Gå til innhold

Er Sony så godt som døde?


Birkin

Anbefalte innlegg

Dere veit grunnen, og jeg er ingen FF fan i det hele tatt, men det her... er bare galt. Håper bare gudene fortsatt vil ha MGS4 som PS3 ekslusiv, og det er MYE som tilsier noe annet.

 

Noen innspill?

 

Det kan fort snu med den eksklusive japan lanseringa til FF XIII… Sony har skuffet de siste årene på E3. Microsoft har sterke kort også dette året, så Sony bør få opp tempoet. Microsoft har allerede E3 stoff til nedlasting på LIVE, ingenting i PSstore. Og den nye menyen til Xbox? Veldi bra. Kanskje det er ute før Home?? I så fall, ett nytt slag for Sony etter min mening. Har begge konsollene og har hatt både PS1 og PS2, så jeg er ingen Xbox fanboy. (Har vel vært PS fanboy), men det er ikke vanskeli å se hvem som er mest spennende og har det beste tilbudet. Håper att Sony kommer med noen store og positive overaskelser i morgen, for de har litt å ta igjen.

Et nytt look på menyen til 360 e et slag for Sony? Den skjønnte eg ikkje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir alle spill Installert på Xboxen så du ikke trenger cd liksom? Håper det skjer med Playstation også. Da kan jeg bare låne alle spill å lagre de på playstation så gi det tilbake.

 

Microsoft kommer til å tape på det da. 10 stk kjøper et spill sammen. Så installerer de det på xboxen så.

Så da tjenre microsoft ingenting nesten..

 

Må selvsagt ha plata. Akkurat som PC spill.

 

Men den vil ikke spinne rundt, noe som skaper "bråket" på 360.

Lenke til kommentar
Blir alle spill Installert på Xboxen så du ikke trenger cd liksom? Håper det skjer med Playstation også. Da kan jeg bare låne alle spill å lagre de på playstation så gi det tilbake.

 

Microsoft kommer til å tape på det da. 10 stk kjøper et spill sammen. Så installerer de det på xboxen så.

Så da tjenre microsoft ingenting nesten..

 

Må selvsagt ha plata. Akkurat som PC spill.

 

Men den vil ikke spinne rundt, noe som skaper "bråket" på 360.

 

Hø.. Blir det installert, men så må man ha plata?

Bare glæm det

Lenke til kommentar

Den kommer til å sjekke med jevne mellomrom at du har riktig plate inn i, selv om du har kopiert alt til HDD..

Kopiere til HDD er en bonus, som gjør spillerene kan slippe å bli avbrutt av Loading-skjermer, eller i det minste få dem kortere når du spiller spillet, ikke for å bli gitt bort til venner som ikke kjøper spillet selv... :)

Lenke til kommentar
Blir alle spill Installert på Xboxen så du ikke trenger cd liksom? Håper det skjer med Playstation også. Da kan jeg bare låne alle spill å lagre de på playstation så gi det tilbake.

 

Microsoft kommer til å tape på det da. 10 stk kjøper et spill sammen. Så installerer de det på xboxen så.

Så da tjenre microsoft ingenting nesten..

 

Må selvsagt ha plata. Akkurat som PC spill.

 

Men den vil ikke spinne rundt, noe som skaper "bråket" på 360.

 

Hø.. Blir det installert, men så må man ha plata?

Bare glæm det

 

?

 

Det vil jo ta bort bråket som du synes 360 lager.

Lenke til kommentar

Dette blir veldig off-topic men håper noen kan svare meg likevel:

Leser her at Xbox 360 spill nå kan instaleres på harddisken, er dette et valg man får da med tanke på at det finnes en Xbox 360 versjon uten harddisk. Det kan jo ikke bli slik at noen spill ikke funker på versjonen uten harddisk.

Lenke til kommentar

Ingen Xbox 360 spill vil noen gang kreve harddisk for å fungere.

 

Den nye funksjonen kommer til høsten, og vil åpne for at de som ikke liker bråket til maskinen kan spille uten at DVD drevet bråker. Litt bedre loading tider osv kan sikkert skje, men disse forskjellene vil nok være såpass små at de ikke merkes.

Lenke til kommentar
Microsoft har allerede E3 stoff til nedlasting på LIVE, ingenting i PSstore.
Det hadde jo vært rimelig idiotisk i og med at Sonys pressekonferanse ikke er før senere i dag...hadde vært liten vits med noen pressekonferanse om alle trailers lå på PSN dagen før.
Lenke til kommentar

Nei.

 

FFXIII er fortsatt PS3-ekslusivt i Japan, landet hvor serien er desidert mest populært.

FF Versus XIII er fortsatt PS3-eksklusivt.

 

Final Fantasy-serien er en relativt snever hardcore-serie utenfor Japan. FFXII solgte 2,6 mill. i USA/Europa på PS2, til sammenligning solgte GTA: San Andreas 17 mill. i USA/Europa på PS2.

Lenke til kommentar
Dere veit grunnen, og jeg er ingen FF fan i det hele tatt, men det her... er bare galt. Håper bare gudene fortsatt vil ha MGS4 som PS3 ekslusiv, og det er MYE som tilsier noe annet.

 

Noen innspill?

 

Det kan fort snu med den eksklusive japan lanseringa til FF XIII… Sony har skuffet de siste årene på E3. Microsoft har sterke kort også dette året, så Sony bør få opp tempoet. Microsoft har allerede E3 stoff til nedlasting på LIVE, ingenting i PSstore. Og den nye menyen til Xbox? Veldi bra. Kanskje det er ute før Home?? I så fall, ett nytt slag for Sony etter min mening. Har begge konsollene og har hatt både PS1 og PS2, så jeg er ingen Xbox fanboy. (Har vel vært PS fanboy), men det er ikke vanskeli å se hvem som er mest spennende og har det beste tilbudet. Håper att Sony kommer med noen store og positive overaskelser i morgen, for de har litt å ta igjen.

