Gå til innhold

Dual Shock 3 får dato (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På tide at Sony fikk ut Dual Shock 3 på denne siden av Atlanteren å.

 

Synnes de bruker veldig lang tid å komme seg over dammen. Men Europa er vel kansje ikke sånn helt med på Sony sitt verdeskart?

 

hehe det burde være i og med at det er her det selges mest ps3 konsoller!;)

 

men ja på tide at det kommer hit, handla min fra japan ifjor i november, solide og gode kontroller, syns fortsatt ps3 kontrollen sitter hakket bedre for MEG enn xbox kontrollen, men begge er like gode så og si:)

 

Før PS3 ble lansert i Europa, etterhvert som det ble kjent at flere og flere ting kom til å mangle på den europeiske versjonen, så var det en engelsk spillannmelder som mente vi ikke burde bli overrasket hvis Sony fortalte at i den Europeiske PS3, så vil Cell-prosessoren bli erstattet med gammel kjeks, hehe...

Lenke til kommentar

Alle slike store selskaper pynter på sannheten for å framstå best mulig, men Sony skiller seg ut ved at de ljuger så det renner av dem! før og etter lanseringen av PS3 så har de ljugd og pynta på sannheten så til de grader, at jeg tror det er sjeldent man ser maken. det samme gjelder dette med ristinga i kontrollen. jeg tror jeg har hørt 3-4 forskjellige "offisielle" grunner til at sixaxis ikke har risting, hvorav ingen har vært sanne.

Lenke til kommentar
Phill Harrison, da Sony ansatt, sa:

 

We have no plans to do so in the standard controller that ships with PlayStation 3. I believe that the Sixaxis controller offers game designers and developers far more opportunity for future innovation than rumble ever did. Now, rumble I think was the last generation feature; it's not the next-generation feature. I think motion sensitivity is. And we don't see the need to do that. Having said that, there will be specific game function controllers, potentially like steering wheels that do include vibration or feedback function—not from us but from third parties.

 

Så Wii er next-gen, mens Sony nå har gått tilbake en generasjon? :p

Lenke til kommentar

*litt oppgitt over diskusjoner som helt klart viser personlige preferanser*

 

Selv håper jeg at vi får godt med 3. parts håndkontrollere til alle konsoller, slik at man kan velge andre design enn det som er standard. Med det sagt er jeg ikke missfornøyd med de orginale, men jeg også synes analog stickene gir et litt feil kontrollpunkt. De kunne vært vinklet mer ergonomisk slik at men har bedre kontroll over bevegelsene.

 

Risting i ratt forstår jeg behovet for... risting i en liten håndkontroller forstår jeg ikke behovet for. Det var ikke mange år siden man fikk klager pga. håndleddplager som følge av denne ristingen. Ellers hadde vel et selskap patent på rumble som gjorde at Sony gikk vekk fra den fordi de ikke kom til en avtale.

 

Synes dog det er mye flaming/tullprat i tråden, allerede.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alltid folk som er enten sony hatere eller fanbois..

 

Jeg er hverken eller.. liker kvaliteten på min sixaxxis kontroller jeg.. synes det er greit at den er lett.. Wii sin kontroller er god å bruke selv om bevegelses detekteringen er heller så som så.. har frustrert spilt wii sport før jeg fant ut at du må spille i slow motion for at den skal få med seg bevegelsene.. PS3'en sin kontroller er hverken bedre eller dårligere.. de få spillene jeg har testet på begge konsoller har ikke gitt noe mer til nintendo enn at de er flinkere til å utnytte bevegelses sensoren enn ps3.. PS3 har alt for få titler som funker.. Lair funker grisebra, styringen i motorstorm er bedre på analog stikke enn sixaxxis.. men men.. det er vel en smakssak..

 

At ikke jeg har wii er av 2 grunner.. 1. orker ikke enda en boks i stua samt å se mongo ut når en spiller alene. 2. Dårlig grafikk..

 

Nå er ikke grafikk alt, men at nintendo ikke gjorde noe som helst med grafikken var en skuffelse..

