Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hvordan 4p og øvrig group meta blir i S2 er nesten umulig å si atm. Folk er enda langt unna å optimalisere solobuildene så det tar nok litt tid før det er klart. Hvis jeg skal gjette så kan kanskje monks brukes som dps hvis man mangler wiz eller dh, men ikke erstatte dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad jeg spiller på Xbox. Fikk ancient Mortick's Bracer etter 2 rifts.

 

Mortick's Bracer ble fjernet fra pc patch rett før launch, og har så langt generert omtrent 50+ forum tråder med klaging på blizzard forum. Utem dem spørs det om whirlwind settet og IK settet er dårligere enn selv nerfet reakor :p

 

Det hadde ikke jeg fått med meg..... Brukt 3k shards på bracers i dag, i håp om å få den!  ugh

Lenke til kommentar

"

Jeg kikket litt på clan leaderboards rett før S2 sluttet. Ble faktisk litt overrasket over hvor få spillere i gNO klanen som faktisk hadde giddet å pushe greater rifts. Bare 19 spillere hadde pushet over GR 40 og kun 2 spillere hadde klart GR 45 som var det høyeste.

"

 

Mtp at nesten -samtlige- spillere i klanen har spillt seasons på ett eller annet tidspunkt ila S2 så er det litt overraskende, jo :p Det er mange spillere som har fullført GR 30+ i seasons, ca. halve klanen.

 

Gjorde en ganske fin oppdagelse nettop. Kill Queen Araneae bounty + alle andre boss kill bounties er -FJERNET- fra rotasjonen!

 

Ganske overraskende ja. Jeg vil tro at det er flere medlemmer i gNO enn Nor som jeg spiller i.

Det er en harcore klan, og vi har en god del over GR 40. Selv hadde jeg 46 som høyeste, men var ett par med 47 også. Og jeg er ganske sikker på at ingen av oss lagde keys for å få det "perfekte" riftet.

På SC burde man fint klare 45-50 om man spiller jevnlig.

 

Var en av grunnene til at jeg forlot gNO, hvis man ser bortfra HC biten.

 

 

Jeg er med i gNO. I solo stemmer  kanskje det med kun 2 stk over 45 som er høyest. Men i party så er det vel  mange flere over 45.  :)  Er på jobb og får ikke sjekket hvor mange. Men vet at det er spillere som har greidd 49 i party.

 

Folk må selfølgelig få lov å spille hva dem vil. Tror flesteparten er fornøyd med T6.

Jeg spiller stort sett bare for  grifta sin del. Og må få lov å si at jeg er litt skuffa over hvor lite respons jeg får når jeg prøver å få i gang et grift party. Er faktisk bedre respons i hc enn sc. Og der er det bare noen få som spiller. Det var 5-6 stk. i dem siste ukene før S2 ble avsluttet.

For å få oppgradert gem så må man pushe grifts. Jeg tror at mange ikke vet hvor mye oppgraderte gem's kan bety for dem. I går fikk jeg et spørsmål om det var noe poeng i å oppgradere til mer enn 25. Til dere som lurer på det samme: Det betyr ekstremt mye. Enten det er gem for dmg eller for thoughness. Det er også gem som dekker både dmg og thoughness.

 

Håper det blir flere med på grifts i S3. Jeg stiller gjerne opp i party om folk inviterer meg. Også i party utenom gNO klanen. Skal spille både sc og hc i S3. Starter med sc.

 

Battle.net: Tmon#2759

Lenke til kommentar

Ja groups sjekket jeg faktisk ikke! Er sjeldent jeg har spillt noe med andre fra gNO i S2, men det er fordi vi har vært 4-6 stk IRL-kompiser (som også er i gNO forsåvidt) som har spillt ganske aktivt hele tiden og alltid spillt i party med hverandre. GRs tok jeg solo pga jeg spillte barb.

 

 

Forøvrig er vi 6 stykker som starter opp 2x 3p partys i morgen kveld kl. 18.00 og vi tar gjerne med en spiller til i hvert party hvis noen har lyst. Middag spises i forkant slik at turen fra 1-70 går non-stop fra 18.00 og utover. Regner med å bruke ca. 5 timer på det. Vi er alle ganske erfarne spillere så ønsker et visst nivå og innsatsvilje på de som eventuelt vil være med :).

 

De to gruppene vil kjøre DH+Wiz+Monk og DH+Wiz+Barb. Sistemann velger class akkurat som de vil selv. Etter lvl 70 vil vi omorganisere gruppene for best mulig lootshare, men det er primært 1-70 vi trenger ekstra spillere :)

 

Lvling skjer i halls of agony + enkelte bounties for å samle riftkeys, samt skeleton king quest på lvl 18 for å få leorics helmet for ekstra xp boost. Season softcore.