Et nytt look på menyen til 360 e et slag for Sony? Den skjønnte eg ikkje.

 

For det første: Det att Microsoft kommer med ny meny, sier jeg ikke att det er det samme som Home. La det være klart. Xbox kommer med endel funksjoner der som finnes i Home. I og med att Sony har brukt endel tid på Home, så kan Microsoft komme ut med sin nye stil først. Vanskeli å forklare, men i denne sammenheng er det å være først ute med noe bra og en god idè veldi viktigt. PS3 er en kraftplugg, for all del, men det virker som att ting går så tregt hos Sony.

Endret av KjellTring
Lenke til kommentar

Absolutt ikke!

 

Sony har fått (nok) et slag i tryne (med tanke på FFXIII). Men en gigant som Sony har så mange jokere og planer over verdensdominans så dette går nok veien uansett for Sony. :ph34r: (Samme kan vel sies om Microsoft øff cørs)

 

Med spill som: Final Fantasy Versus XIII, God of War III (winrar!), Gran Turismo 5, Heavy Rain (vet for lite men..), InFamous, LBP, Motorstorm 2, Resistance 2 og Killzone 2 og fler så tror jeg nok gamle Sony kan kjempe mot Microsoft i årene som kommer.

 

Virker som Microsoft blir mer og mer desperate. Gamle Gates bailer, Vista blir ikke akkurat så veldig godt tatt imot (enda det kan sees på som en suksess slagsmessig, men tapte nok litt tillit(kanskje?)), Mii-inspirert XMB-hybrid interface (jeg syntes Dashboardet var nice!), avslag på Yahoo et par ganger, og enda et priskutt for Xbox360. Jeg lukter desperasjon! :cool:

 

 

Uansett, hvordan kan en spå (eller spørre seg) om et selskapsfremtid basert på ett spill? Sony gikk da ikke konk når GTA4 blir annonsert til Xbox også? Jaja.

Lenke til kommentar
Blir alle spill Installert på Xboxen så du ikke trenger cd liksom? Håper det skjer med Playstation også. Da kan jeg bare låne alle spill å lagre de på playstation så gi det tilbake.

 

Microsoft kommer til å tape på det da. 10 stk kjøper et spill sammen. Så installerer de det på xboxen så.

Så da tjenre microsoft ingenting nesten..

 

Du må ha i plata for å spille det.

Lenke til kommentar
Når ble Final Fantasy XIII en stor tittel ? Når har FF8, FF9, FF10, FF11 og FF12 vært store titler ? Aldri !

 

Eneste grunnen til at Final Fantasy serien betegnes som stort er pga Final Fantasy VII og ingenting annet. Det spillet alene sørget for en legendarisk spillopplevelse som folk til og med idag faktisk får frysninger av å tenke på. Kom til og med en spillefilm om spillet for å ro ned fansen. (Advent Children)

For det første så har vel alle de spillene der solgt rimelig bra, spesielt i Asia. Og angående spillopplevelse så har hele den serien, med unntak av X-2 og XI som var direkte flaut, langt over det jeg har spilt i det siste. Så det jeg lurer på er om du i det hele tatt har spilt dem. At du ikke liker dem personlig er helt greit, men å si at de nevnte titler ikke har vært/er store blir for dumt.

---

Men nok om det. 360-eiere slipper å kjøpe seg en PS3 for et eneste spill, trofaste fans vil fortsatt kjøpe det til PS3. Alle blir fornøyde, god natt.

Lenke til kommentar
Nei.

 

FFXIII er fortsatt PS3-ekslusivt i Japan, landet hvor serien er desidert mest populært.

FF Versus XIII er fortsatt PS3-eksklusivt.

 

Final Fantasy-serien er en relativt snever hardcore-serie utenfor Japan. FFXII solgte 2,6 mill. i USA/Europa på PS2, til sammenligning solgte GTA: San Andreas 17 mill. i USA/Europa på PS2.

 

Du kan ikke kalle en serie som har solgt 85 millioner eksemplarer verden over for snever. Samme hvordan du sier det. Ethvert spill som selger 2.5 millioner noe som helst sted er et ekstremt godt tall. Vet du til sammenligning hva bøker og musikk selger, fra store artister? Ofte ikke i nærheten.

 

Final Fantasy er og blir kongen over RPG, og det er unektelig at sjangeren i seg selv, er populær takket være Final Fantasy.

 

Ethvert spill som når kritikersuksess i den grad Final Fantasy XII for eksempel gjorde, er aldri snevert. Da kan alle like det. Det gikk faktisk inn på førsteplass i VG lista over spill, og Norge er ganske langt unna Japan. Jeg kan ikke konkludere med annet enn at det rett og slett er feil å kalle serien for en snever hardcore serie, når det er en av verdens aller mest solgte spillserier som er kjent for kvalitet gang på gang på gang.

 

Publication Score

Edge 9 of 10

Eurogamer 10 of 10[98]

Famitsu 40 of 40

GamePro 5 of 5[99]

GameSpot 9.0 of 10[8]

IGN 9.5 of 10[7]

Official PlayStation Magazine (US) 10 of 10

X-Play 5 of 5[100]

RPGFan 97 of 100[101]

terningkast seks i VG ;)

Lenke til kommentar

Det er en kjent serie og har stor nok fanbase til alltid å komme opp på 1.plass på topplistene ved lansering, men det er på langt nær like stort som f.eks. GTA, MGS, Halo for å nevne noen. I USA/Europa altså, i Japan er det den nest største serien historisk sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...