Gå til innhold

Er Sony så godt som døde?


Birkin

Anbefalte innlegg

Det er i Japan denne tittelen vil ha mest effekt på konsollsalg, og der er den fremdeles ekskulsiv for PS3. :)

Nettopp :) Der nede er det ikke vits i å gjøre den om til et Xbox spill. Spør du meg ser jeg dette "forredæriet" som en salgs taktikk, 100% reklame. Hvordan? Selv om en tittel med FF spill går til en annen konsoll betyr ikke det at resten av FF titlene vil gjøre det samme. Sony samler bare da tilhengere på Xbox 360 som da nyoppdager FF spill. Og da tjener jo Sony fullt på dette i og med at de kanskje fikk penger for salgs rettighetene og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men det er på langt nær like stort som f.eks. GTA, MGS, Halo for å nevne noen.

 

Er du helt døv?

Final Fantasy serien har solgt over 85 millioner eksemplarer...

Selvsagt har en eldgammel serie som startet sine dager i 1987 med et trettitallsspill inkludert alskens spinoffs solgt mer enn de moderne seriene jeg nevnte, det skulle bare mangle.

 

Men du roter deg bort. Dette handler om hvilken serie som vil selge mest konsoller denne generasjonen. Som nevnt så kommer FFXIII til X360 bare ut i USA/Europa og i de territoriene er ikke Final Fantasy-serien superpopulær. Den er velkjent blant gamere, men ikke et type spill man ser køer for på lanseringsdagen á la Halo 3.

 

Tallenes tale er klar. Her har jeg sammenlignet FFXII-salget i USA/Europa med noen andre spillserier de senere årene:

 

GTA: San Andreas (PS2) 17 mill.

Halo 2 (Xbox) 8 mill.

Halo 3 (X360) 8 mill.

Call of Duty 4 (X360) 6 mill. - 10 mill. med PS3

GTA IV (X360) 6 mill. - 10 mill. med PS3

Super Mario Galaxy (Wii) 6 mill.

Gears of War (X360) 5 mill.

Guitar Hero 3 (PS2) 4 mill. - 12 mill. med PS3/Wii/X360

 

Final Fantasy XII (PS2) 2,7 mill.

 

2,7 mill. er et respektabelt tall, men det er ikke i nærheten av de mestselgende seriene. På topp 50 over de mest solgte spillene i USA/Europa de siste 3 årene er ingen FF-spill med. Både MotorStorm til PS3, Oblivion til X360, MGS3 til PS2 og Mario & Sonic at the Olympic Games til Wii har solgt klart flere eksemplarer enn FFXII i nevnte territorier.

 

Konklusjon: Denne FFXIII-dealen er ikke i nærheten så viktig som det legges opp til her ("Er Sony så godt som døde?"). Trenden for Sony er selvsagt ikke pen, men det var f.eks. et mye verre slag å miste GTA IV.

 

Du har jo ikke tall fra Europa, du bruker gang på gang tall fra japan for Final Fantasy XII, men globale tall for de andre titlene. Det siste totaltallet vi har sett tilsier 5 millioner, altså like mye som Halo 1.

 

Du kan jo ikke serien selger dårligere på "denne generasjonen" når ikke ett eneste Final Fantasy spill har kommet ut denne generasjonen. Til og med i lista di så inkluderer du spill fra PS2 og Xbox 1, altså argumenterer du mot din hensikt.

 

Hvis jeg skal gjøre det samme så greit, Final Fantasy VII har solgt over 10 millioner eksemplarer, som er mer enn GTA4 og noe Halo spill.

 

Final Fantasy VIII: 6 millioner (fra 1999)

Final Fantasy IX: 5 millioner

Final Fantasy Tactics: 2.5 millioner.

 

Så bare på Playstation 1 har du over 23 millioner solgte Final Fantasy spill. Som er mer enn det hele Halo serien har solgt over to konsoller. Og jeg har ikke tatt remakes av Final Fantasy 1,2,4,5,6 med i tellingen, som alle kom til Playstation også.

