Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Tenkt mye på det å lage en bot som runner Pindel, eller hva som helst egentlig. Den løper inn, dreper alt, looter, lager ny game og starter på nytt. Men på run #25 joiner den i steden et game jeg på forhånd har lagd, og står å venter, før boten tommer karakteren for items og logger av.

 

Hadde vært gøy.

 

Med mindre du kan skjule VELDIG godt at boten vil gjøre dette kommer den aldri til å bli populær, fordi andre som driver med sånt vil se igjennom koden og finne noe sånt som du vil prøve på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært ment at det skulle være lov med bots og maphack så hadde spillet vært lagt med den muligheten. Bots og mh er og blir juks. DVS alle som bruker det jukser i spillet, og er med på å ødelegge valutaen i spillet, og kanskje også gjør at det lagger mer for andre hva vet jeg.

 

Jeg synes det er utrolig trist å se at så mange som kaller seg fan av diablo forsvarer bots og maphack og slike ting. For meg så er dere med på å ødelegge gleden i spillet. Det vil alltid være fjortiser som synes det er gøy å prøve mest mulig cheats for å komme til ett eller annet mål fort, eller kanskje bare "for the fun of it", dessverre.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

hva du vet? ikke mye, hvorfor skulle det skape lag for andre? Jeg er megafan av diablo serien, jeg bruker maphack over en lav sko, hvorfor ødelegger dette din glede? Det er med på å hindre at det (deler av spillet) ødelegger min glede, og kan ikke se at det skader deg på noen måte.

 

Dupe og pkcheats er lame, da det går utover andre (om man selger dupes), men hvorfor folk klager på maphack ser jeg ikke noen særlig grunn for.

Lenke til kommentar

Spilte Diablo 1 når det kom og deretter Diablo 2. Gleder meg til Diablo 3, men er redd jeg blir skuffa. Er en stund siden jeg så trailers og screenshots av spillet, men sist gang syns jeg det var likhetstrekk med tanke på grafikken, med WoW.

Ikke misforstå men noe av sjarmen med Diablo(for meg) er den mørke dystre stilen. Dette er det som skaper Diablo feelinga for meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor skader det han at jeg får se hele kartet?

 

Edit:

 

Aldri sagt maphack ikke er juks, men at jeg føler det er mye grining uten grunn angående bruk av det.

 

Tja f.eks du finner questene, veiene, stedene fortere enn han(hvis dere er på samme server). Er vel det han tenker på helt sikkert, selv om det er x-antall 0.0....1% for at dere ikke møtes på samme server.. høhø. Så det er vel det eneste jeg kommer på at det kan "skade" ham

 

men vanligvis så pp man med folk så, det er jo greit/ikke greit å spille med en som har maphack?

fortere opp/en som vil som spille fair.. men da kan jo personen uansett bytte.

Lenke til kommentar

Ja det gir en fordel, men dere får det til å høres ut som at det straffer han i stedet for at det hjelper meg.

 

Jeg unnskylder meg ikke LMH, sier bare hvorfor, ser ikke behovet for å lete meg frem til meph i blinde på hell. Så lenge jeg kjører ting i priv game, ser jeg ikke noen skade i det, påvirker kun meg og hva jeg ser.

 

 

 

Edit; Er vel ingen som har hentet organene på act3 på år og dag, da det er en liten bug som gjør at du slipper enkelt unna.

Endret av lain
Lenke til kommentar

At du brukar mh straffar ikkje han direkte, men mh generelt straffar samtlege som spelar utan juks.

 

Bra du ikkje unnskylder deg i alle fall, og er klar over at du juksar. Poenget mitt er uansett at all juks vil gje personen som juksar ein eller anna fordel i forhold til alle andre, private games eller ikkje. I enkelttilfeller betyr dette naturleg nok ikkje mykje, men generelt sett går det ut over alle som spelar skikkeleg :)

 

Du bringer uansett opp eit interessant spørsmål, er det juks å utnytte bugs? Spesielt ein bug som ikkje blir fiksa?

Lenke til kommentar

En kjent exploit som ikke skader andre spillere, som blizzard har vært klar over i 3 år, ser jeg ikke noe problem med å "missbruke".

 

Og ser fortsatt ikke probelmet med maphack, burde det å bli boosted av high lvl være sett på som cheat? gir meg jo en fordel, eller at jeg får items av en høyere lvl, også en fordel. Jeg ser på maphack på lik linje som det å f.eks bli boosted, eller få items, det er en snarvei til å gjøre ting enklere, så man slipper å dulle så mye.

