Gå til innhold

Er Sony så godt som døde?


Birkin

Anbefalte innlegg

Det at FF XII kommer til Xbox360 synes jeg ikke gjør noe, jeg skjønner at fans kanskje er irriterte, men ting er ikke som det en gang var. Sony er ikke konge på konsollhaugen lengre, dermed mister de terreng og eksklusive titler.

 

Du sier at Sony er døde? Vel, det skal litt til! De har faktisk et godt dusin andre produkter de markedsfører også ;)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm::hmm::hmm::hmm::hmm:

Er det flere en meg som egentlig ikke bryr seg så mye om om FF kommer på 360???

 

Kan ikke være så vktig siden Sony ikke har sendt ut noe børsmelding om saken....

 

Hva så om man kan spille spillet på flere konsoller?? så lenge man er fornøyd med det man spiller og spiller på....

 

Det er min mening da...

 

Kjøpte PS3 fordi den var den med den nyeste teknologien da jeg kjøpte, og angrer ikke et sekund.....

Lenke til kommentar
Er det flere en meg som egentlig ikke bryr seg så mye om om FF kommer på 360???

 

Nei, du er ikke den eneste. Jeg har aldri spillt et eneste FF spill, så for meg har det ingenting å si ettersom jeg ikke kommer til å kjøpe spillet uannsett.

 

Tingen er at denne nyheten blir hauset opp i skyene. Problemet er at det ikke finnes noen lojalitet i noen deler av bransjen. Enten går man dit pengene lokker (tredjepart), eller så er man bundet av en kontrakt (førstepart).

 

Folk klikker når tredjepartsspill går multiplatform, jeg klikker først når førstepartsspill går multiplatform! :D

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Som den største innefor konsollspill er Sony mere eller mindre døde og hvorfor påstår jeg dette, de har mistet GTA, Madden, Formula One, Final Fantasy, Devil May Cry og sikkert noe flere andre også, det Sony har pusha på ved denne generasjonen var uintressant for oss som kjøper spill. De pusha på BR som ikke er en dårlig sak men de har tapt voldsomt mtp spillefronten pga dette. I følge planlagte spillutgivelser de neste åra er ikke Sony engang en vinner de ligger bak 360 med antall titler som kommer og men den utviklinga så taper de terreng.

 

For spillentusiaster som meg selv er det spill som teller og ikke no annet. Jeg gir direkte blaffen i om det står MS, Sony eller Nintendo på det spillet jeg har lyst på.

 

Er nesten spennende å se hva som blir den neste ekslusive tittelen som sony mister. De har snart ikke flere ekslusive gode titler igjen. Forresten er det noen som har sett Avean i det siste, en person som hardnakket har nekta på att FF XIII ville komme noen andre steder enn hans kjære PS3

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
Er det flere en meg som egentlig ikke bryr seg så mye om om FF kommer på 360???

 

Nei, du er ikke den eneste. Jeg har aldri spillt et eneste FF spill, så for meg har det ingenting å si ettersom jeg ikke kommer til å kjøpe spillet uannsett.

 

Tingen er at denne nyheten blir hauset opp i skyene. Problemet er at det ikke finnes noen lojalitet i noen deler av bransjen. Enten går man dit pengene lokker (tredjepart), eller så er man bundet av en kontrakt (førstepart).

 

Folk klikker når tredjepartsspill går multiplatform, jeg klikker først når førstepartsspill går multiplatform! :D

 

 

TAKK...... :w00t:

Lenke til kommentar
Som den største innefor konsollspill er Sony mere eller mindre døde

 

Det faktumet er sant, og vil nok være sant for både PS3 og 360 hele denne konsollgenerasjonen pga. suksessen bak Wii. Det har ingenting med antall ekslusiver Sony mister, det slaget har vært tapt for lenge siden, med mindre et eller annet mirakel skjer for enten PS3 eller 360...