 

Så har du Final Fantasy X: 6.6 millioner

Final Fantasy X-2: 4+ millioner

og Final Fantasy XI som er vanskelig å finne hele tall på. Men i flere uker var det en av de mest spilte spillene på Xbox 360.

 

Final Fantasy XII: 5+ millioner

 

 

Så når du sier at det er urettferdig å sammenligne salgstall på grunn av gamle spill, som er dumt nok å si i seg selv, så greit, bare Playstation generasjonen med Final Fantasy har solgt i nærheten av 40 millioner eksemplarer. Og jeg har ikke engang tatt med Gameboy spill, Nintendo DS spill, Chrystal Chronicles eller Dirge of Cerberus, noe som ville hevet tallet enda mer.

 

Når en tittel betyr så mye for Playstation merket som jeg har bevist nå, så er det derfor løgn å si at merkevaren "Final Fantasy" ikke betyr noe, når serien har solgt mer enn mesteparten av spillene du lister opp der.

 

Sannheten er at Final Fantasy serien er en av verdens mest suksessrike spillserier, som er kjent for kvalitet og har pionert sjangeren gang på gang. Den betyr like mye for spillindustrien som Grand Theft Auto, Metal Gear Solid, Tekken, Grand Turismo, Super Mario, Gears of War, Half Life og flere gjør. Den er absolutt i toppkategorien, og jeg tror ikke én spillutvikler vil være uenig.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Desverre er det mange idioter/tapere som han der. Men visse spill er vel som religion for noen idioter. Han burde søke hjelp eller få seg dame/venner.

 

Youtube-videoen der er ikke morsom.

 

Men må innrømme det var ganske morsomt slik som det var i starten, da var det bare ett bilde av meldingen han leser, med en relativt patetisk stemme..

 

Han satt 'stemme' på en melding fra Muppet345 der.

 

Og han har også etterlignet andre postere, slik som denne posten fra moderatoren Amir0x på NeoGAF.

 

Originalt inneholdt det bare bilde av posten og lyden når han leste meldingene.

 

Poenget var selvsagt at de som så videoene ville inbille seg den stemmen på fremtidige postene fra de posterene. Noe som ble ganske morsomt.

 

Men når man ser youtube-videoen, og ikke teksten på meldingene så forsvinner hele poenget. :p

Lenke til kommentar

Gir blanke i om det kommer multiplatform så lenge det ikke blir nedgradert pga det. Det vil si; PS3 versjonen blir preget av tilpasninger for xbox. Nei takk! Selv om jeg hadde hatt begge konsollene så er PS3 best for spill av denne størrelsen. Legge inn hele greia på HD'en(kommer på xbox) for å unngå bråket fra dvd-spilleren er vel og greit, men i dette tilfellet snakker vi om ~50GB.

Lenke til kommentar
Du har jo ikke tall fra Europa, du bruker gang på gang tall fra japan for Final Fantasy XII, men globale tall for de andre titlene. Det siste totaltallet vi har sett tilsier 5 millioner, altså like mye som Halo 1.

Nei, jeg brukte tall fra USA/Europa på ALLE titlene og ga en rettferdig sammenligning over de senere spill på PS2/Xbox/GC og de nyere konsollene for å få et perspektiv over markedet de siste 3-4 årene. FFXII har solgt ca. 0,8 mill. i Europa og 1,8 mill. i USA. Det blir ca. 2,6 mill. i USA/Europa.

 

Jeg har ikke sagt at det er ubetydelig, men som vist kommer det til kort mot de virkelig store spillseriene i vesten.

 

(Snakker om salg, ikke kvalitet selvsagt. Både FFVI og FFVII regner jeg blant tidenes beste spill.)

Lenke til kommentar

Vi lever i et globalt samfunn, ikke i et avgrenset vestlig samfunn. Det eneste rettferdige er å bruke internasjonale salgstall. og hvor har du salgstallene for FF12 i europa fra? Funnet dem opp?