 

 

Hvilken av kontrollene som er best å holde i er vel også en personlig preferanse.. jeg liker Gamecube controlleren best av alle.. Xbox360 er ok, men ps3'en hakket bedre.. men jeg savner gamecube kontrolleren..

Lenke til kommentar
Alltid folk som er enten sony hatere eller fanbois..

 

Og endel som ikke la sine preferanser styres i like stor grad av irrasjonelt hat eller elsk for et firma. Kan ikke akkurat si denne tråden er utpreget usaklig i så måte, mange folk kommer med sine innspill om hvordan de synes denne kontrolleren er å bruke. Personlig bryr jeg meg mindre om rumble, og synes kanskje 360-kontrolleren er hakket bedre enn PS3-kontrolleren, men begge fungerer ganske greit.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vel ser ut som Sony måtte krype en generasjon tilbake i tid da. Er bare en av mange ting Sony måtte ha bitt i seg i det siste med deres kamp for å sette neste geneasjons definisjon. Nå er dette bare 1 manns mening og ikke noe ansatt i Sony lengere men det hjelper ikke, han satt i en meget betydelig stilling innenfor Sony og kjempet ufattelig mye for PS3 med en del litt tåpelig utsagn som den sitert over.

 

Sony, og deres representanter lirer av seg usannsynlig mye piss, i særdelshet når de snakker om hvor fantastisk konsollene deres er, slik er det bare, man gjør best i å ignorere det.

 

AtW

Vil vel ikke akkuratt karakterisere dette innlegget som et veldig saklig innlegg. Inneholder vel ikke noe informasjon om hvordan du synes kontrollerne er å bruke heller?

 

Ellers er det vel ikke så overraskende at Sony valgte å dysse ned mangelen på risting i deres håndkontrollere. Om jeg ikke husker feil var det vel noe «legal issues» som stoppet dem. Ser ikke for meg MS eller Nintendo uttale noe som «Vi er veldig lei oss for at risting ikke er på plass i denne generasjons kontrollere ved lansering. Venter dere med å kjøpe konsollen i et år eller to så er det nok på plass igjen.», så her kan en nok ikke si at Sony var i særdeleshet mye værre enn sine «kollegaer».

Lenke til kommentar
Vel ser ut som Sony måtte krype en generasjon tilbake i tid da. Er bare en av mange ting Sony måtte ha bitt i seg i det siste med deres kamp for å sette neste geneasjons definisjon. Nå er dette bare 1 manns mening og ikke noe ansatt i Sony lengere men det hjelper ikke, han satt i en meget betydelig stilling innenfor Sony og kjempet ufattelig mye for PS3 med en del litt tåpelig utsagn som den sitert over.

 

Sony, og deres representanter lirer av seg usannsynlig mye piss, i særdelshet når de snakker om hvor fantastisk konsollene deres er, slik er det bare, man gjør best i å ignorere det.

 

AtW

Vil vel ikke akkuratt karakterisere dette innlegget som et veldig saklig innlegg. Inneholder vel ikke noe informasjon om hvordan du synes kontrollerne er å bruke heller?

 

Ellers er det vel ikke så overraskende at Sony valgte å dysse ned mangelen på risting i deres håndkontrollere. Om jeg ikke husker feil var det vel noe «legal issues» som stoppet dem. Ser ikke for meg MS eller Nintendo uttale noe som «Vi er veldig lei oss for at risting ikke er på plass i denne generasjons kontrollere ved lansering. Venter dere med å kjøpe konsollen i et år eller to så er det nok på plass igjen.», så her kan en nok ikke si at Sony var i særdeleshet mye værre enn sine «kollegaer».

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det innlegget er saklig, selv om det er krass, følg med på hva sony sier før konsolllanseringene sine. Mye av det kan vansklig karakteriseres som noe annet en ren løgn. Det gjør at man ikke kan stole på det de har å si om slike ting. Om det bør ha noe å si er opp til den enkete, jeg lar det ikke hindre meg i å kjøpe sony-konsoller, men det gjør at jeg ikke orker å høre på deres påstander. Og saken er jo om at de nå introduserer rumble, selv om de tidligere har brukt tekniske unnskyldninger om hvorfor de ikek hadde det, og således passer betraktninger om Sonys troverdighet med slike uttalelser godt inn.