Lenke til kommentar
Som den største innefor konsollspill er Sony mere eller mindre døde og hvorfor påstår jeg dette, de har mistet GTA, Madden, Formula One, Final Fantasy, Devil May Cry og sikkert noe flere andre også, det Sony har pusha på ved denne generasjonen var uintressant for oss som kjøper spill. De pusha på BR som ikke er en dårlig sak men de har tapt voldsomt mtp spillefronten pga dette. I følge planlagte spillutgivelser de neste åra er ikke Sony engang en vinner de ligger bak 360 med antall titler som kommer og men den utviklinga så taper de terreng.

 

For spillentusiaster som meg selv er det spill som teller og ikke no annet. Jeg gir direkte blaffen i om det står MS, Sony eller Nintendo på det spillet jeg har lyst på.

 

Er nesten spennende å se hva som blir den neste ekslusive tittelen som sony mister. De har snart ikke flere ekslusive gode titler igjen. Forresten er det noen som har sett Avean i det siste, en person som hardnakket har nekta på att FF XIII ville komme noen andre steder enn hans kjære PS3

 

Feil, Sony er langt ifra døde, men det kommer så klart ann på øya som ser. De har ikke mistet noen spill, eneste er at MS deler med de.

 

"For spillentusiaster som meg selv er det spill som teller og ikke no annet. Jeg gir direkte blaffen i om det står MS, Sony eller Nintendo på det spillet jeg har lyst på."

 

Lol, prøver du å være morsom her eller?

Lenke til kommentar
Godt du hadde med qouten så vi så hvilket innlegg du hintet til (begge to :p ).

 

 

Ramius: Du kan ikke bare erklære FF for den beste serien fordi 30spillserien har solgt mest. Skal du sammenligne så får du heler ta de 3 beste spillene til FF mot f.eks. Halo sine 3 spill. Selv om ikke det heller blir helt rett.....

Selvfølgelig kan jeg det. Og hvis du vil sette FF opp mot Halo ligger Final Fantasy 7 foran med 10 millioner solgte, der Halo bare har nådd åtte. Enkelte GTA titler har hatt større suksess, men det kommer mye mindre spill fra denne serien enn det gjør fra Final Fantasy.

 

Det blir det samme som å si at Justin Timberlake har hatt større suksess enn Michael Jackson, fordi han er mer på tv akkurat nå. Til tross for at Michael Jackson har solgt hundre ganger mer. Noe som gjør han til en mye mer viktig artist i musikkhistorien enn Justin noen gang kommer til å bli.

 

med engang noen poengeterer et faktum, ut fra din form for logikk, som strider mot rasjonalitet og logikk i aller høyeste grad.

Si meg, når strider enkel matte mot all rasjonalitet og logikk. Når ble 85 mill > 20 mill ikke riktig lengere?

 

Så langt har ikke du poengtert noe faktum i det hele tatt.

Du sier altså at GTA eller Halo serien har solgt me siden "hvis det hadde vært flere titler i serien så hadde den solgt mer enn Final Fantasy siden gjennomsnittet tilsier akkurat det".

 

Du må våkne opp og lukte på virkeligheten. Den kalde sannheten er at igjennom årene har Final Fantasy nytt suksess, som etterhvert har gjort det til en av verdens mest solgte spillserier.

 

Fordi du ble født igår så betyr det ikke at vi skal slutte å ta fortiden på Nintendo og Super Nintendo, eller Playstation 1 med i regnestykket. Sannheten er at Final Fantasy serien har holdt det gående såpass lenge, og du kan heller spørre deg selv om Halo hadde klart det samme, når det trossalt bare er et skytespill som ikke har pionert noe som helst.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Ser ikke grunn til dette oppstyret, javel så kommer FF13 på 10 dvd plater til Xbox, so fucking what? Ikke verdens undergang, la oss bare håpe at spillet blir råbra.

 

Og Sony så godt som død? Hva er det for noe pisspreik? Sony kommer til å spise opp større og større markedsandeler med tiden, bare vent og se. :)

Lenke til kommentar
Godt du hadde med qouten så vi så hvilket innlegg du hintet til (begge to :p ).