 

Spill som Halo er som sagt lite betydningsfulle i Japan. Derimot er Final Fantasy serien like stort der som Disney er for oss her, og et tegn på dette er at Square Enix er det eneste selskapet i verden utenom Disney selv, som har fått fulle rettigheter til å bruke alle karakterene dems. Og et mer vestlig merkevarenavn enn Disney finner du ikke.

 

Så lenge vi har Playstation, Amerika har Playstation, Japan har Playstation, så teller globale salgstall. Dette er en diskusjon om hvor mye Final Fantasy betyr for Sony, ikke hvor mye Final Fantasy betyr for vesten.

 

Hva så hvis ett Final Fantasy spill selger mer i Japan og mindre her. Halo selger mer her og mindre i Japan, men suksessen må måles likt uansett, og da har ikke Halo nådd halvparten av statusen som Final Fantasy har. Regionene gjør ikke suksessen mindre viktig. Japansk kultur er nå like tilstedeværende i Norge som amerikansk popkultur var på 90 tallet.

 

Så selv om Final Fantasy noen ganger selger mindre her, så betyr det ikke at suksessen er mindre hvis spillet globalt har solgt 10 millioner.

Lenke til kommentar
Du har jo ikke tall fra Europa, du bruker gang på gang tall fra japan for Final Fantasy XII, men globale tall for de andre titlene. Det siste totaltallet vi har sett tilsier 5 millioner, altså like mye som Halo 1.

Nei, jeg brukte tall fra USA/Europa på ALLE titlene og ga en rettferdig sammenligning over de senere spill på PS2/Xbox/GC og de nyere konsollene for å få et perspektiv over markedet de siste 3-4 årene. FFXII har solgt ca. 0,8 mill. i Europa og 1,8 mill. i USA. Det blir ca. 2,6 mill. i USA/Europa.

 

Jeg har ikke sagt at det er ubetydelig, men som vist kommer det til kort mot de virkelig store spillseriene i vesten.

 

(Snakker om salg, ikke kvalitet selvsagt. Både FFVI og FFVII regner jeg blant tidenes beste spill.)

Og da sier det seg selv at tapet ikke er så stort, for det er jo ikke så mye Sony taper på at det blir multi annet enn at det er nok en grunn til å heller velge 360. Men det viktigste er jo at det kommer på PS3, og at PS3 får herje fritt i Japan med dette spillet.

Vi får jo alle det samme spillet, selvom det er en del flere som nå har en rimeligere løsning for å spille det.

Lenke til kommentar
Hvis harde fakta og tall ikke kan overbevise deg så nytter det ikke å diskutere. Det blir feil å si at en serie som selger 20 millioner eksemplarer, har solgt mer enn en annen som har solgt nærmere 100 millioner eksemplarer.

 

Final Fantasy XII solgte ikke 2.5 millioner totalt, men iløpet av de to første ukene i Japan. Iløpet av den første uka i amerika solgte spillet over 1.5 millioner eksemplarer. Da er vi allerede oppe i fire millioner eksemplarer, og dette er tall fra 2006, uten europeiske salgstall inkludert.

 

Fra wikipedia:

On the seventh anniversary of the PlayStation 2 in the U.S. (October 2007), Final Fantasy XII was listed as the tenth best selling game for the PS2.[107]

 

Jeg vil bare gjøre det helt klart her

 

85 millioner > 20 millioner

 

 

Vel.. For å gjøre det enkelt for deg:

 

Om FF serien, på 13 spill har solgt ca. 80 millioner eksemplarer, så gir det et snitt salg, pr. Spill på 6,15 Millioner eksemplarer. (Self, dette representerer ikke det nøyaktige salgstallet pr. Spill, da noen utgaver i serien har solgt mer, og andre mindre, men det gir et snitt salg.)

 

GTA serien har solgt 70 millioner eksemplarer, delt på 7 spill i serien (Om en inkluderer GTA London, noe jeg har gjort), som gir et snitt salg, pr. Spill på hele 10 millioner eksemplarer.

 

Om en tar Halo triologien, som har solgt 20 millioner eksemplarer, så har vi et et snitt på hele 6,6 millioner eksemplarer pr. Spill.

