Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, utifra hva jeg selv har lest så er knockback effekten kun på slutten av chargen, tidligere dro man med seg mobs, og dermed fikk alle mobsa knockback effekten, men siden den runa nå har blitt gjort om, fungerer det ikke like bra. Men har ikke sett noe som beviser etter sist patch uansett vei, såee jeg er ikke sikker selv slik jeg ihvertfall prøvde å få frem tidligere

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Prøvde det nye Immortal King settet i PTR, det er ekstremt sterkt, og jeg kan se for meg veldig høye grifts med taskers og pet dmg gemmen.

 

Synes det er bra at det kommer ny patch med litt variasjon og nye set bonuser, selv om det er midt i en season :)

Lenke til kommentar

har ikke testa ptr selv, men så en video av en kar som soloa en 40 grift med kun call of the acients som damage dealer, og han klarte det med ca 6 min igjen på klokka. og det var med en svak IK boulder braker på ~3500dps.

 

crits på 80 mill +/-

 

gleder meg, 2.2.0 kan ikke komme fort nok nå.

Lenke til kommentar

Håper de endrer det settet på en eller annen måte. Det blir som sentry build patch 2.1 - alle kjører det fordi det klarer høy grift, men alle hater det fordi det er dødskjedelig å spille. Ergo føler man seg "tvunget" til å spille det fordi det er mest effektivt, men samtidig drepes man fordi det er null utfordring. Carnevil/Dagger of Darts buildet til WD er et godt eksempel på hvordan pet build kan løses hvor det fortsatt er noenlunde gøyalt å spille. Det krever litt og har litt utfordring fordi man stadig må posisjonere seg, vente på fetishene osv. Gamle sentry og det nye IK buildet er jo bare summon -> kite -> vent på at ting dør.

 

En løsning kunne vært å gjort som med DH, at CotAs kun angriper når du gjør det, men da er du vips oppe i 3 ganske like builds (sentry, carnevil og IK).

 

Men på en annen side så er det bra at de gjør pets mer viable. Det er en morsom/litt mer laid back spillestil. Dog passer det kanskje ikke så bra i forhold til imaget til barbarian som tøff meelee char.

Lenke til kommentar

jeg vil overhode ikke ha noen endringer på det nye ik settet. jeg kommer ikke til å kite, det skal kjøres sammen med en WW build der den nye skullgrasp ringen skal brukes. lit usikker på om det blir de nye berserker buksene eller om jeg skal holde meg til hexing pants som jeg har nå, men de nye berserker buksene skal testes.

 

det er virkelig på tide at vi får en alternativ build til reakor som klarer seg over GR ~35. på barb

 

og så har barbaren en stor fordel i at den tåler mer skade. det gjør det mer interessant for folk å ikke spille passivt slik som gamle marauder gjorde

 

og bare for å ha sagt det, jeg savner gamle marauder. de kunne spart seg for å retro endra settet, og heller hatt endringene på nye deler som droppa etter patchen, slik at de som ville øke skaden sin ble tvunget til å bytte gear (les: ancient) mens de som faktisk likte å spille gamle marauder stilen kunne gjordt det, men ikke fått tilgang på ancient marauder.

Lenke til kommentar

Er nok redd barbs blir nerfa ganske hardt neste ptr patch. Folk gjør t60+solo med det nye IK settet, mens resten av klassene sliter rundt t50. Gjore selv t55 uten store problemer. Hvor hardt barbs blir nerfa blir morsomt å se...

 

Ikke godt å si. Nerfing har de jo egentlig sagt at ikke er filosofien deres lenger, men heller hva de kan gjøre for å buffe opp alternativene. Håper at de heller buffer andre classes.

 

Uansett. Det vil være mer fordelaktig for dem, for å holde på seasoned/pro players, å buffe øvrige class-sets/legs slik at man i S3 får en økning i max GR cleared. Hvis de hver eneste season skal stå å headbutte i lvl 50-53 tror jeg en del vil slutte.