 

Men som du sier, i akkurat denne saken er vel ikke påstanden særlig mer klanderverdige enn det andre firmaer kommer med (de andre produsentenes troverdighet er ikke akkurat enorm den heller)

AtW

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er noe rart at de ikke har endret utformingen på kontrollen sin, så og si hvertfall, siden de lanserte Playstation 1 for mangfoldige år siden. De prøvde med Playstation 3, men fansen stoppet dem desverre. Slang for morroskyld sammen dette bildet:

 

post-51936-1214912920_thumb.jpg

 

Og ikke kom med regla om, "Hvorfor fikse noe som allerede fungerer". Utformingen av kontrollen er langt fra perfekt, og rent personlig kunne jeg tenkt meg en mer ergonomisk utforming enn det den har idag. For all del, kvaliteten på kontrollen er god. Men den mangler en del på ergonomi når det kommer til utforming.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er at Sony tvilholder på utbulede analoge stikker/triggere. Man ser jo her at de faktisk ein gang hadde vett nok til å la de analoge stikkene bule innover :)

 

Like forundringsfullt er det jo at MS ikkje har gjort noe med sin "utrolige" D-pad :roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det som forundrer meg er at Sony tvilholder på utbulede analoge stikker/triggere. Man ser jo her at de faktisk ein gang hadde vett nok til å la de analoge stikkene bule innover :)

 

Like forundringsfullt er det jo at MS ikkje har gjort noe med sin "utrolige" D-pad :roll:

Indeed. For ikke å snakke om at også de analoge skulderknappene buler utover. Slike småting gjør tilsammen stor forskjell.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at envær diskusjon som omhandler konsoller er der en eller flere som konstant slenger rundt seg at ene parten er full av konsollhatere og den andre leiren er full av fanboys, for deretter å klage vilt på hvor off topic alle er.

 

Hvor on topic er dere da?

 

PS: Vet jeg er off topic selv nå men akkurat nå driter jeg i det.

Lenke til kommentar
Det som slår meg er at envær diskusjon som omhandler konsoller er der en eller flere som konstant slenger rundt seg at ene parten er full av konsollhatere og den andre leiren er full av fanboys, for deretter å klage vilt på hvor off topic alle er.

 

Hvor on topic er dere da?

 

PS: Vet jeg er off topic selv nå men akkurat nå driter jeg i det.

 

Tja, du er jo ekspert i å få diskusjoner med fanboy war potensiale off topic, men du bruker ikke å klage over at andre er off topic i etterkant. Kudos Bear^ :p

 

Uansett, det er på tide at Sony endelig får ut Dual Shock 3 i Europa. Tipper store lager av sixaxis er grunnen til at dette har tatt så lang tid. Selvfølgelig skulle vi fleste ha ønsket at Sony brente alle resterende sixaxis kontrollerene den dagen Dual Shock 3 var ferdig, men Sony er en bedrift som ønsker å tjene penger, og da ble det slik det ble.

 

Og angående hva sony sa før lansering og så etter at risting igjen ble innført i kontrollerene.

 

Før lansering ble det sagt noe som dette:

1. Risting er last gen. (noe det faktisk er siden vi fikk det ble standard for 2 generasjoner siden.)

 

2. Risting påvirker bevegelsessensorene. ( Muligens, en workaround er ikke umulig)

 

Sannheten er at en pågående rettsak med immersion(patent eieren) gjorde det umulig for Sony å implentere risting før lansering.

 

Er det virkelig noen som er så DUMME at dem synes at Sony skulle ha sagt noe slik som dette?

 

1. Vi har en patenttvist med Immersion, og vil komme med risting i kontrollerene om ca 1 år.

 

2. De som ønsker å ha risting i kontrollerene sine må bare vente med å kjøpe ps3 til vi får ut nye kontrollere, om ca ett år.

 

Uansett hvilken "ærlig" versjon de hadde kommet med så ville dette ha kostet Sony masse penger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...