 

 

Det vil altså si at FF serien i snitt, har solgt dårligere pr. Spill enn både GTA og Halo serien.

 

Om vi fortsetter med dette regnestykket, så ser vi, at om det hadde vært like mange eksemplarer av GTA-spill i serien, som FF spill i serien, med samme "snitt-salg" pr. Utgave, så ville GTA serien ha solgt nesten 130 millioner spill, mot FF sine ca. 80 millioner, og Halo ville ha solgt 91 millioner eksemplarer.

 

Ja, noen spill selger helt klart mest i en region, enn hva andre gjør. Men det er det totale-verdens basis salget vi registrerer (Og ikke bare regionen hvor produktet hans størst brukermasse eller fans). Det ville vært det samme som om at vi skulle ha sagt at John McCain er den president kandidaten som har flest velgere som stemmer på han, fordi han har flest velgere i sin egen hjem-stat (Ikke landet forøvrig.)

 

Poenget mitt med denne posten, er at det blir feil å vudere populæritet ut fra hvilken serie som har flest titler, fremfor faktisk solgte spill, pr. Induviduelle enhet.

 

Med en så primitiv tankegang, så er jeg sikker på at jeg kunne ha funnet en eller annen statistikk hvor hele Fredag den 13. Serien har solgt for mer, samt er mer populær enn store Hollywood-box office hits.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Hvis harde fakta og tall ikke kan overbevise deg så nytter det ikke å diskutere. Det blir feil å si at en serie som selger 20 millioner eksemplarer, har solgt mer enn en annen som har solgt nærmere 100 millioner eksemplarer.

 

Final Fantasy XII solgte ikke 2.5 millioner totalt, men iløpet av de to første ukene i Japan. Iløpet av den første uka i amerika solgte spillet over 1.5 millioner eksemplarer. Da er vi allerede oppe i fire millioner eksemplarer, og dette er tall fra 2006, uten europeiske salgstall inkludert.

 

Fra wikipedia:

On the seventh anniversary of the PlayStation 2 in the U.S. (October 2007), Final Fantasy XII was listed as the tenth best selling game for the PS2.[107]

 

Jeg vil bare gjøre det helt klart her

 

85 millioner > 20 millioner

 

 

Vel.. For å gjøre det enkelt for deg:

 

Om FF serien, på 13 spill har solgt ca. 80 millioner eksemplarer, så gir det et snitt salg, pr. Spill på 6,15 Millioner eksemplarer. (Self, dette representerer ikke det nøyaktige salgstallet pr. Spill, da noen utgaver i serien har solgt mer, og andre mindre, men det gir et snitt salg.)

 

GTA serien har solgt 70 millioner eksemplarer, delt på 7 spill i serien (Om en inkluderer GTA London, noe jeg har gjort), som gir et snitt salg, pr. Spill på hele 10 millioner eksemplarer.

 

Om en tar Halo triologien, som har solgt 20 millioner eksemplarer, så har vi et et snitt på hele 6,6 millioner eksemplarer pr. Spill.

 

 

Det vil altså si at FF serien i snitt, har solgt dårligere pr. Spill enn både GTA og Halo serien.

 

Om vi fortsetter med dette regnestykket, så ser vi, at om det hadde vært like mange eksemplarer av GTA-spill i serien, som FF spill i serien, med samme "snitt-salg" pr. Utgave, så ville GTA serien ha solgt nesten 130 millioner spill, mot FF sine ca. 80 millioner, og Halo ville ha solgt 91 millioner eksemplarer.

 

Ja, noen spill selger helt klart mest i en region, enn hva andre gjør. Men det er det totale-verdens basis salget vi registrerer (Og ikke bare regionen hvor produktet hans størst brukermasse eller fans). Det ville vært det samme som om at vi skulle ha sagt at John McCain er den president kandidaten som har flest velgere som stemmer på han, fordi han har flest velgere i sin egen hjem-stat (Ikke landet forøvrig.)

 

Poenget mitt med denne posten, er at det blir feil å vudere populæritet ut fra hvilken serie som har flest titler, fremfor faktisk solgte spill, pr. Induviduelle enhet.