 

 

Ramius: Du kan ikke bare erklære FF for den beste serien fordi 30spillserien har solgt mest. Skal du sammenligne så får du heler ta de 3 beste spillene til FF mot f.eks. Halo sine 3 spill. Selv om ikke det heller blir helt rett.....

Selvfølgelig kan jeg det. Og hvis du vil sette FF opp mot Halo ligger Final Fantasy 7 foran med 10 millioner solgte, der Halo bare har nådd åtte. Enkelte GTA titler har hatt større suksess, men det kommer mye mindre spill fra denne serien enn det gjør fra Final Fantasy.

 

Det blir det samme som å si at Justin Timberlake har hatt større suksess enn Michael Jackson, fordi han er mer på tv akkurat nå. Til tross for at Michael Jackson har solgt hundre ganger mer. Noe som gjør han til en mye mer viktig artist i musikkhistorien enn Justin noen gang kommer til å bli.

 

med engang noen poengeterer et faktum, ut fra din form for logikk, som strider mot rasjonalitet og logikk i aller høyeste grad.

Si meg, når strider enkel matte mot all rasjonalitet og logikk. Når ble 85 mill > 20 mill ikke riktig lengere?

 

Så langt har ikke du poengtert noe faktum i det hele tatt.

Du sier altså at GTA eller Halo serien har solgt me siden "hvis det hadde vært flere titler i serien så hadde den solgt mer enn Final Fantasy siden gjennomsnittet tilsier akkurat det".

 

Du må våkne opp og lukte på virkeligheten. Den kalde sannheten er at igjennom årene har Final Fantasy nytt suksess, som etterhvert har gjort det til en av verdens mest solgte spillserier.

 

Fordi du ble født igår så betyr det ikke at vi skal slutte å ta fortiden på Nintendo og Super Nintendo, eller Playstation 1 med i regnestykket. Sannheten er at Final Fantasy serien har holdt det gående såpass lenge, og du kan heller spørre deg selv om Halo hadde klart det samme, når det trossalt bare er et skytespill som ikke har pionert noe som helst.

 

 

Igjen, så tar du ting, fullstendig ut av sin sammenheng, og setter det sammen til hva den begrensede evnen til logikk fra din side konkluderer med "mest populære/beste"

 

Hva jeg har påpekt for deg, til det kjedsomelige, men som du tydeligvis ikke evner å forstå, grunnet din ego-fundamentalistiske FANBOY holdning, er at ikke er BEST eller nødvendigvis mest populært, pr. Dags dato, grunnet at antall spill i serien (Og dermed salgstallene for disse overgår mindre serier bassert på total-salg, og ikke snitt salg, pr. Spill)

 

Du fremtrekker sågar "Anmeldelser av spill i FANBOY serien din", for å underbygge, og rettferdiggjøre din fullstendige feilslåtte logikk. Jeg kunne self. Hentet frem anmeldelsene fra både MGS4 og GTA4, som vi (forhåpentligvis begge to) vet er rimelig høye.

 

James Bond serien er mer populær i den vestlige delen av verden, enn hva FF serien er her.. Både i antall, produkter i serien og leve tid. Men dette er fullstendig irrasjonelt. Ja, FF har nok en hardbarket fan-gruppe, som stiller sterkere i diverse regioner, enn noen av de andre spillene, på lik linje med at GTA4 stiller langt sterkere salgsmessig enn FF i andre regioner. Da bryr vi oss ikke den døyt om hvor langt tilbake røttene til FF serien sprer seg, og hvor mange spill i serien det er blitt skvist ut. Ut fra din tankegang, så er nye franchiser dømt til å feile, grunnet akkurat dette.

 

En ny spill-utvikler kommer på banen. År. 2008. De lager et kanon spill, som selger over alle forventninger, og gruser både GTA, Halo og FF nyeste spill, med et salg på hele 20 millioner eksemplarer. Vel, da kommer self. Du trekkende med... Jammen, HELE FF serien samlet har solgt FLERE eksemplarere totalt, og er mer populært enn dette spillet. 80 Millioner > 20 Millioner,, OMFG!!! FF eier dem så jævlig!!!! De kan bare pakke sammen, og slutte i spill-industrien.