 

Du trenger forøvrig ikke å være i gNO klanen :)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ja groups sjekket jeg faktisk ikke! Er sjeldent jeg har spillt noe med andre fra gNO i S2, men det er fordi vi har vært 4-6 stk IRL-kompiser (som også er i gNO forsåvidt) som har spillt ganske aktivt hele tiden og alltid spillt i party med hverandre. GRs tok jeg solo pga jeg spillte barb.

 

 

Forøvrig er vi 6 stykker som starter opp 2x 3p partys i morgen kveld kl. 18.00 og vi tar gjerne med en spiller til i hvert party hvis noen har lyst. Middag spises i forkant slik at turen fra 1-70 går non-stop fra 18.00 og utover. Regner med å bruke ca. 5 timer på det. Vi er alle ganske erfarne spillere så ønsker et visst nivå og innsatsvilje på de som eventuelt vil være med :).

 

De to gruppene vil kjøre DH+Wiz+Monk og DH+Wiz+Barb. Sistemann velger class akkurat som de vil selv. Etter lvl 70 vil vi omorganisere gruppene for best mulig lootshare, men det er primært 1-70 vi trenger ekstra spillere :)

 

Lvling skjer i halls of agony + enkelte bounties for å samle riftkeys, samt skeleton king quest på lvl 18 for å få leorics helmet for ekstra xp boost. Season softcore.

 

Du trenger forøvrig ikke å være i gNO klanen :)

 

Skal starte med en gang S3 begynner. Blir DH. Inviter  gjerne meg  :)

Lenke til kommentar

Hva som helst egentlig. Bare ha i bakhodet at barb er stort sett ekskludert fra alt som heter group greater rifts.

 

Det er ganske jevnt mellom classene i solo grift. 4p meta ser dog enn så lenge ut til å være standard DH+DH+WD+Crus, men ser at noen har klart 61 på eu med DH+Wiz som DPS istedenfor 2x DH. Det er uansett for tidlig å si ettersom folk ikke har fått nok tid til å teste nye builds og evt. prøve andre sammensetninger. Tror veldig mange bare kastet seg på group GRs etter ny era startet for å kapre screenshot av gode plasseringer før hordene kommer :p

 

Jeg vil nok si at DH, Wiz og Monk er de hotteste i S3/patch 2.2.

 

Den er god Tmon! Lagt deg til ingame.

Lenke til kommentar

Er i guildet også, joiner hvis det er plass, da må det bli enten DH eller Wiz.

 

Legg meg til ingame på Feh#1783 så får du siste plassen :) Du velger helt selv hvilken class ettersom det ikke spiller noen stor rolle før lvl 70 i forhold til lootshare (da omorganiserer vi gruppene hvis/for de som fortsetter å spille utover kvelden).

 

Hvorfor er barb eksludert nå? Nerf?

 

Bar har vært utenfor 4p meta lenge pga. den hverken har dmg, cc eller toughness som bidrar til party. Problemet med f.eks Raekor er at man blir instagibbed av alt i grift 40+ uten unity. Det nye WW buildet har vel noe mer toughness, men mangler dps i forhold til wiz og DH. Det største problemet er at blizzard fjernet "Mortics Bracers" (WotB gains the effect of all runes) kun et par timer etter patchen. Det var det eneste riktige å gjøre i forhold til at de tillot barbs å kjøre 5+ høyere GR enn alle andre classes, men det gjorde også at barbs ble mer eller mindre ubrukelige i group rifts. I tillegg mangler barbs single target DPS så de ville blitt tilskuere på RGs. Snakker i forhold til group rifts 50+ her.

 

Edit: 

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Noen som skal spille S3 i morgen og vil levle sammen?

hvilket klokkeslett starter sesongen forresten?

 

S3 starter klokken 18:00 i morgen. De to foregående sesongene har det startet "on the fly" slik at man har kunne starte season uten å måtte relogge eller annet tull.

Lenke til kommentar

 

Noen som skal spille S3 i morgen og vil levle sammen?

hvilket klokkeslett starter sesongen forresten?

 

S3 starter klokken 18:00 i morgen. De to foregående sesongene har det startet "on the fly" slik at man har kunne starte season uten å måtte relogge eller annet tull.

 

 

Ok.

 

Må vel inn og slette noen chars så jeg kan mekke en ny en.

Lenke til kommentar

Inventory management ftw :p

 

Gjør oppmerksom på at mange som ikke har spillt på en stund har blitt fjernet eller blitt flagget for fremtidig fjerning i gNO klanen. Så om noen ikke har spillt på en stund og returnerer til S3 og finner ut at de er kicket fra klanen så er det bare å søke seg inn på nytt og så legger vi dere til etter hvert :) Det er primært de som ikke har logget seg inn på en god stund, eller som er veldig lav lvl som "får sparken" :p

 

Dette selvfølgelig for å holde klanen noenlunde fresh og aktiv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...