 

Med en så primitiv tankegang, så er jeg sikker på at jeg kunne ha funnet en eller annen statistikk hvor hele Fredag den 13. Serien har solgt for mer, samt er mer populær enn store Hollywood-box office hits.

 

 

Er du seriøs nå?

Tror du at du kan garantere at hver tittel vil selge så og så mye? Det er en grunn til at Final Fantasy serien selger flere millioner eksemplarer per tittel. Du kan ikke automatisk si at "hvis Halo serien hadde hatt like mange spill så hadde den solgt mer".

 

Det der var den dårligste bortforklaringen av kvalitet jeg noensinne har sett. Det virker som du ikke tåler å høre at FF serien faktisk har solgt mest, og prøver å godtgjøre det med et "hvis-scenario", istedenfor å se på virkeligheten.

 

For mange gode spillserier har dødd ut fordi de prøvde å melke det med flere titler. Du kan aldri si at en spillserie er god for såpass mange salg per tittel.

Lenke til kommentar
Hvis harde fakta og tall ikke kan overbevise deg så nytter det ikke å diskutere. Det blir feil å si at en serie som selger 20 millioner eksemplarer, har solgt mer enn en annen som har solgt nærmere 100 millioner eksemplarer.

 

Final Fantasy XII solgte ikke 2.5 millioner totalt, men iløpet av de to første ukene i Japan. Iløpet av den første uka i amerika solgte spillet over 1.5 millioner eksemplarer. Da er vi allerede oppe i fire millioner eksemplarer, og dette er tall fra 2006, uten europeiske salgstall inkludert.

 

Fra wikipedia:

On the seventh anniversary of the PlayStation 2 in the U.S. (October 2007), Final Fantasy XII was listed as the tenth best selling game for the PS2.[107]

 

Jeg vil bare gjøre det helt klart her

 

85 millioner > 20 millioner

 

 

Vel.. For å gjøre det enkelt for deg:

 

Om FF serien, på 13 spill har solgt ca. 80 millioner eksemplarer, så gir det et snitt salg, pr. Spill på 6,15 Millioner eksemplarer. (Self, dette representerer ikke det nøyaktige salgstallet pr. Spill, da noen utgaver i serien har solgt mer, og andre mindre, men det gir et snitt salg.)

 

GTA serien har solgt 70 millioner eksemplarer, delt på 7 spill i serien (Om en inkluderer GTA London, noe jeg har gjort), som gir et snitt salg, pr. Spill på hele 10 millioner eksemplarer.

 

Om en tar Halo triologien, som har solgt 20 millioner eksemplarer, så har vi et et snitt på hele 6,6 millioner eksemplarer pr. Spill.

 

 

Det vil altså si at FF serien i snitt, har solgt dårligere pr. Spill enn både GTA og Halo serien.

 

Om vi fortsetter med dette regnestykket, så ser vi, at om det hadde vært like mange eksemplarer av GTA-spill i serien, som FF spill i serien, med samme "snitt-salg" pr. Utgave, så ville GTA serien ha solgt nesten 130 millioner spill, mot FF sine ca. 80 millioner, og Halo ville ha solgt 91 millioner eksemplarer.

 

Ja, noen spill selger helt klart mest i en region, enn hva andre gjør. Men det er det totale-verdens basis salget vi registrerer (Og ikke bare regionen hvor produktet hans størst brukermasse eller fans). Det ville vært det samme som om at vi skulle ha sagt at John McCain er den president kandidaten som har flest velgere som stemmer på han, fordi han har flest velgere i sin egen hjem-stat (Ikke landet forøvrig.)

 

Poenget mitt med denne posten, er at det blir feil å vudere populæritet ut fra hvilken serie som har flest titler, fremfor faktisk solgte spill, pr. Induviduelle enhet.

 

Med en så primitiv tankegang, så er jeg sikker på at jeg kunne ha funnet en eller annen statistikk hvor hele Fredag den 13. Serien har solgt for mer, samt er mer populær enn store Hollywood-box office hits.

