Gå til innhold

Radeon 4850, 4870 og 4870x2 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

Har desverre ikke crysis her.

klarte å formatere begge diskene sist jeg skulle innstallere win..

 

Satt i 4870X2 nå. for et enormt kort, og det spyr ut varme =)

stakkars QXen ble enda varmere.

 

Med QX9770 @ 4,3 endte 4870X2 stock på 23395 som er en ganske grei score for et singelkort vil jeg si =)

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=7942706

 

nu har jeg tatt ut QX9770 og fått inn en Q9550 istedet.. var ikke like moro da, den klokker jo ikke ;P sliter rundt 3,4 virker det som..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Hva slags PSU kjører dere med? jeg har en 1000W NorthQ.. mistenker at kortet får litt lite strøm.. kjører både CPU(C2D 6850) og GPU @ stock 2 disker.. det er stort sett det..

Har testa endel spill ikveld.. og alt har gått bra.. men TeamFortress 2.. ender i svart skjerm og loop på lyden til jeg booter PC'en. :cry: Noen som har vært borti?

Lenke til kommentar

Altså, 1kw er nokk til å drive en lift på 1300kg, noe jeg kan garantere deg er langt mer enn det PCen din trekker. Kjører selv mitt oppsett @ Corsair 520w, og uansett hvor mye strøm ditt kort trenger er jeg sikker på at det er mindre (i allefall ikke mye mer) enn det mitt 8800GTX trekker. (Med mindre det er X2 eller crossfire du kjører.)

Lenke til kommentar
Altså, 1kw er nokk til å drive en lift på 1300kg, noe jeg kan garantere deg er langt mer enn det PCen din trekker. Kjører selv mitt oppsett @ Corsair 520w, og uansett hvor mye strøm ditt kort trenger er jeg sikker på at det er mindre (i allefall ikke mye mer) enn det mitt 8800GTX trekker. (Med mindre det er X2 eller crossfire du kjører.)

Hei!

 

Beklager jeg var nok litt trøtt når jeg skrev det forrige. Jeg kjører 8750X2

Lenke til kommentar

En integrert avtrekksvifte i lufteluka på rommet vil hjelpe betraktlig, og om du også har vinduet litt oppe så får du en jevn utskifting av varm luft.

 

AC er ikke nødvendig på denne tiden av året og selv på sommeren vil god sirkulering av luften samt en bordvifte gjøre susen. En bordvifte vil hjelpe mye nå også eller gulvvifte. Fåes for 2-300 på biltema og chlas.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Holder en 580w til mitt oppsett da? + 4780x2 ? :p

 

E8400 klokket til 4050 mhz

Det spørs hvor mye ampere den leverer på 12-volten. Er det en Hiper 580W du har? Da ville jeg ikke satset på det skjermkortet, grunnet den leverer bare max 360W på 12Volt som det blir trekt mest strøm av.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Kjørte min E8500 @ 4,2ghz og 4870X2 på stock i 3dmark06, fikk da 20862 poeng.

Men sliter litt med det problemet som ble nevn her tidligere, Grid går ikke

som det skal i det hele tatt. Ble skuffa der, i testenen så det jo ut som 4870X2 skulle

dra dette spillet bedre enn gtx280 sli jo! Jeg fikk bedre fps i dette spillet med 8800gtx sli. Men Crysis går ganske fint nå, kjører XP så får ikke kjørt v.high, men i 1920x1200 med alt på hight får jeg i benchmark 51.79 avg. fps. Det er absolutt spillbart :)

 

Har utrolig lyst å bestille den EK vannblokka som er ute til skjermkortet, men kan ikke finne et eneste review eller bruker erfaring på den... så litt skeptisk enda hehe.

Noen som har hørt noe om den?

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...