 

Skal bli intersant å se hvordan ting blir i d3.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke om det var juks eller ikke jeg stilte spørsmålstegn ved, men hvorfor det er så farlig om man bruker maphack, da det ikke gir noe mer fordel enn andre ting man kan gjøre. Det vil alltid være noen som har fordel på en eller annen måte, såklart så er det bra at de prøver å få ting til å bli mest mulig likt, men jeg står fortsatt på mitt, om at maphack (som i ren hack for å se hele kartet uten mobs m.m.) ikke skader noen.

Lenke til kommentar

Vel, då vil eg vere så bastant og seie at du enkelt og greit tar feil. Juks vil alltid vere skadeleg for dei som velger å spele ærleg. Bots er også ein snarvei for å gjere ting enklare slik at du slepp å dulle så mykje, kjøping av items på nett også, det er berre eit dårleg forsøk på å rettferdiggjere det.

Lenke til kommentar

MH er juks ja, men jeg tror de fleste som har spilt i et par år ser på det som noe som gjør spilleopplevelsen for dem bedre.

 

Blizzard sine måte å lage lengde på Diablo 2 var ikke så ekstremt spennende, hvis man ikke hadde teleport så ble det bare irriterende å lete rundt i en stor labyrint etter trappa ned til et enda større område, særlig når man har gjort det et par hundre ganger fra før. Håper de gjør det mer spennende denne gangen.

 

MH passer derimot ikke alltid, enkelte ganger vil jeg bare gå gjennom en act med en gruppe på en naturlig måte, og enkelte ganger er boosting greit. Klart MH er juks og jeg har ikke noe imot at Blizzard banner folk som bruker det, men jeg ser det på som noe som lager en bedre spillopplevelse fordi Blizzard lagde Diablo 2 så... irriterende.

Lenke til kommentar

Blizzard er dårlig når det kommer til banne, spesielt WoW. Er ikke akkurat mange som klager på addonsene som er i WoW. f.eks Questhelper. Cheat det også, men ser folk på det som cheat? næt.. nuubs hele gjengen der også, er vel sikkert over en million++ som bruker et eller annet form for questhelper.

 

 

jaaajaja, beklager for å dra in WoW.. men siden banning og blizz kom opp så ; )

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det er skadelig for andre LMH. Du sier du er bastant, men forklarer ikke grunnlaget for at du er det.

Er det fordi jeg får et "lettere" spill? skader det andre at jeg går opp i lvl fortere enn dem?

Ellers er det som bruktbilen sier, når du har drept meph for 100. gang, er det greit å slippe å lete seg frem til trappa.

Evt det å løpe igjennom maggot lair som hammardin for å komme seg til act3.

 

Jeg har forståelse for at det er med på å skippe mye av innholdet i spillet, og at det gjør ting enklere, men hvordan det direkte skader andre, har jeg fortsatt liten forståelse for. Forklar det gjerne med teskje.

 

 

 

Laffe: Det er blizzard sitt ansvar, når de har lagt opp for mods, å forby dem som de ikke føler passer inn i spillet. Det er ganske mange addons som har blitt banned og flere blir lagt til på listen hele tiden. Igjen så er jeg litt usikker på hvorfor du mener questhelper er så feil, viser deg bare informasjon om questene, og i hvilken rekkefølge du burde ta dem i. Skader det deg at andre bruker denne?

 

Jeg mente spellalert var på grensen til cheat før, men blizzard tillot det, for så å legge det til i spillet default, så da må man bare innfinne seg med det.

Lenke til kommentar

Ok skal forklare bedre hva jeg mente. Ved bruk av maphack så:

1. du finner fortere frem, dermed vil du raskere klare å nå mål i spillet, dermed går du raskere opp i lvl og kommer raskere til høyere nivå og finner bedre items. Det er alltid en konkurranse om å bli bedre enn andre, finne de beste items, nå høyere lvl.

 

Men du er også med å påvirker currency. Ved at du oftere og lettere finner gode items, vil verdien på disse minke, og du vil også ha mulighet til å få bedre gear enn meg, og dermed få et enda bedre forsprang.

 

Det er så stor fordel å bruke MH (juks) at skal en klare å henge med andre som jukser, så er en nødt til å jukse selv. Det er nok derfor det er så mange som bruker det. Så du er nok ikke et enkelttilfelle. Kan jeg ikke få kontonavnet ditt slik at jeg kan rapportere deg med en gang?

 

Foreslår at alle rapporterer folk de treffer på som bruker slikt juks.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...