 

 

Er du seriøs nå?

Tror du at du kan garantere at hver tittel vil selge så og så mye? Det er en grunn til at Final Fantasy serien selger flere millioner eksemplarer per tittel. Du kan ikke automatisk si at "hvis Halo serien hadde hatt like mange spill så hadde den solgt mer".

 

Det der var den dårligste bortforklaringen av kvalitet jeg noensinne har sett. Det virker som du ikke tåler å høre at FF serien faktisk har solgt mest, og prøver å godtgjøre det med et "hvis-scenario", istedenfor å se på virkeligheten.

 

For mange gode spillserier har dødd ut fordi de prøvde å melke det med flere titler. Du kan aldri si at en spillserie er god for såpass mange salg per tittel.

 

 

Helt enig med Ramius!

Endret av Ruste
Lenke til kommentar
Hvis harde fakta og tall ikke kan overbevise deg så nytter det ikke å diskutere. Det blir feil å si at en serie som selger 20 millioner eksemplarer, har solgt mer enn en annen som har solgt nærmere 100 millioner eksemplarer.

 

Final Fantasy XII solgte ikke 2.5 millioner totalt, men iløpet av de to første ukene i Japan. Iløpet av den første uka i amerika solgte spillet over 1.5 millioner eksemplarer. Da er vi allerede oppe i fire millioner eksemplarer, og dette er tall fra 2006, uten europeiske salgstall inkludert.

 

Fra wikipedia:

On the seventh anniversary of the PlayStation 2 in the U.S. (October 2007), Final Fantasy XII was listed as the tenth best selling game for the PS2.[107]

 

Jeg vil bare gjøre det helt klart her

 

85 millioner > 20 millioner

 

 

Vel.. For å gjøre det enkelt for deg:

 

Om FF serien, på 13 spill har solgt ca. 80 millioner eksemplarer, så gir det et snitt salg, pr. Spill på 6,15 Millioner eksemplarer. (Self, dette representerer ikke det nøyaktige salgstallet pr. Spill, da noen utgaver i serien har solgt mer, og andre mindre, men det gir et snitt salg.)

 

GTA serien har solgt 70 millioner eksemplarer, delt på 7 spill i serien (Om en inkluderer GTA London, noe jeg har gjort), som gir et snitt salg, pr. Spill på hele 10 millioner eksemplarer.

 

Om en tar Halo triologien, som har solgt 20 millioner eksemplarer, så har vi et et snitt på hele 6,6 millioner eksemplarer pr. Spill.

 

 

Det vil altså si at FF serien i snitt, har solgt dårligere pr. Spill enn både GTA og Halo serien.

 

Om vi fortsetter med dette regnestykket, så ser vi, at om det hadde vært like mange eksemplarer av GTA-spill i serien, som FF spill i serien, med samme "snitt-salg" pr. Utgave, så ville GTA serien ha solgt nesten 130 millioner spill, mot FF sine ca. 80 millioner, og Halo ville ha solgt 91 millioner eksemplarer.

 

Ja, noen spill selger helt klart mest i en region, enn hva andre gjør. Men det er det totale-verdens basis salget vi registrerer (Og ikke bare regionen hvor produktet hans størst brukermasse eller fans). Det ville vært det samme som om at vi skulle ha sagt at John McCain er den president kandidaten som har flest velgere som stemmer på han, fordi han har flest velgere i sin egen hjem-stat (Ikke landet forøvrig.)

 

Poenget mitt med denne posten, er at det blir feil å vudere populæritet ut fra hvilken serie som har flest titler, fremfor faktisk solgte spill, pr. Induviduelle enhet.

 

Med en så primitiv tankegang, så er jeg sikker på at jeg kunne ha funnet en eller annen statistikk hvor hele Fredag den 13. Serien har solgt for mer, samt er mer populær enn store Hollywood-box office hits.

 

 

Er du seriøs nå?

Tror du at du kan garantere at hver tittel vil selge så og så mye? Det er en grunn til at Final Fantasy serien selger flere millioner eksemplarer per tittel. Du kan ikke automatisk si at "hvis Halo serien hadde hatt like mange spill så hadde den solgt mer".

