise, er om FF XIII ble Xbox-eksklusivt. Da tror jeg at jeg hadde lagt meg ned for å grine litt ja. :)

 

Men altså, nei, Sony så godt som døde? Haha. Tror ikke de lider noe stort tap av dette her. Konsollkrigen avgjøres ikke på ett enkelt eksklusivt spill. Som andre her har nevnt tidligere, så blir det nok heller andre faktorer som avgjør enn bare spillene.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Så så gutter: Slapp av Sony har fortsatt mange store spill igjen, FF-serien kommer fortsatt på PS3. Pluss at Sony fortsatt har flere store spill på vei: som f.eks: God Of war 3, KillZone, Jak & Daxter: Lost Frontier, Resistance 2, White Knight Story osv. Synes det er bra at 360 folka også får spille FF-serien.

Endret av Enigma123
Lenke til kommentar
oh noes, ett spill blir ikke lenger PS eksklusivt. Dette er dommedag for sony!

 

herregud folkens. Ett slag vinner ikke krigen.

 

Selv har jeg både PS3 og X360, men jeg kommer til å kjøpe FFXIII på PS3.

hvorfor?

Fordi for meg så er FF blitt en PS serie, fordi jeg vil ha hele spillet på en jævla disk, og fordi jeg vil spille spillet uten å irritere meg over det dritt bråket til X360-en.

 

Alle spill vil kunne installeres på 360 nå. Så "bråket" fra dvd romen blir borte hvis man finner dte plagsomt.

Lenke til kommentar

Når ble Final Fantasy XIII en stor tittel ? Når har FF8, FF9, FF10, FF11 og FF12 vært store titler ? Aldri !

 

Eneste grunnen til at Final Fantasy serien betegnes som stort er pga Final Fantasy VII og ingenting annet. Det spillet alene sørget for en legendarisk spillopplevelse som folk til og med idag faktisk får frysninger av å tenke på. Kom til og med en spillefilm om spillet for å ro ned fansen. (Advent Children)

Lenke til kommentar
Når ble Final Fantasy XIII en stor tittel ? Når har FF8, FF9, FF10, FF11 og FF12 vært store titler ? Aldri !

 

Eneste grunnen til at Final Fantasy serien betegnes som stort er pga Final Fantasy VII og ingenting annet. Det spillet alene sørget for en legendarisk spillopplevelse som folk til og med idag faktisk får frysninger av å tenke på. Kom til og med en spillefilm om spillet for å ro ned fansen. (Advent Children)

 

Kanskje sant det der, men jeg har aldri spilt FF 7, bare 8,9,10,11,12 og 13... Synes alle de var bra jeg.. Men gledet meg til FF 13 som en stor tittel uansett

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Så... PS3 får en bedre versjon av bioshock, tror ikke det kommer til å skade xbox. At FF13 kommer til xbox kan føre til at folk som bare har xbox, og som skaffer seg FF, vil investere i en ps3. Hvorfor? FFv13.

 

selv om dette neppe blir noen store tall, så tror jeg ikke sony vil "tape" krigen pga dette. Kommer bare på 5-6 exclusive xbox titler i farten, ikke så mye å skryte av det heller.

Lenke til kommentar
Når ble Final Fantasy XIII en stor tittel ? Når har FF8, FF9, FF10, FF11 og FF12 vært store titler ? Aldri !

 

Eneste grunnen til at Final Fantasy serien betegnes som stort er pga Final Fantasy VII og ingenting annet. Det spillet alene sørget for en legendarisk spillopplevelse som folk til og med idag faktisk får frysninger av å tenke på. Kom til og med en spillefilm om spillet for å ro ned fansen. (Advent Children)

 

PØH! Alle var like store, men ikke den største som FFVII.

Lenke til kommentar

Hva Skjer hvis Sony "taper" krigen a?

Jeg syns Playstation er en mye bedre maskin enn Xbox.

Xboxen bråker som F***

Alle jeg kjenner sier PS3 er bedre selv om de har 360 sjøl..

men det er vel prisen som gjør at Sony mister brukere..

4000 har gått ned siden den dag jeg kjøpte den, men 2500 for en veldig billig verson hadde ikke gjort no.

Xbox har jo 100 000 xbox versoner.. Elite OSV.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de zoomet bort traileren fra de som dekket konferansen, er at slutten på Final Fantasy 13-traileren inneholdt 'Playstation 3 exclusive only in Japan', tipper jeg.

 

Selvsagt er det ett veldig stort tap for Sony, men de beholdt eksklusivitet i der FF-fanbasen er størst, og hvor det hadde vært mest smertefullt å miste eksklusiviteten..

 

Hovedforskjellen for oss PS3-eiere er at vi europeere og amerikanere, må vente til 360-versjonen er ferdig i tillegg til oversettelsen er unnagjort, før vi får kjøpe spillet.

I tilleg så tror jeg at dem kanskje kutter litt bort av video, og ukomprimert lyd er ihvertfall en saga blott nå. :-/

Ellers blir forskjellene små.

 

MGS4 til 360 kommer nok ikke til å skje i spillets nåværende tilstand, da må dem ihvertfall fjerne den ene boss-fighten.

 

Angående Final Fantasy Versus, så tipper jeg at det også kommer til å gå multiplattform.

 

Dette er ikke noe som påvirker Sony i stor grad, langt fra liv og død, som trådstarter snakker om.

Det kommer nok til å påvirke salget av Playstation bittelitt, i Nord Amerika og Europa, men både Sony og Playstation har mange andre bein å stå på, og overlever dette greit.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Hva Skjer hvis Sony "taper" krigen a?

Jeg syns Playstation er en mye bedre maskin enn Xbox.

Xboxen bråker som F***

Alle jeg kjenner sier PS3 er bedre selv om de har 360 sjøl..

men det er vel prisen som gjør at Sony mister brukere..

4000 har gått ned siden den dag jeg kjøpte den, men 2500 for en veldig billig verson hadde ikke gjort no.

Xbox har jo 100 000 xbox versoner.. Elite OSV.

 

Både MS og Sony har tapt for lenge siden.

 

Du bor i Norge, derfor de du kjenner sier det. Sony har fremdeled godt balletak på Ola Nordmann etter 10+ år med Playstation hjernevasking her.

 

Nå vil også 360 spill kunne installeres så hvis man plages av "bråket" så det blir ikke noe særlig problem lenger.

Lenke til kommentar
Når ble Final Fantasy XIII en stor tittel ? Når har FF8, FF9, FF10, FF11 og FF12 vært store titler ? Aldri !

 

Eh, du ble født igår sant?

Final Fantasy serien har solgt mer enn GTA serien så jo, spesielt de titlene du nevner har vært kjempestore titler. Alle har vunnet Game of the year og Editors choice awards av flere store spillsider.

 

Det er bare tull å kalle Final Fantasy serien for "dritt" den er like høyt der oppe som Metal Gear Solid of Grand Theft Auto.

 

Det er faktisk trygt å si at hvert eneste RPG spill som gis ut nå låner et eller annet fra Final Fantasy serien.

Lenke til kommentar

Blir alle spill Installert på Xboxen så du ikke trenger cd liksom? Håper det skjer med Playstation også. Da kan jeg bare låne alle spill å lagre de på playstation så gi det tilbake.

 

Microsoft kommer til å tape på det da. 10 stk kjøper et spill sammen. Så installerer de det på xboxen så.

Så da tjenre microsoft ingenting nesten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...