Lenke til kommentar

 

Er nok redd barbs blir nerfa ganske hardt neste ptr patch. Folk gjør t60+solo med det nye IK settet, mens resten av klassene sliter rundt t50. Gjore selv t55 uten store problemer. Hvor hardt barbs blir nerfa blir morsomt å se...

 

Ikke godt å si. Nerfing har de jo egentlig sagt at ikke er filosofien deres lenger, men heller hva de kan gjøre for å buffe opp alternativene. Håper at de heller buffer andre classes.

 

Uansett. Det vil være mer fordelaktig for dem, for å holde på seasoned/pro players, å buffe øvrige class-sets/legs slik at man i S3 får en økning i max GR cleared. Hvis de hver eneste season skal stå å headbutte i lvl 50-53 tror jeg en del vil slutte.

 

 

Siden når? De nerfet jo blant annet DH i 2.1.2

Lenke til kommentar

Tenker du på at de nerfet meticulous/ball lightning buildet? Det var flere problemer knyttet til det buildet, som f.eks lagg og desync/latency issues. Hos noen funket det ok, men mange spillere kunne ikke bruke buildet fordi spillet krøllet seg fullstendig. Det ble dog ikke nerfet fullstendig, men dratt litt ned under fire/cold. Coldbuildet har dog vist seg å faktisk være bedre enn lightning. Gabynator gullet og fikk kanskje tidenes mest perfekte rift og dro ned lvl 55, men det var nok en once in a lifetime rift. Cold er sterkere i S2 enn hva lightning var i S1.

Lenke til kommentar

Nerfet de ikke Marauders settet ganske greit? Var kanskje før 2.1.2 det.

 

Nå spiller ikke jeg DH, men etter det jeg har hørt så føler de fleste DH at dem gjør med skade nå enn dem gjorde før. Endringen var vel heller siktet mot den kjedelige, statiske spillemåten som Marauder hadde før?

Lenke til kommentar

Marauders kom samtidig som RoS og har aldri blitt nerfed, men fikk en game-mechanics endring i patch 2.1.2 hvor den ene setbonusen ble gjort om til at sentries skulle skyte ut spenders samtidig som deg istedenfor å skyte de ut periodisk basert på attackspeed breakpoints og +% attack speed til pets. I tillegg fikk sentrys charges istedenfor cooldown og var mer helhetlig avhengig av gear i forhold til reduced cooldown, reduced resource cost og resource management.

 

Resultatet ble en mye mer aktiv spillestil, og et build som var mye lettere å geare opp til fordi det ikke lenger var nødvendig å ha tasker & theo for å få noe dreis på det.

 

Sett bort fra Gabynators gullrift så har cold DH på S2 klart Grift 52, mens høyeste under Gabynator i S1 var grift 51 (Americas). På Europe er høyeste rank i S2 ett lvl under S1, men så var også S1 ekstremt lang så jeg er nesten 100% sikker på at denne blir slått før S2 er ferdig.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvis jeg, som eier Reaper of Souls har lyst til å spille med en kompis som bare eier hovedspillet, hva er begrensningene da? Kan jeg bruke min templar, eller må jeg bruke en av de "vanlige" klassene? Regner med vi ikke kan spille adventure mode/time eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er vanillaklienten og RoS klienten de samme, bare at det er "locket" på vanilla. Det skal dermed gå fint for deg å joine med crusader, men dere vil være begrenset til campaign mode, og han kan naturligvis ikke komme noe lenger enn lvl 60 og act 4.

Lenke til kommentar

hvis det stemmer, så vil jeg bare si: satan det var godt!

 

at de avslutter sesongen såpass fort. ikke at jeg har noe spes imot season, har spillt mye sesong 2, men siden patchene kommer mellom sesongene nå, så er det leeeeenge å vente i 4-5 mnder på nye ting og endringer.

 

gleder meg stort til 2.2.0, endelig skal jeg få kosa meg ordentlig med barben og WW. håper jeg da....tralala...

 

så kikka kjapt på den nye patchen. IK er nerfa igjen, ned til bare 100% extra skade, samt at skull grasp er også nerfa ned til 300-400% skade....faen altså...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...