 

Det der var den dårligste bortforklaringen av kvalitet jeg noensinne har sett. Det virker som du ikke tåler å høre at FF serien faktisk har solgt mest, og prøver å godtgjøre det med et "hvis-scenario", istedenfor å se på virkeligheten.

 

For mange gode spillserier har dødd ut fordi de prøvde å melke det med flere titler. Du kan aldri si at en spillserie er god for såpass mange salg per tittel.

 

 

Er det mulig? Du klarer faktisk det kunststykket å pressentere deg som en større tulling enn hva jeg trodde du var.

 

Merk, hva jeg skrev: "Self, dette representerer ikke det nøyaktige salgstallet pr. Spill, da noen utgaver i serien har solgt mer, og andre mindre, men det gir et snitt salg."

 

Du fremhever deg selv som en kvasi-tulling som ånder og lever for Final Fantasy serien, og som stritter ut med piggene, med engang noen poengeterer et faktum, ut fra din form for logikk, som strider mot rasjonalitet og logikk i aller høyeste grad.

 

Du fremlegger ord, som at "FF" er mer populært, grunnet 13 spill i serien har solgt for mer, enn andre serier, med langt fære spill i serien (Noe som egentlig bare er logisk, det hadde jo vært dårlig økonomisk-butikk om de hadde solgt fære av en total serie på flere spill, enn hva andre serier, med få spill har solgt totalt messig)

 

Du fremhever sågar med stor skrift: 80millioner (FF-serien på 13 spill) > 70 millioner (GTA)

 

Vel, med en så primitiv tankegang, skal det mye til for å synke til ditt mentalitets nivå. Men jeg skal prøve å "TEGNE og forklare", slik at kanskje du også fatter det.

 

Eksempel:

 

Hotel Cæsar har gått på TV i ca. 10 år. Om vi sier at hver episode har hatt et snitt på 100 000 seere, og at en sesong har bestått av ca. 200 episoder. Så vil det da si at 20 millioner har sett Hotel Cæsar i løpet av en sesong, og at totalt 200 millioner mennesker har sett Hotel Cæsar i løpet av alle sine år på TV. Vel.. Dette er jo flere enn de som så Lord of the Rings. Da må Hotel Cæsar være MYE BEDRE!!! Eller???

 

Nå, dette var et tåpelig eksempel, bassert på din evne(Eller snarere mangel på evne) til å kunne konkludere frem til logikk.

 

Ja, FF serien på 13 spill har solgt for mer tilsammen enn GTA serien og Halo 3 serien på færre spill. Og ja, det er nok meget mulig at noen spill i FF serien har solgt mer enn noen spill i GTA serien og Halo serien. Men samlet, totalt, så er snittet dårligere pr. Salg, for å komme frem til de tallene du selv oppererer med.

 

Det virker nesten som om en treffer en øm-nerve hos deg, da jeg poengterer det faktum, igjen at hele serien, samlet totalt har solgt dårligere, snitt-messig enn hva de andre nevnte seriene har solgt.

 

Jeg personlig er ikke så opptatt av salg. Og hverken Halo eller FF appellerer spesseilt mye til meg. Av disse spillene, så er det nok GTA spillene jeg liker mest, uten at jeg nevneverdig bryr meg så mye om hvilke konsoll som har solgt ditt, og hvilke spill som har solgt datt. Men jeg reagerer på din fiendtlighet ovenfor andre brukere her inne, samt din FULLSTENDIG ulogiske og irrasjonale ligning/fremtrekk av hvilke spill som er mest populært/best.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Godt du hadde med qouten så vi så hvilket innlegg du hintet til (begge to :p ).

 

 

Ramius: Du kan ikke bare erklære FF for den beste serien fordi 30spillserien har solgt mest. Skal du sammenligne så får du heler ta de 3 beste spillene til FF mot f.eks. Halo sine 3 spill. Selv om ikke det heller blir helt rett.....

Endret av Snesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...