 

(Nå, dette var et eksempel.. Bare slik at det ikke skal KUNNE være rom for at du med din kvasi-tankegang skal kunne misstolke dete)

 

 

Det er et faktum, at GTA4 og Halo serien har et høyere snitt-salg pr. Spill, statistisk sett, enn hva FF serien har, bassert på de tallene du opperere med, for alle 3 franchisene.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Har kjøpt alle tre jeg også men har ett par spørsmål.

 

1: Har Sonys salgsuksess blitt mye mindre enn hva som var forventet pga att de har mistet den eksklusive eneretten på en rekke store tittler som FF; Devil May Cry og noen andre titler.

 

2: Hadde du godt til innkjøp av flere konsoller hvis det i denne generasjonen vært en klar vinner.

 

For å svare først så JA sony har tapt mye i forhold til forventa salg pga att de har mista mange eksklusive tittler men også pga att Nintendo har tatt totalt knekken på dem begge.

 

Hadde vært meningsløst med flere enn 1 konsoll hvis de andre hadde vært ubetydelig få og jeg kan jo bare fryde meg over att hardnakka sonyboys må krype til korset og si att ja vi har tapt konsollkrigen både mot Nintedo og MS

Lenke til kommentar
Kan vel ikke forvente noe annet av en xbot som later som han er nøytral. Trodde folk sluttet å være fanboys når de hadde passert 25 år, men jeg tok tydeligvis feil.

 

 

FANBOYS vil nok alltid eksistere, uansett hva det gjelder, eller hvilke definisjon vi skal klassifisere dem i.

 

Det vil alltid finnest med-bergensere, uansett alder, som vil hevde Brann er det beste som finnest (Uansett hvor ræva Brann i realiteten måtte være),og at RBK, Vålerenga og alle andre suger. Men i dette tilfelle kalles det Brann SUPPORTER.

 

Vi har andre slike definisjoer... FAN, Patriot, FANBOYISME etc...

 

Altså folk som fundamentalistisk alltid vil ånde og leve for en spesifikk ting/produkt/ideologi, uansett hva som mot stritte mot dem/det av logikk i form av fakta.

 

Nå.. Båsen fra støtte-spiller til ytterste radikale tilhenger vil alltid ha et gap. Jeg har respekt for folk som er fan av en ting (Self. Innefor rimelighetens grenser). Jeg vil ikke alltid nøvdvendigvis være enig/uening med dem, men jeg vil analysere deres utspill og komme med argumenter.

 

Jeg synest det er kult at det finnest tilhengere av enten PS3, Xbox360 eller Wiién, som til en hver tid, vil argumentere for deres lidenskap, så lenge det ligger på et moderat nivå, hvor snevet av logikk og fornuft er innpakket i argumentene.

 

Jeg personlig er en tilhenger av hva jeg synest er best, og mest passende for det gitte tidspunkt. Pr. Dags dato heller jeg nok mest mot X360en, siden jeg personlig får mest glede ut av den konsollene, satt i en underholdnings/sosial faktor. Men jeg er åpen for at Sony, på et hvilket som helst tidspunkt kan komme med noe, som gjør at jeg finner det mer morsomt å benytte meg av PS3en, for å oppleve mest mulig underholdning. Konklusjon: Jeg er en "fanboy" av det appelerer mest til meg, og som jeg finner mest glede i, til en hver anledning. Og det er samme pokker hvilket "utvikler navn" det står på konsollen/produktet.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Når ble Final Fantasy XIII en stor tittel ? Når har FF8, FF9, FF10, FF11 og FF12 vært store titler ? Aldri !

 

Eneste grunnen til at Final Fantasy serien betegnes som stort er pga Final Fantasy VII og ingenting annet. Det spillet alene sørget for en legendarisk spillopplevelse som folk til og med idag faktisk får frysninger av å tenke på. Kom til og med en spillefilm om spillet for å ro ned fansen. (Advent Children)

 

? Er med på FF XI og FF XII, ellers lukter jeg bullshit lang vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...