Gå til innhold

Radeon 4850, 4870 og 4870x2 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestilt denne og venter på at den skal sendes. Satser på at jeg får den i løpet av uka.

 

Fikk endelig vannblokka i dag. Den er er kunstverk!

 

CIMG3559.jpg

 

Nå gleder vi oss bare til resultatene!! :)

Fantastisk vakker blokk.... tror jeg må bestille den i dag...

Hvor bestillte du hen? Ser de har den på www.coolerkit.dk vertfall...

 

Vinci

Lenke til kommentar
Nå gleder vi oss bare til resultatene!! :)

Fantastisk vakker blokk.... tror jeg må bestille den i dag...

Hvor bestillte du hen? Ser de har den på www.coolerkit.dk vertfall...

 

Vinci

 

Bestilte den rett fra EK (ekwaterblocks.com). Veldig smertefri prosedyre. Jeg ba ham merke pakken som "gift", noe han gjorde. Han satte også verdien til 10 euro uten at jeg ba om det. Veldig bra service! Tok 6 dager (medregnet helg) med det billigste fraktalternativet som kostet rundt en hundrelapp.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg 4870 nå, men sliter med vifta.

Nå er den helt rolig, så går den på maks turtall, for så å bli helt rolig igjen.

Når jeg prøver fixen som det er linket til i andre posten her, så finner jeg ikke profilen jeg lager.

Kan lage mange i CCC, men finner dem ikke igjen der hvor den skal ligge. ACE mappen er tom.

 

Idiot!

 

Man kommer langt med å lese nøye. :blush:

Funker bedre nå. Greit med hurtigtast og.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått sydd sammen systemet som nevnt i min signatur. Jeg kjørte en 3dmark06 uten noen form for OC og fikk score 11805.

 

sm2.0 - 4069

3.0 - 6026

cpu - 3458

 

 

Er ikke dette noe lavt? Har det noe å si hvilke pcix16 slot jeg bruker?

 

Fikk problemer med å ha kortet i 1'er sloten samtidig med harddiskene i øvre kammer så jeg tok den i slot 3...

Lenke til kommentar

Det er mulig det er litt lav poengsum, men når du setter den i slot nr 3 som du sier, så er den sikkert begrenset til 8, 4 eller 1x. Jeg tipper den er på 4x, om du får plass så ville jeg ha skiftet til en PCI Express 16x port.

 

Det skal ikke ha noe å si om det er port nr 1 eller 2, vil jeg tro. Det står uansett i manualen.

 

EDIT: Jeg trodde du hadde bare et HD4870, la ikke merke til x2. Det vil si at du burde ha skjermkortet i slot 1 eller 2, ellers blir det en god flaskehals.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Det er mulig det er litt lav poengsum, men når du setter den i slot nr 3 som du sier, så er den sikkert begrenset til 8, 4 eller 1x. Jeg tipper den er på 4x, om du får plass så ville jeg ha skiftet til en PCI Express 16x port.

 

Det skal ikke ha noe å si om det er port nr 1 eller 2, vil jeg tro. Det står uansett i manualen.

 

EDIT: Jeg trodde du hadde bare et HD4870, la ikke merke til x2. Det vil si at du burde ha skjermkortet i slot 1 eller 2, ellers blir det en god flaskehals.

 

Jeg har nå testet kortet 4870X2 i begge slotene og får samme score (begge er pcie2.0 - x16). Jeg har prøvd 3 forskjellige drivere (nå 8.54), ny bios update (12) samt fikla litt i bios, uten at det gir store forbedringer. Virker nesten som at den ene kjernen er klokket litt ned om man ser i gpu-z, men antar at dette er vanlig?

 

Jeg har nå kommet opp i score 13121 i 3dmark06 @stock på alt, men ligger fortsatt langt under det jeg bør ha med dette systemet. Noen tanker? Jeg har ikke tweaket vista noe særlig.

 

 

post-161298-1221223339_thumb.jpg

 

Endret av pundo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spørsmål:

På ett 4850, hjelper det noe særlig på ytelsen å overclocke minnet? Jeg har det nå på 1150mhz, og merker at Core temp stiger litt. Er det verdt det?

 

Er det mulig å stille opp spenningen på kjernen uten å volt-modde det?

 

Hva slags stabile overclock resultater har dere fått til på 4850?

Er ikke særlig fornøyd med resultatet på mitt enda. Fra 625 til 700 er ikke kjempemye å skryte av :p

Lenke til kommentar
Spørsmål:

På ett 4850, hjelper det noe særlig på ytelsen å overclocke minnet? Jeg har det nå på 1150mhz, og merker at Core temp stiger litt. Er det verdt det?

 

Er det mulig å stille opp spenningen på kjernen uten å volt-modde det?

 

Hva slags stabile overclock resultater har dere fått til på 4850?

Er ikke særlig fornøyd med resultatet på mitt enda. Fra 625 til 700 er ikke kjempemye å skryte av :p

 

 

har 740/1244 på 4850 kort her

Lenke til kommentar
Spørsmål:

På ett 4850, hjelper det noe særlig på ytelsen å overclocke minnet? Jeg har det nå på 1150mhz, og merker at Core temp stiger litt. Er det verdt det?

 

Er det mulig å stille opp spenningen på kjernen uten å volt-modde det?

 

Hva slags stabile overclock resultater har dere fått til på 4850?

Er ikke særlig fornøyd med resultatet på mitt enda. Fra 625 til 700 er ikke kjempemye å skryte av :p

 

 

har 740/1244 på 4850 kort her

 

Hvilket program bruker du til OC?

Har du stilt opp spenningen noe?

 

Med meg er det nekt med alt over 690mhz core...

 

Kjøling har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...